NEJ!!!
Det som inte får hända har hänt, Musse har troligtvis halkat i hagen under dagen och har sträckt sig höger bak. Det har regnat här i 2 dygn och hagen är lerig och hal. Kom dit nu vid 19-tiden och sadlade och skrittade en sväng innan vi skulle filma och när jag sen ska trava är han halt, kändes inget i skritten. Tog honom på lina och konstaterade att det va höger bak. Ska ringa veterinären i morgon bitti och höra vad dom säger om det. Skulle ju filma honom lite i skritt och trav idag till dom som är intresserade av honom men nu verkar allt skita sig….

Om dom vill ha honom som är spekulanter då kan dom vänta på en sträckning kan dom inte det så är det inte rätt köpare. Du har ute honom till ett mycket lågt pris och inte ska du sälja till någon som inte förstår att en häst kan sträcka sig i en hal hage. Låt honom vänta och blir det inte dom köparna så kommer det fler köpare man ska aldrig ha bråttom nar man säljer ett djur. Lycka till och hoppas han snart blir bra

Vad tråkigt))=..hoppas det ordnar sig och att det inte är något allvarligt*kram*

Usch då! Det låter inget bra. Förstår att många kommer att hoppa av nu. Dom vågar nog inte vänta.
Som jag berättade om en ianckordering var ju tvungen att avlivas den första augusti i år pga att hon halkade i hagen. Fast det var inte hemma hos mig. Hon hade flyttat härifrån i maj månad. Så mycket kan ju hända i hagen.
Hoppas att det inte är så farligt.
vad tråkigt, hoppas att det löser sig.

visst är det typiskt att dt ska hända just då?
tova var alltid i topptrim, till någon säger ja, då samma dag åker hon på feber, nå konstigt i svansen så den var råäcklig, och trampade sig… hahah tyyyypiskt!

Tack Lorita och tack alla ni andra!
Ja det va verkligen som du skriver Ems, igår ringde en tjej som varit och kikat på Musse tidigare och sa direkt att hon skulle köpa honom…
Pratade med veterinären nyss och ska få komma in på kliniken på torsdag om han inte är bättre.

Så din häst är såld nu då? Jäklar vad snabbt det gick.
oj, vad snabbt!! att hon vågade köpa honom trots skadan!!

Nej han är inte såld då jag inte vill sälja honom i det skicka han är nu innan han är uppkollad så man vet vad det är. Hon ringde tidigare på dagen i går och jag ringde upp henne på kvällen och meddelande vad om hade hänt. Hörde även av mig till henne i morse och erbjöd henne att följa med in på kliniken så hon får se och höra själv vad som händer. Hon bor i närheten kan tilläggas.
ok, hoppas pållen blir bra snart!
ok, berätta gärna hur det går!

Uppföljning =)
Musse betydligt bättre idag men inte helt bra. Åker in på kliniken i morgon och hör vad dom säger. Känns bra iaf att han är bättre. Dom har fått "lösdrift" nu på betet oxå, har öppnat upp lagården så dom kan gå in där och dom va villiga och knatade in på en gång trots isoleringsplasten som hänger iför =)

#13 så bra att det är bättre! =)

Uppföljning igen! =)
Musse va mkt bättre idag!!! =) Va på kliniken och dom kände igenom HELA Musse och hittade inget. Ohalt på rakt spår. Ohalt i vänster varv på volt och 1 gradigt i höger varv. Böjde honom först högt, böev 1,5-2gradigt halt och vi låg böjning inge halt, dock något böjöm. För att utesluta böjömheten så bedövade dom bort kotan och hoven och inget ändrades. Veterinären trodde oxå efter det att det va en sträckning. Fick antiinflamatoriskt (metacam) i 10 dagar och vila i två veckor från och med i dag. Ska gå med honom en liten stund varje dag. Åhh vad härligt det känns att det (förhoppningsvis) inte är något allvarligare =)

Åh vad underbart!!! Lycka till med försäljningen igen! =)

Vad skönt då! Då får du ta nya tag med försäljningen.

Skönt att höra att det antagligen inte var något allvarligt i alla fall. Hoppas tjejen som var intresserad vill vänta på honom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#16,17,18 Tack!!! 

Skönt att det inte var något allvarligt.

