..buhuuu..
synd om miiig. haha.
har haft molande huvudvärk sen i lördags, fick nog idag och åkte till akuten, 220 kr för att han skulle lysa mig i ögonen, i näsan, kolla lungor och hals, kolla reflexer, och bonka lite lätt på mitt ansikte, för att sen säga; ta du en alvedon, det är nog ingen fara med dig, annars får du komma tillbaka !
men snälla farbror doktor, jag haaaar ju tagit ipren och treo och inte sjutton har det hjälpt, för då hade jag inte haft ont i skallen i 4 hela dagar, och inte heller varit på akuten…
..puuuh, 5 min tog det för hela denna undersökningen, och lika ont i skallen har jag…=/
men men, bättre att dom kollar lite än inte alls…

Gjorde samma sak förra veckan. Kom ut med medicin mot bihålsinflammation

Migrän?

Samma här. Har också ont i huvudet i dag. Ont i nacken sedan tre dagar också. Känns inte alls bra.
Konstigt, jag har haft ont i huvudet och i nacken några dagar. Trodde det var ett "vanligt" migränanfall. Det är nog något virus som går.

Ja, det kan det ju vara. Eller början på förkylning. Usch!
usch, jag lider med er. jag fick ju som sagt var bara tips om alvedon, hm. ska bege mig till apoteket imån, se om dom har några tips till mig. aj aj i huvudet är inte roligt…=/
jag hade huvudvärk i hela 2 dagar innan jag blev förkyld.
så förbered er med hostmedecin….
#4 söt vovve-bild
åh så typiskt att inte få någon hjälp av vården när man så väl behöver den… hoppas att du snart mår bättre, krya på dig!!
Mvh Tessan
tyckte ju att dom åtmindstånde kunde ge mig bra tabletter…tycker jag allt. :) men men, får väl se vad apoteket kan erbjuda..
trevligt att se dig tummelisa förresten, var ett tag sen ! :)

Jag har vart sjuk i snart tre veckor, och haft ont i nacken och ryggen och axlarna i två veckor. Måste va nåt som går!
det ska väl gå nån influensa, eller ja, haha, det går ju alltid nån influensa. men du kanske borde gå till farbror doktorn bybye ? det är ju inte skönt att ha så ont…=/
jag vaknade med huvudvärk idag med, fast mer på höger sida…åååååh..

Har också haft ont i huvudet i flera dagar nu, men då jag äter en tablett just nu där en biverkning kan vara just huvudvärk så har jag inte tänkt över det så mkt. Förkyld har jag varit de 2 sista veckorna, så den e precis över nu så det borde det inte vara på mig i alla fal
haha ipren.. det är läkarenas svar på allt.. när jag fick min wiplash så var jag på akuten för jag spydde hade ont å var helt stel å orörlig i helt ryggen. han sa "ta en ipren och det kommer gå över inom 10 veckor" haha vilket skämt!!
ipren hjälpte inte alls och jag har fortfarande och kommer alltid ha min skada. grrr

Jag har fortfarande ont i nacken och i huvudet så det måste vara något som går.
#13 men jösses, ipren för whiplash?? En kompis fick det för… Kan det vara tio år sen, och hon har inte blivit av med det än… Går på "lite" starkare piller än ipren kan jag säga.
när jag får riktig värk så är det bara diklofenak som hjälper.
alvedon el ipren lindrar ju inte ens när man har riktigt ont.
Okej så du får starkare utskrivet, fattade inte det först :p
Det verkar vara en vidrig skada! Stackare :/

