Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 392 ggr
Thinka
0

morgondagen blir tung

Och så är det dax för det slutgiltliga avskedet imorgon, hade världens mardrömmar inatt, känns som om jag inte har sovit en minut. Vi har ordnat så att en gemensam väninna kommer hit och håller i hästen, jag fixar det inte. Bölade hela kvällen igår, vet ju så väl att beslutet är helt korrekt. men det känns i hjärtat i alla fall och det blir tomt efter gamlingen. Ska knäppa kort under hela dagen idag, hoppas på att något ska bli lyckat i alla fall. Förrästen måste man ta av dom skorna?, vi glömde att fråga. (ja det är väl inte värre att vi ringer upp och frågar killen).Ja hua, sänd mig en stärkande tanke imorgon.

[slo]
0

Usch din stackare, tänker på dej! Klarade inte heller att vara med när vi tog bort shettisen så jag förstår dig.

MiaMaria
0

Huvva!! Stackare! Gruvar mig redan för när min bästa kompis ska ta bort sina 2 hästar. Den ena är så gammal och skruttig och den andra är utdömd, hon fick svar från försäkringbolaget igår och dom ska ha intyget på att han är borta inom 30 dagar så det börjar närma sig lite väl så fort… Skönt att dom båda får åka samtidigt eftersom dom är livs-polare men ändå…

Skorna skulle jag inte tro att du behöver ta av, när vi får "dö-hovar" till jobbet som eleverna ska träna att sko på så sitter det oftast skor på, men vet inte hur det är med nödslakten, dom hovarna vi får är ju från slakteri.

bubbelbubbel
0

miamaria, var jobbar du ?

och thinka, jag tänker på dig/er, det är ju aldrig något man vill vara med om dethär, men det kommer vara över snabbt…

MiaMaria
0

Jag jobbar extra på ett naturbruksgymnasium där jag tidigare har gått

bubbelbubbel
0

ahaa, det lät lite farligt med dö-hovar och saker..;P men då vet jag. :)

MiaMaria
0

Haha ja dom va rätt äckliga innan man vande sig kan jag lova. Har jobbat på styckeri/slaketeri oxå och det va ännu mindre mysigt…

Ursäkta Thinka, menar inte att förstöra tråden!!

bubbelbubbel
0

huäää, det hade jag nog aldrig klarat av…

nej, vi menar inte att förstöra !

Thinka
0

ingen fara MiaMaria!

jen
0

stackare!! det är alltid jobbigt att ta farväl.

jag hade också en kompis som höll i hästen som jag tog bort sist. Jag klarade inte av det själv och sa farväl till henne innan det var dags.

kram på dig!

gejsa
0

Usch vad trist! Är det din häst som ska tas bort? Ska tänka på er i morgon. Det är inte en rolig uppgift ni har framför er.

Ja, skorna brukar tas bort om hästen ska kremeras.

Fantasy
0

Tinka! Jag vet hur du känner dig! Efter flera försök att få min Fantasy frisk, så fanns det inte mer att göra.

Fick ta ett sista farväl på kliniken. Det sista jag kommer ihåg är en levande häst. Ville inte vara med i själva ögonblicket, för min väninna som var med sa att det var rätt hemskt. Och jag ville minnas Fanta för den hon var istället.

Jag saknar henne fortfarande.

Sänder massor av kramar till dig. Ska tänka på dig.

lisette
0

thinka - tråkigt att det ska sluta så här. men ta vara på skorna! försök att få av dom!

ThereseW
0

Det är alltid lika hemskt att förlora en vän. Som du säger, det blir tomt, men du gör ändå rätt, tänk på det.

bebbe
0

Behöver inte säga något,du vet

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

steffy
0

ska bara säga att hur tungt det än är så är det för hästens bästa. hur plågsamt det än är. jag var på väg att bli av med min häst men jag hade tur att det inte blev så. jag ska tänka på dig hela dagen i morgon. du är tuff som klarar det.

steffy
0

vi finns här om du vill prata om det.

tessa
0

Tänker på dig i denna oerhört jobbiga stund, många tröstekramar!!

Faxlin
0

Usch stackare. Jag sänder dig en massa tankar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

lycka till nu thinka….

Thinka
0

maken och jag har släpat ut en morgon trött Nicole och Emil, dom ska gå i hagen bakom huset idag. Dom andra två står fortfarande inne och äter och dom ska få vara tillsammans in i det sista. Marquise kommer att skrika sig hes, när han på em upptäcker att Fjodde inte kommer tillbaks. Fungerar inte ihopsläppet  ihelgen som kommer nu heller, så har jag panik till att hitta en fjärde häst till stallet som sällskap till Marquise. Usch jag är inte vaken än…kaffet borde vara klart nu, förlåt att jag skriver helt oväsentligt…

Lorita
0

Hoppas det går bra idag, så bra som något sådant här kan gå, det är så tungt ju. Ska också ta en kopp kaffeFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

#20  du behöver inte be om ursäkt för hur  du skriver…

Du  får rå om dig själv idag.

en stoor kram till dig!

steffy
0

du behöver inte säga förlåt.    skickar tröstekramar till dig tänker på dig hela dagen.Gråter

Marre79
0

Lycka till idag Thinka!!!!!

Thinka
0

Det är över nu

jen
0

stackare, det var jobbigt förstår jag!

bubbelbubbel
0

skönt ändå, då är det ju över.
som min lena skrev till mig när hon tog bort perle,
"nu finns perle och dione bara i våra hjärtan, mina mardrömmar är slut…det gick lungt till..såg bara ut som dom somnade…"

hoppas det gick lungt och fridfullt till…

MiaMaria
0

Stor tröst kram!!

Wiemona
0

Nu är det värsta över för dig. Nu har du "bara" saknaden kvar att hantera. Kram på dig

Thea
0

Tröstkramar till dig!

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

gejsa
0

Oh, stackar er vad jobbigt ni måste ha det nu. Jag kan tänka mig tror jag hur det känns. Har som tur är inte varit med om att ta bort en häst än. Men den dagen kommer det är jag säker på som har en 21 åring i hagen.