Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 952 ggr
CBA
0

Analycen - Pris?

Någon som har gjort grovfoderanalys från Analycen AB??

Vad kostade det och vilken typ av analys gjorde du då?

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

-Japp-
0

jag tog det vanliga + miniralerna, tror det gick på 520 kr detta året…

CBA
0

Ahhhh vad bra, tack :o)

gejsa
0

För mig kostade det 600 kr förra året. I år tog jag Hjortens Lab då gick det på 495 kr.

Lyrik
0

Agrilab tar 460 kr för ett vanligt prov.

gejsa
0

#4# Med momsen då eller?

Lyrik
0

#5 Färdigt och klart tror jag. De har 2 olika prov, prov 2 är den som liknar Analycens prov, kostar 460 kr. Man får köpa egen kuvert på posten.

Titta på deras hemsida www.agrilab.se

gejsa
0

Ser inga priser där. Men jag har ju redan analyserat i år så. Men får ha dom i åtanke nästa år. :)

Det är ju i din stad så du kan ju t o m åka dit med  hö ju.

Lyrik
0

Ok. Jag mailade dem förrut. Prov 1 - 360 kr, Prov 2 - 460 kr, tror jag det var. Sen vet jag inte om det tillkommer något. Analycen tog 630 kr när jag tog prov på förra stallets skithö.

Japp, nästan grannar med med mig.

gejsa
0

Det är billigare än Hjortens Lab som jag tog i år. OM det är med moms. Annars är mitt billigare.

Lyrik
0

Kan maila dem igen om du vill. Ska ju ev ta prov, efter tandkoll av gubben.

gejsa
0

Nej, men tack ändå. Spelar ju ingen roll i år iaf. Vet redan mitt hös analys. :)

CBA
0

#10 Men vi andra vill veta ;o)

gejsa
0

#12# Haha ja ok tänkte inte på det.

Lyrik
0

#11 Har mailat dig.

#12 Prov nr 1 - 360 kr

Prov nr 2 - 450 kr. Utan moms. Kan maila dig svaret om du pmar mig din mailadress.

gejsa
0

En gammal tråd men vill bara tala om att tydligen har Agrilab gått upp i pris. I dag fick jag räkningen på 625 kr med momsen pålagd.

Inte nog med det. Dom måste ha shabblat bort mitt prov. För per mejl fick jag en analys och per brev ett helt annat. Så jag ringde och klagade och ska nu få skicka in en ny. Så jag har ju även kostat på brev/frimärken ca 50 kr. Och så en gång till och nu blir det ju inte från så många balar för då är vi snart uppe mitt i vintern. Vill ju gärna veta redan nu vad höet har för värden. Suck!