*fniss* asså jag tycker det är lite sjukt bubbel… stackars dig.
detta påminner om våran skolsyster som gav plåster till allt, även huvudvärk.
jag gjorde ett försök och köpte eeze tabletterna på apoteket, hm, man ska ta två tabletter, och om det inte gått över inom två timmar, ska man ta två till…hm…det är nu, 2,5 timme sen, och det har hänt nada. jag tvivlar på att det ens är huvudvärk jag har, det verkar ju vara något annat. om INGA tabletter hjälper….
lisette, du som jobbar med sånt, vaaaaad ska jag äta ? :)
haha, plåster till huvudvärk, men det är ju bra :) plåster funkar mot allt…nästan..;P
#15, jo han visste iofs inte att det var wiplash då, men man kan ju tycka att han kunde beställt en röntgen iaf? jo jag har åxå gått på starkare piller, men det är lite svårt att bihålla det.. vill hellre träna bort mina problem.. nu menar jag itne att alla kan det, elelr att det ens går, men jag försöker lösa det på andra aätt än piller, men jag kan ju lätt påstå att jag käkar minst 4 ipren om dagen

#19 höhö, jag jobbar på ett apotek ja. men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vad du ska ta… :D jag håller ju på med datorerna på jobb! men du, har du provat att dricka en massa vatten? kanske är vätskebrist?
haha, du kanske hade kunnat ;P
vatten, ja, vätska iaf, i olika former. men vätskebrist i fem dar, när jag får i mig ungefär 2 liter vatten om dagen..njaeee..jag dricker ungefär lika mycket varje dag, så det är nog inte det…men märkligt är det…
#22 det kan inte vara brist på något annat då? Gå och prova dig för att lämna blod, då får man veta allt om blodvärden osv ;) Annars kostar det nog inte så mycket att göra blodprov + analys på typ vårdcentralen :)
näee, det gör ju inte det, släpper det inte, så åker jag tillbaka, så får dom väl testa hej vilt på mig :)

Hm.. Läste någonstans att huvudvärken kunde vara fästingsjukdom…
Haha Ta det lungt, det är nog ingen fara! hihi =)

Standardkommentaren en doktor har är nog "ta en ipren o gå o lägg dig". Visst är det kul när det verkar som om doktorn inte har lyssnat ett dugg på vad man sagt? Hatar läkare just för det. Jag skulle ta ipren mot nåt som visade sig vara körtelfeber… efter TVÅ besök tidigare hos SAMMA läkare. Gubbj***l!
Behöver jag säga att jag bytt läkare? ;P
Har det blivit bättre i ditt huvud än bubbelbubbel?
fästingar och mygg kan ge hjärnhinneinflammation, men det hade jag tydligen inte, man behövde lite andra symptom med.
våran standardkommentar är "ta två alvedon och gå och lägg dig", och nej, då känns det inte som dom lyssnar, speciellt när man precis sagt att man tagit ipren och treo, och det inte hjälpt, varför skulle en alvedon göra det.
neej, det är nog inte mycket bättre med mitt stackars huvud. det är återkommande, men sitter ju som en konstant molande värk som nu gått över till pannan och ögonen, och högra tinningen nästan helt. märkligt…
#26 en vän till mig åkte in på sjukan å hade huuur ont som helst i magen, svaret "en ipren". hon åkte hem, sedan blev hon svinsjuk å då hade hennes blindtarm brustit (tror jag, ev ngt likande)… då fick hon ligga inlagd jättelänge.. hade han tagit det i tid så hade hon bara behövt ta ut den..
det är kanonfarligt om blindtarmen spricker, här hade vi en kvinna som åkte in också med magsmärtor, läkaren förklarar för henne att det inte är något fel på henne, fysiskt, utan det sitter psykiskt…under julen åker dom in akut, och det visar sig att hon har alldeles för långt gången magcancer…
Uuuuuuusch, det är ju så hemskt. Ipren och alvedon är inte svaret på allt !
åk till sjukan och ge dig inte förrän du får hjälp!!!
ibland måste man vara påstridig.
idag känns det faktiskt bättre, men å andra sidan har jag inte kommit till mitt bullriga jobb…
ja, i värsta fall får jag väl trakassera dom. :)
hoppas att det går över, för huvudvärk är inget vidare att gå med.

Jag har också haft ont i huvudet och nacken i flera dagar nu. Det är ju något som går just nu. Inget farligt.
hmm, jag har också haft lite huvudvärk. men jag har ju även varit förkyld.
så det är absolut INTE för att jag sitter vid datorn iallafall