Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 443 ggr
tessa
0

*årets dåliga halm*

Hej!

Mötte igår stallägaren som höll på att "bala" in årets halm - den ser verkligen förskräcklig ut! Förvånad Grå och trist.. =(  Inte alls som fjolårets guldgula, fina halm. Det är lika illa överallt här sägs det, men samtidigt pratades det om hur mycket man får betala för "fin" halm, - så det finns tydligen sådan också, även om den är dyr. (ca 1,50 kr/kg har jag för mig).

Hur är det med er halm, hur ser den ut?

Mvh Tessan - som myste i en stor härlig halmhög i stallet med Herman hund i helgen =)

Thinka
0

årets halm skörd gick åt pipan, vi kunde inte ta rätt på något.

har ställt alla hästarna på torv…Fundersam

Ottino
0

Vi ska låta hästarna stå på spån i år, det har inte varit nå bra halm här heller.

sunglasses
0

Vi har halm så vi klarar oss från förra året så jag slipper det problemet…som tur är! Men årets skörd ser definitivt inte bra ut runt här heller, det som ligger på åkrarna är riktigt brunt och tråkigt.

gejsa
0

Vi har jättefin halm för .80 öre/kg. Vi hade beställt småbal men det blev så där ful färg på. Så han hade även storbal som vi då fick i stället. Det beror ju på att det har regnats på när det låg ute och slaget.

Ottino
0

Gejsa; vart köper ni eran halm?

gejsa
0

Tyvärr han har inget att sälja. Vi köper allt han har.

Ottino
0

Ok.. Jag tänkte bara höra vem det var.. Vi har också fått tag på en som har bra halm.

Annette
0

Vi har fått in jättefin halm. Vi tog in det för ett bra tag sedan, före allt regnet kom.

tessa
0

Gott för er som fått tag i fin halm.. =)

jag hoppas att förra årets fina halm räcker ett tag, men sedan kommer det bli stor kontrast med årets dassiga hö… jäkla regn som skulle förstöra det så =( Eftersom stallägaren fixar halmen själv så är det ju samma arbete han gör. oavsett kvaliteten. - och det känns ju trist förstås.

Annette
0

#9. Fick ni dåligt hö också? Även höt blev jättefint. Längesedan skörden gick så smidigt.

linasvovvar
0

Jag hade också supertur med halmen iår, fick in den innan allt regn kom, beställt dock för mycket halm för jag upptäckte att jag hade 100 balar kvar från förra året, tur att halmen inte blir direkt sämre på ett år. Så vi har gul fin fluffig halm detta året också. Men jag lider verkligen med alla bönder som fått sina skördar förstörda ”!

mazze
0

Vi fick in en hel del fint kanongult o dammfritt. Dessvärre fick det sista regn på sig så det blev absolut inget bra. Jag lider inte så mkt av det då Bus står på spån pga hosta. Värre för henne då dom bredvid har halm som är halvdan. Tänk om man kunde plasta in halmen med…

Mandysan
0

Våran nya halm är ungefär tusen gånger bättre än förra årets! Kanonfin! Hösilaget är oxå lagom blöt och fint i år.

E_hjo
0

Vi har fint halm! =)

tiggertjejen
0

Vi har inte så fin halm, men hästarna ska ändå gå på lösdriften ett tag framöver

Men vårt hösilage blev bara finfint.