Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: raser
Läst 603 ggr
Paparazzi
0

Vad skulle du ge för den?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säljer nu min Ástund-sadel pga att den har blivit för liten för min häst som nu musklat till sig. Och undrade nu över pris..Vet dock inte så mkt om den, som tum tex, men det kommer jag få hjälp med i söndag. När jag köpte den var den redan begagnad, fick den för extrapris, fick den för närmare 1000 euro. Har nu haft den i ca 2½ år men inte använt den så mkt, pga barbacka ridning FlörtSvart, insutten och inte mkt sliten.. Har dock två/tre "revor" i hålen i sadelsgjordstropparna, men går ändå att använda de hålen. Har inte någon bra bild på den, än, men jag lägger in den här bilden nu..

emsems
0

vet inte vad den kostar som ny, men 2a handvärdet är ju dåligt på sadlar.. köpte tex en albion som eg kostar typ 19.000kr, för 4000kr. så jag skulle nog inte tippa på mer än ca 5000kr.. (beroende på vad den kostat innan.. du kan ju alltid ta i lite i priset å så får någon pruta en del.. =)

Paparazzi
0

ok, tack för svaret.. ja man drar upp det riktigt rejält ;) nä, men jag ska kolla upp vad den kostar som ny :)

MiaMaria
0

Jag fick tips från en sadeltillpassare och sadelmakare att en sadel minskar till halva priset på 3 år och sen ligger den där ikring beroende på efterfrågan och skick. Kolla på andra annonser vad dom ska ha för den samt ålder och skick på dom sadlarna och jämför lite.

gejsa
0

Jag hade en sådan sadel hemma på prov till min islänning. Priset på den var 3500 kr.

Paparazzi
0

Jag såg att Ástund sadlar säljs för 1600 euro och uppåt, men mitt märke, Viking, fanns inte där. Vet du någon bra sida där de har begagnade sadlar till salu?

Zigge-3
0

titta på www.hastnet.se

Paparazzi
0

Glömde lägga till att den nyligen är stoppad, i mars-februari. Jag har hittat en sadelmakare i Åbo som jag skall föra sadeln till som skall värdera den.. (Om vi hinner, annars får jag hitta på själv) Tack, ska kolla.