Ta reda på härstamning..
Nu är det såhär, jag har en häst med okänd herrstamning. Ej inregistrerad.. Min kompis som förövigt ratar min häst totalt pga just okända föräldrar säger att man kan genom någ sätt (?) blod, DNA (?) kan få fram föräldrarna till min häst. Är det möjligt?

Ja du kan ju kolla om du har rätt föräldrar genom DNA-test, men då måste du även ha prov från de troliga föräldrarna.
Så om jag INTE har det, blir det omöjligt ? :(
ratar dina kompisar din häst för att den har okända föräldrar ? pust* då kan du hälsa aom att det finns dom mest UNDERBARA hästarna med okända föräldrar.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jaa! Har hittat den mest underbara indevid på denna jord i mina ögon. Hade ju självklart varit kul att veta vem som är mamma och pappa till henne.. Men men..

Mamma måste man väl veta?
*** Kärleken övervinner allt ***
Förstår inte riktigt, måste man mamman för att få fram herrstammen eller måste jag veta mamman ? x) Jag vet inte mamman.. :)

Men jag fattar inte heller, man måste väl ändå veta vem mamman till hästen är, iaf om den är svenskfödd?
Såg en annons på en häst (svenskfödd) där det stog typ "vet ingenting om mamman, bara att hon är en snäll skäck" Det låter ju inte seriöst.
#6 Är det en import du har?
Ja, import..
#7 - Behöver man inte göra. Du kan ju ha köpt hästen från någon som hade köpt den från någon annan.. Alltså inte direkt från uppfödaren. Kanske hästhandlare?

Ja, då kommer du aldrig att få veta någon stam heller troligtvis. Vad är det för ras? Importerad ifrån? ålder?

#8 Hann före så det behöver inte stå dubbla ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#10 Imp. DK, 9 år. Okänd dvs. vet ju inte.. Kan bara gissa..

Ja, du kommer som sagt inte att få veta mer än så. Men strunta i din kompis för sjutton, kommer du trivas bättre med din häst om du får ett namn på mamman? Knappast…
Låt det vara, det är dessutom rätt dyrt med dna-tester och då måste du ha blod från båda tänkbara föräldrarna!
Njut av din oreggade häst .-)

Kan inte mer än hålla med #13 ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Trivs du med din häst !
Har själv okänd stamtavla på en av våra. En häst vi älskar högt. Vi har haft den i 10 år. KOmmer att ha den kvar till sitt sista andetag.