Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: dressyr
Läst 4235 ggr
Flaxii
0

Vem tränar du för? (Dressyr)

Ja, vem tränar du för? Dressyr syftar jag på nu då och inte hoppning. Och vad har din tränare för utbildning, alltså är hon/han C-, B- eller A-tränare?

Själv tränar jag för Anki Tifelt och Traudi Björling som båda är B-tränare.

Mandysan
0

Har tidigare tränat för Magdalena Rubensson som endast är utbildad hippolog men som tävlar på MSV nivå. Rider dock inte för henne längre pga meningsskiljaktigheter ang hästskötsel och en hel del personligt gnabb..=(

Har även ridit för Anna Axelsson, vi hade definitivt inte samma åsikter! Hon är C-tränare.

Ska såsmåningom börja rida för Annika Fridén som är ryttare på MSV/Svår nivå och har skolat flertalet andra dressyrryttare… :)

Alexandra13
0

Jag ska börja träna för en som heter Maria Jonsson. Vet faktiskt inte vilken utbildning hon har, men hon är bra har jag hört. Hon har en dotter som heter Ida Jonsson som tävlar i höga klasser… Hon har tränat många till höga klasser tror jag…

www.stallback.com

Lina
0

Jag tränar för Britt- Marie Henningson Ivarsson som är Btränare.

Anoziz
0

Jag tränar för Camilla Assarsson som är C-tränare och rider hästar upp til svår klass och är utbildad på Flyinge!

oliviakarelius
0

Jag tränar för Åsa Enqvist en gång i veckan.
Sen nu ska jag börja träna för Maria "Ia" Eriksson en gång i månaden.

Yuriko
0

Jag tränar också för Traudi Björling :) B-tränare alltså..

Flaxii
0

#6 Visst är hon bra? :)

Yuriko
0

#7 Hon är toppen! Har inte ridit för henne så många gånger än, men är supernöjd :)

MN-foto
0

Mikael Larsson, C-tränare :)

Eve
0

Jag tränar för en kompis som jag tycker är kalasbra för oss. hon är inte utbildad, men riktigt duktig. Har annars tillgång till Siv Birgersson som är B-tränare och står på gården där jag har Millan

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Vojlock
0

julia ängstål, verkligen suveren! dessutom bor hon på samma gård som marianne (stallägarn) och hon har inte mycket att göra så nästan varjedag tränar jag för henne och iblland rider i ut :) går att köpa lektioner av henne också :)

berry
0

Helen Pedersen, jag är helt otroligt nöjd med henne :)

SofiaGenne
0

Det blir en hel massa träning själv, men när jag väl tränar för tränare så är det mestadels Anki Tifelt (B tränare). Finns även vissa andra jag kan tänka mig ibland.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Due-Boje
0

hemma min mamma Christina Bonny Due-Boje och Rose Mathisen. Men för tillfället bor ja i holland å tränar för Anky van Grunsven.. Antar att man inte kan bli mer A-tränare än hon? Haha

Lindbygarden
0

#14 Det är ju lite coolt måste jag ju sägaCool

Skulle också gärna vilja ha henne som tränareOskyldig

Lauth
0

Tränar för Danne Aspegren.

CoolaCrossen
0

AnnMargrete Andersson

Vet inte vad hon är utbildad till men hor har ridit upp till Prix StGeorg (ryggproblem, rider inte längre), jobbar innom ridsportförbundet nu och har tränat upp sin dotter som rider EM på ponny nu.

Lauth
0

Är hon kvar runt Grums-Säffle trakten? Vet att min syster red för henne på den tiden när Karlstad Ridklubb låg inne i Karlstad på Våxnäs.

Fluum
0

Hanna Zingmark =)
för det mesta iallafall

Primee
0

Jag tränar just nu för Ulrika Fröding. Hon är undervisar inom Centrerad ridning, Akademisk ridkonst o islandshästridning. Hon är otroligt bra o väldigt positiv =) http://www.ulrikafrodingshasteri.se/1.html

Peppe
0

Funderar på att börja rida för Maria Falk i dressyr men ska kolla upp henne lite först. Vet bara att hon är/varit beridare i tyskland och många säger att hon är duktig. Men som sagt, ska kolla upp henne först ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LovisaJacobsson
0

Tränar för Linda Granqvist (http://smultronstallet85.googlepages.com/home)

Hon är verkligen jätte duktig!

Snurre
0

Jag ska kanske börja rida dressyr träning på tordagar/jämna veckor för annica Norén som är C tränare:)

Zabbio
1

Renee Knutsson, utbildar hästar upp till riddarprovsnivå, kan gå längre med tex piaff och skolgalopp. (runt msv i ''vanlig'' dressyr..)

Fast det är ju inte vanlig dressyr utan  dressyr - ''klasisk ridkonst''.. >_>

Kände mig ensam så jag hoppade in här, hoppas det var ok? :3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.