Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 661 ggr
linasvovvar
0

Jag saknar hästeriet

Nu kommer hösten och alla här runt omkring börjar stalla in, prata hö och foder. JAg saknar hästarna så otroligt mycket. MEn det är jätteskönt att "slippa" dom också.

Jag har ett halvblod som jag får rida när jag vill, en super rolig häst som gått msv dressyr, tävlas fortfarande och är riktigt riktigt rolig att rida.

Har dock svårt att motivera mig att sticka och rida hos en kompis. Hjälp mig med motivationen

Turfaren
0

Varför har du svårt att motivera dig, när du vet hur härligt det är? Redan att du skriver denna tråd här visar ju att du innerst inne vill.

jen
0

jag har också dåligt med motivation just nu.

Men, kolla ut och se så fina färger träden har! Och när man rider så kommer man på något sett närmre naturens fina färger.

har du ridsällskap eller rider du själv?

är man fler så är det ju lättare att bli motiverad. Men ensam är också skönt då man kan snacka med hästen istället under ridturen ;)

linasvovvar
0

#1 Igentligen kanske motivation är fel ord. Jag vet tyvärr att jag får väldigt ont efter en ridtur. Men jag behöver komma ut och röra mig, så då får man ta lite extra ont i stället. Men det är svårt att få tummarna loss om du förstår mig. Jag saknar att ha hästar hemma.

#2 Jag har ridsällskap, men rider mest på banan då lilla hästen kan bli het och stark och jag är ganska så svag och har kass kondis så tanken va att jag ska träna upp mig på bana först.