Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 465 ggr
tessa
0

*nytagna foton*

Hejsan!

Denna tråd innehåller varken någon fråga eller information - vill bara lägga upp och visa ett par nytagna foton, som jag tog igår och idag - för skoj skull helt enkelt =) tycker om foton och att fotografera, och hoppas att ni gör det också! =)

Mvh Tessan

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Killarna i grabbhagen:

tessa
0

Lika nyfikna som de är stiliga minsann  =)

tessa
0

En hage full med solrosor:

Ser pampigare ut irl får jag nog säga, extra käckt då ägarna erbjuder självplock, stora solrosor för 2 kr styck är ett kap =)

tessa
0

"blondinen" i gänget =)

tessa
0

En söt tjej:

tessa
0

Inte världens bästa bild men hit flyttar Yrla snart in:

Observera hennes för lilla svettäcke som jag i unga dar köpte till min morbrors fjordingar.. aaaningens för kort ;)

tessa
0

Såhärt ser stallet ut:

Maja
0

Ooooh.. Vilka fina bilder!! :)

tessa
0

och från andra hållet:

tessa
0

Det första och sista man ser =)

Linda
0

Vilket fint stall:)

lisette
0

tessa, är det där du har henne uppstallad nu eller du ska flytta henne? det var himla läckert ivf… D:

tessa
0

ja just, får ju inte glömma att visa den lille hårige rackarn som jag mötte på solrosfältet:

Eve
0

tjusigt :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

MiaMaria
0

Fina hästar och hääärligt stall!! =)

tessa
0

Vad kul att ni gillar stallet, jag tycker det verkar kanon! =) Gillar att det är ett "kalluftsstall" också, som jag kallar det - fast vi får väl se hur mycket jag lovordar det i vinter.. hehe.

Lisette: Jajjemän, det är hit Yrla flyttade då jag köpte henne i somras, och har sedan dess gått på bete på gården. Tar in henne varje dag - stödfodrar och pysslar om henne lite och låter henne göra sig hemmastad inför hösten. Hoppas och tror att vi kommer att trivas fint.

Här kommer ett foto på gården, taget från Yrlas sommarhage:

tessa
0

Vad kul att ni gillar fotona! =)

Nu får jag nog ge mig :D Ett sista foto taget igår, - ingen hästbild men visst ser det härligt ut:

lisette
0

taget igår? var bor du eg? är där så varmt så ni kan bada? vad fuskigt..

tessa
0

haha, sååå varmt är det inte men hundarna tyckte det.. och kommer väl att tycka så tills det blir is! ;D jag nöjde mig med att dra upp byxorna jag. Men för att svara på din fråga, vi bor vid nedre änden av Vänern.

Fast just igår hade vi verkligen superfint väder, soligt och varmt - vi var bara tvungna att åka på utflykt till ett av våra favoritställen - hundarna älskar att springa på stranden och det är perfekt nu när inga andra badkrukor vågar hoppa i… tsss, fastän glasskiosken fortfarande är öppen.. ;)

tessa
0

Kolla vem som vågade sig ut =)

gejsa
0

Ha, ha har du illern med dig överallt?

Jättefint stall. Jag lovar dig att även om du fryser lite i stallet i vinter så mår hästarna kanonbra av luften. Ser ju nybyggt ut.

tessa
0

haha, han är en tacksam och lätthanterlig herre, min Julius (fungerar bra med hundarna också) - särskilt när han åker i sin transportbur med hängmatta - där sussar han gott =) Fast i sommar har han varit ovanligt mycket hemma faktiskt då han inte tyar värme och sol särskilt bra. men nu är det höst och då får vi passa på innan den lille knodden tycker att det blir för kallt.. Räcka ut tungan

jadå, jag tycker absolut att det känns bra och rätt med ett sådant stall! Det är ju inte vi som bor där, utan hästarna och deras välmående ska givetvis sättas i första rum =) Stallet är bara några år gammalt tror jag, så det känns fint och fräscht.

gejsa
0

mmm verkar rätt så mysigt med en iller faktist. Synd att Åsa aldrig gjorde som hon varnade mig för i våras. Komma hit och visa mig sina illrar och framförallt sina små ungar. Så att jag blev fast sas.

steffy
0

hej Tessa.

jag skulle bara säga att jag tycker att stallet, hästarna och omgivningen var jätte fina.  bilderna är jättefina.

Ottino
0

Jättefint stall! Vill också ha ett kallstall, håller med dig helt om att det är det bästa för hästarna.

E_hjo
0

Jättefina bilder å mkt mysigt stall ser det ut å vara! =)

Faxlin
0

Ohh vilka mysiga bilder. Tycker mycket om dem. och Jullebullen är ju aldrig fel att få se ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Moddlan
0

det var jättefina bilder, gillar särskilt bilden på din iller ^^

tessa
0

Oj, tack så jättemycket för era trevliga kommentarer! =) Har visst missat min egen tråd..

Gejsa: Synd att åsa inte fullföljde sitt hot, du hade garanterat fastnat i illerträsket rejält Räcka ut tungan

Ottino: ja, detta med kallstall är en ny erfarenhet för mig, men jag hoppas och tror att hästarna kommer att må prima i det.. =)

Steffy och E_hjo: Tack, kul att ni gillar bilderna.. Visst är det viktigt hur stallet ser ut och hur man känner sig när man är där.. stallet känns mysigt och trivsamt, och det är ju viktigt för både hästar och folk =)

Åsa och Moddlan: Visst ser det mysigt ut med iller i allmänhet och Julius i synnerhet! Flört Det är jättemysigt när man kan ta med sig sin iller på olika små och stora äventyr..

1111
0

Fina omgivningar ni har :) Varmt och trevligt stallet såg ut med, vet du vart boxarna kommer ifrån, eller är de egengjorda?

/V

RussPower
0

tessa: Nu är min svenska väldig dårligt. :p är det et stall som du äger själv, ell bara lånar du någon stallplatser? :$

Fantasy
0

Min väninna skulle ha fastnat för  isabellstoet om hon sett bilden Hon älskar isabeller!

Jättefina bilder och ser ut att vara ett kanon stall med fina hagar och om givningar.