Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1691 ggr
Eve
0

Millan - Nu och då

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag flyttade jag Millan till Jojo, det funkade inte alls på det andra flotta stället.. Hur som helst så fotade jag henne idag..

Ser ni någon skillnad fån det att hon kom till mig?

Bild 1: april 08

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

Bild två: 16 september 08

Eve
0

Bild tre: 16 september 08

JoJos
0

haha du e rolig du ;P Klart de e skillnad ser juh inte ens ut som samma häst.. o På BILD 3 gott folk ser ni VÄRLDENS finaste mule under millans huve…. bara så ni vet :P

Ledin
0

oj vilken skillnad :) okey 1 var med vinterkläder men skilnaden e stor :) fin hon har blivit du ska vara stolt över allt arbete du gör, mycket fin häst du har :)

elin
0

Hon jätte fin, eve! :)

Varför funkade de inte på de "flotta" stället?

/Elin

jen
0

OJ  vilken skillnad.

det är kul när man kan se ett gott resultat efter förändringar!

Väldigt elegant hals som hon fick där :)

maaaliin
0

Vilken skillnad! Man började ju undra om de ens var samma häst;)
Jätte fina bilder :) Millan e så söt! Sen ett extra plus , täcket va skit snyggt *avis* :D

tezzie
0

Och jag tycker att det är omöjligt att se någon skillnad på två huvudbilder varav hon har full vinterpäls på den första bilden?

Vad är det som blivit annorlunda (bortsett från pälsen då)?

Jag tittar gärna på helkroppsbilder från sidan istället!

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

#8 håller med faktiskt… tycker inte det ger speciellt mkt rättvisa åt hästen.

CBA
0

Jag ser ingen skillnad faktiskt, tyvärr…bara att hon hade längre päls i #0.

Typ omöjligt att säga om hästen är förändrad om man bara får se huvudbilder eller halvkroppsbilder med täcke på.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

fast, hon är ju sjukt fin när man sett helkroppsbilder.

ge oss lite såna istället!

Eve
0

Lisette, CBA och Tezzie - Hur kan ni ärligt säga att det inte har hänt något? Ser ni inte musklerna i halsen? På första bilden är hon helt platt och har inte en muskel, på de andra är hon rund i halsen, har en överlinje och man ser varenda muskel.

Trist att ni alltid ska vara så negativa.

tezzie
0

Hahaha, trist att ni alltid ska var så negativa??

Men snälla du.. Jag tycker inte att bilderna är rättvisa. Hemskt ledsen om jag inte skriver som alla andra Eve, men jag har aldrig skrivit något negitivt om din häst.

Släng ut några helkroppsbilder istället :-)

Alex
0

Visst kan man ana att halsen blivit bättre musklad. Men jag som fotar en hel del vet hur otroligt mycket vinklarna och hur hästen står/håller halsen osv kan ha en avgörande betydelse för om en häst ser snygg ut eller inte…

Det jag kan se på de där bilderna är ju att tendensen till underhalsen som hon har på första ser ut att vara borta. Men det kan ju bero på att hon håller huvudet som hon gör, det kan ju inte jag veta. Sen att hon på första bilden har halsen vriden mot kameran och på andra bort ifrån, gör ju självklart att musklerna blir mer framträdande på andra bilden. På tredje har hon ju dessutom halsen krökt, vilket också gör att det såklart ser bättre ut.

Inte så att jag inte tror att det är nån skillnad på henne, men för oss som bara ser de där bilderna är det inte så lätt att avgöra. Helkroppsbilder, där hon står uppställd, gör det otroligt mycket lättare. Vore kul om du kunde ta såna. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

#12 jag tycker inte det är rättvist att visa en vårbild där hästen har skabbig, glanslös vinterpäls jämfört med en sommarbild! det måste du förstå.

sen är det som alex skriver, det är ögonblicks bilder.

inte alltid negativ, men man måste få ifrågasätta. eller? jag kommer aldrig att vara en person som tycker som andra eller säger att ngt är fint fast det inte är det.

som jag sa i ett tidigare inlägg. hon är jättfin, men jag vill se bilder som visar hela hästen.

