Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 228 ggr
Lyrik
0

Äntligen hemma!

Igår körde vi hem de sista hästarna från betet.

Körde först hem Calle till sitt stall. Lyrik blev väldigt upprörd över att hans bästa kompis försvann. Studsade och skrek så han blev svettig. =(

Lastade på (tog ½ min) och åkte hem till Lyriks nya stall. Var genomsvettig, men lugn. Ville bara ut och äta. Släppte ut honom direkt i hans hage, ska gå med en valack till, Charm. Gick bra att släppa ihop dem, inget bråk alls.

Betalade min kompis för skjutsen och packade ur våran bil, havretunnan, betfor, lusern och allt annat jag har haft med ut till hagen. Det får stå så länge i stallägarens garage tills stallet är klart. Klädde på pållens hans tunna regntäcke eftersom det skulle komma regn till till natten, får nog ha det på nätterna tills han är installad.

Ska nog bara borsta, pyssla och mata, gå promenad första veckan, tills han känner hemmastadd. Märkte att det "knäppte" lite i höften igen, precis som det gjorde i början av sommaren efter den kastrofala skoningen. Kan bero på att han har åkt bil + vädret. Ska höra med min vet när hon kommer för att kolla tänder mm. nu i början av september, så slipper jag oroa mig.

Får nog ta bort lusern helt nu tills han är installad, gott om bete i hagarna. Det har inte gått någon häst där sedan tidigt i våras, så det finns mkt bete.

Dumt att Lyrik blir rund igen, nu när han har gått ner till nästan normalhull. =)

Måste klippa honom snart. Han blir ju svettig bara av skritta ½ h. Stallägaren har en klippmaskin för får, får låna den om jag köper ett skär för häst. Det borde finnas på GG?

emsems
0

ingen aning angående bladet, men det låter trevligt att få komma till nya stallet. hoppas det blir bra!

hjullan
0

jag har ritat lite fult på den här bilden.. men prova att massera i små cirklar, motsols, i dessa områden. tills han blir avslappnad (du ser att det blir vågor i köttet när han slappnar av i muskeln när du masserar) isåfall är det bara spänningar han har i de muskler kring höften. räcker med fem minuter i varje område.

Lyrik
0

#2 Det knäpper och knakar om hans höfter fortfarande, mer än vad det gjorde när han kom hem. Mest på vänster sidan, men även höger.Bara när han går, inte när han står stilla.

Min vet kommer på sön för att tandkolla mm (höstkollen). Ska höra med henne då om höfterna.

Ska även ringa hans massör och höra om hon kan komma ut snart.

Tycker att det hjälper att massera in linement på höfterna, ska göra det nu i några dagar.