Täcken
En sådan här tråd har funnits förr, det vet jag, men jag hittar ingen som är "superny". Så vi kan väl ta o göra en ny, finns säkert några nya medlemmar som har åsikter att dela med sig!
Vad har ni för favorit täcken - speciellt märke o modell? Andra övriga synpunkter på div. märken? Gärna med pris.ex o bild!
Personligen gilllar jag Event´s alla täcken. Köpte mig ett tjockt vintertäcke o ett stalltäcke från Event för ca. 9 år sedan. De ser fortfarande lika fina ut o håller tätt! Kan även tillägga att Bucas är en favorit, likaså Källquist´s. Medans Thermo Master är ett litet hatobjekt. Horseware tycker jag däremot det bara läcker igenom..har själv aldrig haft ett…innan nu :) Köpte mig ett Rhino Rug Lite för ett par veckor sedan, så nu ska jag se själv - hoppas att det är bra iaf!

Haglunds gillar jag. Har deras regntäcken, både ofodrade och fodrade, flugtäcke och transportskydd.
Sen har jag ett fodrat regntäcke som jag inte vet märket på. Dunderbra, håller för ett dygns spöregn.
Har även flera täcken från Börjes och Hööks.
det bästa täcket som jag har/haft är Börjes Typhon. det är ett fleecefodrat regntäcke som inte min häst får skav av. (han har lätt för att få skav)

HORSEWARE :D :D :D Men dem kostar enormt mkt också.. Det finns inga bättre täcken som håller bättre, har ett som är 9 år gammalt och lika bra ännu :)
Dessutom är passformen väldigt bra på deras täcken :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag tycker om Horseware och Domani =) Här är Event och börjes/hööks täcken hatobjekt…

Det som jag tycker har varit bäst till Gobban är shires täcket. Sedan gillar jag börjes regn och vinter täcke det som är så billigt. Jag köper nya vartannat år till dom. Är perfekt när man har fler hästar. Alltså hästar som biter sönder täcken i hagen. Då vill man inte köpa så dyra täcken.

Det täcke som sitter allra bäst på mina är börjes egna fleecetäcke faktiskt.
Är i stort sett bara fleecetäcken och regntäcke som används här, nån gång stalltäcke o vintertäcke, men sällan.
Har inte märkt nån större skillnad mellan olika märken utan man får ta det från täcke till täcke beroende på vilken häst som ska ha det.

Jag bryr mig inte så mycket om märken, så länge täcket har fin färg =0)
Har några märkestäcken men tycker det är roligare att köpa nya täcken ofta än att ha samma i 5 år…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

För mig är det skit i samma vad täcket har för märke, huvudsaken att det sitter bra och fyller sin funktion.
Köpte Börjes regn (himalaya) och det sitter skitilla på henne, dessutom får hon skav, har nåt från hööks som sitter super, har nåt shire jag gillar, jag tror jag har täcken i de flesta märken men det är hööks som används just nu.
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag brukar inte bry mig om märket på täcket sålänge det passar hästen och håller.
Men Bucas tycker jag är bra.
Jag har en kärlek till Amigos täcken. Snygga, bra passform och tåliga.

Jag köper i stort sett numera bara ett enda märke på täcken: Horseware. Min häst har 10st olika HW täcken utav olika modeler och två utav annat märke + ridtäcken i olika märken.
Köper inga andra längre då de helt enkelt är för usla, inte lika bra kvalité, inte lika bra passform och inte värt pengarna, så jag orkar inte bry mig om att testa andra märken nu ens.
På bild Amigo bug rug, tror jag betalade 650kr för mitt, med hals.
Jag brukar köra på täckeslösa hästar, året om. ;) Eller ja, eksemtäcken då.. Då är det bra, billiga och slitstarka som gäller! :D