WornOut
0

Vilken skillnad ! :) på bara fem månader också! All underhals är ju borta och gud vilken skillnad på muskler!

Anna
0

Tycker bilden i #0 är otroligt svår att bedömma, och därför ser jag ingen "ojojoj vilken skillnad". Däremot är hon väldigt snygg och halsen ser ut att ha musklat sig bättre, ja :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jn84
0

Fråga inte mig, jag kan då inte se nånting på hästar. Vet ju knappt vem som är min egen ens ;)

Men hon ser väldigt fin ut nu iaf, men tyckte hon såg fin ut på första bilden med :)

Varför flyttar ni? Trodde Lejondal var som himmelriket ungefär? ;) Förutom att man inte fick hoppa förstås..

Peppe
0

Måste hålla med Tezzie, CBA och Lisette…

Visst, man ser att på bilden i #0 har hon underhals, men hon kan lika gärna ha kvar den på dom andra bilderna också, bara det att hon visar upp sig och sträcker ut halsen på dom andra så den inte syns så väl…
bilden i #1 går över huvud taget inte att jämföra med #0, och #2 och #0 är skitsvåra att jämföra, man får fantisera ihop sin egen bild av hur hon hade sett ut om hon stått still och spänt upp sig och kollat på nåt längre bort..

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Just det, undrar också varför det inte funkade?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Eve
0

Till er som undrar om varför vi flyttade: Stallägaen var på  mig och mina medryttare. Jag fick egna regler som bara jag fick följa för att jag hade travare, jag fick inte ha min hund där, trots att alla andra har hund och jag fick inte ha varken medryttare eller kompisar med mig i stallet.

Jag fick inte träna som jag ville osv

Ledin
0

skojjar du? fick du inte ha med en vän lr medryttare pga att du hade en travare? låter helt uselt, hoppas deras fina kusar får pisk av en travis mmm då skulle man allt dra ett smile :) Jag tycker iaf att skillnaden är muskler en hel del för även en med vinterpäls ser man om den är omusklad lr musklad #0 bilden har hon inte lika muskler trots att det e lite fel vinkel på bilden.

[Jennniie]
0

#21 Men hur går det för Malou då ? Hon har ju oxå travare, dock av annat slag. Men hon får väl ha sina medryttare osv där ? EN liten undran bara.. :)

Hon ser jätte fin ut tkr jag. Vore skoj o se henne i verkligeheten nångång med. :)

jn84
0

#23 Typ på maskeradhoppningen vi ordnar den 12e oktober ;)

CBA
0

Eve - Jag motsätter mig det du skriver om att vi alltid skulle vara negativa, jag som knappt skriver här längre pga tidsbrist kan knappast ha gjort det!

Sen säger jag som Lisette, jag tänker inte jama med bara för att övriga massan gör det, jag säger det jag tycker och står för det och tycker inte jag att det är skillnad på hästen pga hur bilderna ser ut…ja, då tycker jag inte det!

Lägg ut helkroppsbilder där hästen är uppställd utan täcken så kanske du kan få det svar du tydligen vill ha.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Spiritinthesky
0

hästen är riktigt fin, men nån speciellt stpor skillnad ser man inte tyvärr :)

synd att det inte funkad i stallet ;/

Isa Aronsson

www.stallequino.se

jen
0

det jag ser skillnad på är hur halsens hållning är. bara den är ett stort plus.

visst, det kan vara svårt att se det med tanke på vinklar och sånt. Men man ser ju att halsen har fått finare muskler

Eve
0

Jennie - Det är ju likadant för Malou, hon får till exempel inte ha med sig Sebbe för stallägaren, det var tytdligen lika opassande att jag hade valp. Fortsätter det sådär så kommer Malou till Jojo också om det finns plats, kanske till och med en annan tjej i stallet som har en ponny som blir behandlad lika illa.