Det här är inte sant *gråter* 
Va ju in på kliniken i torsdags och fick med oss Metacam hem och nu är Musse sämre. Han är till coh med sämre än första dagen… Ringde in på kliniken och första tiden dom har är på tisdag, alltså om nästan en vecka, det är otroligt dåligt!! Pratade med en bekant som håller på med massage och laser och hon ska komma och kolla på honom nu kl 11. Hon kan ju inte göra så mkt eftersom det troligtvis är någon inflamation någonstans och att han går på metecam men hon skulle känna lite på honom iaf…
Det kan verkligen inte vara meningen att jag ska sälja honom… Känns just nu som om jag lika gärna kunde gå och gräva ner både mig själv och Musse… Varför ska det gå så himla dåligt???

…skickar en tröst kram.

Det var jättetråkigt att höra Mia. Hoppas det ordnar sig snart och inflammationen går bort. Halta hästar är det tråkigaste som finns. Du vet åtminstånde var det sitter, det kunde ju varit en diffus hälta som var omöjlig att hitta källan till? Man måste tänka positivt så länge det går:)

Tack båda två!!
Saken är den att jag inte vet riktigt vart den sitter, vet bara att det är högt upp höger bak… Men förhoppnignsvis får jag svar på det nu, får se.

Oj, vad tråkigt för er. Men som sagt en olycka kommer sällan ensam. Hoppas att musse snart blir bra iaf.

Massage-laser kvinnan kunde inte sätta fingret på vad det va riktigt men hon tror att det är något muskelfäste i knät som tjorvar. Kunde inte massera honom men däremot fick han laserbehandlign över hela höger bakben och rumpa. Hon återkommer i morgon och han ska få yttligare en behandling då.

till miamaria.
jag vet hur det käns att bli krossad. min lilla shettis fick sitt ligament avsparkat för 1 år sedan. vi fick reda på av veterinären att det såg riktigt illa och att vi kanske fick ta bort henne. men nu efter ett år så är hon mycket bättre och framtiden ser väldigt ljus ut för henne.
jag säger inte att deta har med musse att göra ,men ge inte upp. jag vet jag har mått dåligt i ett helt år.
#26 hoppas det blir bra.
min har också fått laser 2 ggr nu, han blev ngt bättre efter första gången. hoppas din också blir det.

Usch visst e de tråkigt när dom blir halta. Min blev halt igen i fredags kväll så vi ska till ATG i kalmar på onsdag.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
urs då peppe, vad hände? när var han senast halt? tänkte eftersom du säger "igen"…
miamaria, hoppas ni hittar vad problemet är och att din köpare väntar på honom.. ett tips kan ju vara att låta henne komma och hålla på med honom, för att hålla kontakten.. då kanske hon blir kär i honom ;)

han har varit halt 3 ggr sen slutet på juni. första gången reds han på gräs och kändes superfräsh, stod en vecka för att ja va bortrest. sen när jag kommer hem är han halt på vänster fram i 2 dagar bara. sen några veckor senare när han börjat komma igång nästan normalt igen så tömkör jag lite i hingstpaddocken (oxå gräs), står 2 dagar och är halt igen på vänster fram i 1,5 vecka. sen nu i tisdags för en vecka sen red jag på gräs och han kändes verkligen superfräsh, sen stog ons & tors för att ja va bortrest. sen fredagen va han halt igen och är fortfarande. innan det har han nu varit frisk i nästan 1,5 månad. sammanhanget är alltså: gått på gräs, kännts/sett superfräsch ut, stått några dagar-halt. det går inte ihop sig på nåt vis alls. han har inte halkat eller något på gräset och han har stått sporadiskt lite här och där under dom här 1,5 friska månaderna utan att bli halt efter. han har för några år sedan skadat sig i ett eller båda frambenen efter en krasch vid hoppning hos förra ägaren.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Men stackare, det som lät så bra trotts allt. Tänker på er båda.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#31# Och när tog du av skorna då?
oj, du borde verkligen kolla upp benen… låter ju som att något är fel..
Du kanske får tänka om och sätta på skor igen??

# 25, 27, 28, 29, 30, 32 tack så mkt!! =)
Hoppas det ordnar sig med din häst oxå Peppe!
Bra tips Ems, ska höra med henne! =)