Hallå
Hej! jag undrar om någon är ute och har tråkigt som jag!

Ja, jag har också tråkigt. Ingen lust alls med skola idag.
Japp, väntar på att klockan ska bli ett… Ska vara med en kompis när vet kommer, hennes pålle har blivit halt :/

#2 sch så tråkigt! Hoppas allt blir bra med din väninnas häst….

Jag väntar på att Linnea ska höra av sig ! 
#3 det var antagligen en hovböld… Veterinären tog bara av skon, klämde lite och anade att den sitter ganska högt upp. Har aldrig haft en häst med de, men bör man inte göra nåt åt det så snart som möjligt…? Han skrev bara ut 2*1*5 finadyne och sjukhage… 

#5 brukar dom inte "öppna upp hoven" alltså "verka", så att allt var kommer ut?! det har iaf jag för mig… eller om den sitter längre in blir det iofs lite svårt =P men som sagt annars brukar d väl vara så att man skär bort o öppnar upp, tvättar med jodopax ofta och stoppar in en tuss bomull dränkt med jodopax i hålet, och sen typ nåt bandageaktigt runt hoven
Ja det var ungefär det jag var inne på också… Systers häst fick bärrandsröta för ett halvår sen ungefär, dom skar upp hela sidan på hoven för att tömma ut äckel. Men det kanske inte är samma sak.
Jo, men klart dem ska öppna bölden så varet och det kommer ut! Jag har aldrig hört att man låter bölden vara :S

En veterinär brukar väl inte öppna bölder? Eller? Det har bara min hovslagare gjort. Men det är klart att den ska öppnas. Men den kanske skulle mogna lite mer.

Röta och böld är inte samma sak.

Var står det röta?
#11 jag skrev det i #7, men det hörde inte hit ;)

Jaha, jag hittade det nämligen inte. Tack slo. Trodde att jag hade missat något.