Johanna - Count me in! Måste man rida i par? För jag har ingen partner :/

jn84
0

Ja.. man måste ju vara två ryttare, men det räcker med en häst. Men det är en clearround i valfri höjd också :)

Kolla hemsidan!  ;)

Eve
0

Såg det nu.. Men man får ju inte hoppa mer än 50 på clearround, Millan måste åtminstonde hoppa 60, annars river hon bara allt.

jn84
0

Det stämmer inte :/ Måste blivit fel nånstans. Ska ordna

jn84
0

Fixat! Jennie som slarvat! =P

[Jennniie]
0

Sorry ;D  JAg va trött när jag fixa ;D

Eve du kan nog hitta nån som hoppar med dej.. ;)
Finns ju alltid hoppsugna som vill hoppa.. ;P
Inte för att jag kan komma m nåt förslag men .. (A)

Eve
0

Jn och Jennie - Får man vara med två gånger i clear rounden? Typ en höjd på 70 och en på 90 eller nåt..

jn84
0

Ja, det tror jag. Anmäl dig till båda. Nicole protesterar väl om man inte får det.

Eve
0

Jn - Nicole protesterar nog ändå om det är jag som ringer.. Jag mailar ;)

[Jennniie]
0

Haha ;D
Låter bra o roligt att ni kommer, inte dra med dej Malin o Studs då? Vet att flikka kanske inte kan va med men malin på studs? :)

Eve
0

Jennie - Nej, men jag och Therese kommer!

Thereseee
0

Hahaha vi kommer o hoppar sönder allihopa! muahaha! Nej då men kul ska vi väl ha!

Tråkigt att ni andra är så negativa mot Eve.. Visst helkroppsbild hade inte varit helt fel.. Men snälla ni ser väl en skillnad nu med? Det är INGEN sommarbild.. Som ni förhoppningsvis vet är det OKTOBER nu, vilket betyder HÖST!

JoJos
0

37# Jag kan gärna hoppa min häst själv,tack så mycke!Obestämd

[Jennniie]
0

#40 Haha jaa det var inget negativt mot att du inte kan hoppa din häst själv. Det tror jag säkert du kan ;)

Cilla89a
0

#39 jasså, jag trodde det var September :P + att många hästar inte ens kommit halvvägs med att sätta sin vinterpäls..

och det handlar inte om att vara taskig, är det inte bättre att man är ärlig, än att sitta och ljuga?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fiona
0

oj vilken skillnad :O riktigt snygg häst du har :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ThunderClap
0

Jag undrar som vissa andra exakt vart man ska se skillnaden när man i stort sett inte ser något utav hästen..?

Jo hon har inte vinterpäls längre, du har putsat på manen, men annars? Du akn ju inte jämföra en hals+huvud bild framifrån med en snett ifrån sidan eller en bild under rörelse jämfört med när hon står och hänger om det är halsmuskulaturen/hullet du är intresserad utav om den förändrats.

Thereseee
0

Hahaha jamen vafan en månad hit eller dit! :P haha Inte så viktigt! :P

Klart är bättre att va ärlig.. men man behöver ju itne va elak spydig eller nått sånt för det..  Men men.. Alla är vi människor..

SVÅRT ATT GLÄDJAS FÖR ANDRAS LYCKA!!!!!!!!

Jag tycker ialf att hon är skitfin nu.. Och Eve vi får väl ta några bilder i veckan när du rider så alla som inte "ser någon skilladn" kan säga något annat!!

Zabbio
0

hm.

Visst ser jag lite mer muskler i halsen.. men helt ärligt.. det kan vara ögonblicksbilder (den siste ser ut som en sån specialbild där hästen blåser upp sig, kröker nacken och tittar på något) och är egentligen helt omöjligt att avgöra om halsen är mer musklad. Såvida du inte visar en före och en efterbild i exakt samma pose.

tex här. Första och andra bilden tycks visa en stor skillnad.. men det är bara ett par sekunder emellan dem. Tänk då vad som kunnat hända om det var helt olika ljus och helt olika pose (här är ju bägge framifrån iaf..:P)

Jag tror säkert ätt där är skillnad,. men kan du inte visa två uppställda bilder där posen iaf är någorlunda lik och där hästen är ''naken''? :)

Dessutom är det ju inte halsmusklerna som är viktiga vid ridning, utan kroppen ;)

Men väldigt söt häst.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tezzie
0

#45 "man behöver ju itne va elak spydig" Visa mig gärna vart man är elak och spydig i denna tråd så att jag kan radera dessa inlägg!