hästkurs i skåne
jag undrar om det finns någon som vet om det finns någon hästkurs nu i slutet av året. jag är så sugen på att gå på hästkurs och lära mig nya saker, men jag hittar ingen kurs. så jag undrar om ni vet någon hästkurs i skåne.
tack på förhand

vad menar du med hästkurs? de finns ju hästkörkorts kurser…

vad för kurs menar du? rid eller?
Det är clinic med Per Waaler (ridit OS i dressyr) i hässleholm i början av Oktober. Han har tidigare varit på skolan och haft clinic och den var SUPER, så jag ska dit :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Vad är du ute efter? :P
Dressyr, hoppning, trickträning, NH..? Eller bara prova något nytt?
http://www.ridkonst.com/kalender.html ''ridkonst'', akademiskt/centrerat.
Är du ute efter något dressyraktigt som inte helt är tävlingsdressyr utan kanske er en lite ny inblick och nya ideer så kan det vara något. :)
Det är min ridlärare, och hon rider till min häst nu också. Är kanske lite partisk men jag tycker att hon är en underbar lärare! Har humor, petar på rätt ställen och är den person som fått mig att tycka att lite styrketräning(''dressyr'') med hästen är kul… efter att helt ha tappat tron på vanlig dressyr. Hon förklarar rätt så bra varför man gör något och man känner sig inte dum när man frågar:P
Står inget för oktober än.. men bor du i skåne kan du ju se om du kan få en privatlektion? Hon åker hem till dig, och det är ju ett bra sätt att se om det passar. Sen håller hon i/känner till några andra kurser med, tex kommer Desmond (spanska ridskolan) hit igen i januari någon gång, och lite så. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.