Karleder?
Nå bra tips på någon speciell salva som är bra till torra karleder ? asså har provat allt och mitt varmblod har torra karleder och typ hårlös, lägger om dom med bomull och smörjer och tvättar och donar men inget hjälper :(
börjes har en jättebra karledssalva, blev faktiskt riktigt imponerad när jag provade den.
Hästsalvan från 4Ess (heter den va?) jättebra mjukgörande salva, som dock är väldigt mkt dyrare.
Eller så köper du vanlig Idomin eller Helosan.
Jag skulle nog inte tvätta så grundligt varje dag (om han inte vandrat i lera då) detta kan nog torka ur huden ännu mer.

Det finns särskilda salvor som är för just karleder, så jag skulle bara kolla om inte butiken du brukar köpa hästsaker i har någon sådan hemma.
Jag har bara provat att ha på Helosan, vilket väll inte hjälpte hästen så mkt och en ifrån Verdus som var lite allround emot sår och återfuktning, den var rätt bra har jag för mig.
På min häst har det fungerat bra med Helosan, men hjälper inte det skulle jag köpa en bra karledssalva.
Har hästen ont av att vara lite torr där? Självklar ska det smörjas om det kan bli sår.