Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1161 ggr
cupcakes
0

Rosetter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag satt och pysslade lite igår kväll och slutresultatet blev två kokarder - prisrosetter. Jag kom fram till att jag tyckte att de var riktigt roliga att göra och jag gillar även att pyssla överhuvudtaget. Jag har ingenting att ha dessa saker jag tillverkar till så jag funderar på att börja sälja för priset av materialet - alltså kommer inte jag tjäna nåt mer än att ha kul under tiden jag gör dom.

Så jag undrar om det skulle finnas intresse för en sida med diverse handgjorda saker till salu billigt? Så som nomehalsband (Ska lägga in bild på ett exempel) och kokarder. Kanske även hinder, filtar och hus. Även annat smått och gott som jag kommer på.

Så ja.. jag vill mest veta om det finns intresse? :)

cupcakes
0

halsbandet, dock väldigt liten storlek :)

Primee
0

Jättesöta! :) Tycker du ska pyssla på, alltid finns det någon som är intresserad, tror jag!

cupcakes
0

Den är inte helt klar - men hemsidan är skapad:

http://cupcakeshop.webb.se

#2 Tack så mycket! :D

cupcakes
0

putt :)

Primee
0

Var in på din hemsida - bra! =) Har några små funderingar bara - på halsbandet. Du kan även göra större storlekar? Finns det någon möjlighet att du även kan sy på ett reflexband?

Yessica
0

Jättefina rosetter och fint halsband! :) Vad duktig du är!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

cupcakes
0

#5 Jadå! Man får mäta halsen på sin hund och så syr jag efter det. Reflexband borde väl gå att sy på nylonbandet om jag får tag i det nånstans.. annars finns det väl reflexer i hästbutiker som man borde kunna modifiera lite och sätta fast på halsbandet :)

#6 Tack så jättemycket! :D

LindaKarlstrom
0

Jättefina kokarder! Vad har du för material i mitten? Funderar nämligen över att skaffa en kokard att kunna hänga upp på utställningsburen (till katt) där det står "Rör inte katten!" på :) Går det att skriva på materialet i mitten? Och hur stora är dom? :)

cupcakes
0

#8 Tack! I mitten har jag en kartongskiva med papper på ovansidan och sidorna, så det går utmärkt att skriva på. De jag gjort är ca 10cm i diameter och banden är ca 15cm långa, men det går ju såklart att göra större och mindre med olika breda band. På baksidan finns det en liten 'krok' att hänga upp dom i och det går även att skriva där.

Primee
0

#7 Har redan försökt med att "limma o kladda" fast div. reflexer på befintliga halsband. Men jag vill ju att det ser snyggt ut ;-) Du får gärna höra av dig om du känner att du kan/vill sy ett med reflex - för i såfall skulle jag vilja köpa ett utav dig!

cupcakes
0

#10 Nästa gång jag är på Torp så kan jag gå in på hööks och kolla om de har nån reflex som man kanske kan sy lite o ändra på.. Kan säga till då :)

cupcakes
0

#10 Kom ju på att som en tillfällig lösning, vet inte om det är billigare än reflexhalsband, men om de är tillräckligt stora så borde man ju kunna ha en hjälmreflex runt halsen på hunden? Men jag vet inte.. Jag ska iallafall hålla utkik efter reflexer!