Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 1308 ggr
gejsa
0

2 hästar knivskurna!

JoJos
0

länken fukar inte för mig :(

tezzie
0

Nu ska den funka :)

Frunktansvärt tragiskt det som verkar ske runt om i landet. Jag kan inte förstå varför man ger sig på hästar???

*** Kärleken övervinner allt ***

Alex
0

Läste det i tidningen idag… Känns fantastiskt kul att min häst går rätt så nära Molkom… Fast inne på natten i och för sig, så då är det väl förhoppningsvis lugnt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

maaaliin
0

Gud va hemst! Känner smärta när man läser de där..:(

jen
0

sjuk värld vi lever i Gråter

Alex
0

#2 Stod i NWT att ägaren till hästarna trodde att det var någon som ville åt henne… Just för att det var två av hennes hästar som valts ut, och om en främmande människa kommer till hagen är det tre hästar som kommer fram direkt, så en som bara är ute efter att skada hästar borde ju ha gett sig på dem. Men de var oskadda…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Salo
0

I närheten där jag bor var det en häst som hittades knivskuren i somras. Då blev man lite orolig då vi hade hästarna på sommarbete några km bort. Usch.

Hagelberg
0

Oftast är det ju personer med någon typ av störning, alltså sjuka människor. Inte för att det är bättre men ett försök till förklaring.

Jag har sett bilder på ett shettissto som blev utsatt för ett flertal knivstick. Hästen överlevde. Gärningsmannen blev fälld och han var helt faschinerad (stavning?) av att penetrera saker med kniv. Han kunde sitta och sticka hål på en apelsin om och om igen….Uppgav att det var samma känsla att sticka i levande vävnad. Det finns så mkt konstigt folk, det är inte klokt! Tur att det inte händer mer än det gör….

StiinaH
0

Usch vad hemskt Rynkar på näsan Fattar inte varför man ska ge sig på oskyldiga djur på de viset.

Veero
0

Mina 2 hästar har blivit knivskurna :( Men itne så grova sår men man blev ju orolig. Bor i Dalarna och det är ovanför Värmland som detta hände :/

wewwa
0

usch vad hemskt, vilken sjuk värld.. :'(

jen
0

Man hör ju om sånt här varje sommar :(

har det med utefester-sprit att göra? Eller är det verkligen så. att idioterna bara blir fler och fler…   sorgligt

gejsa
0

Hästarna syns ju mer ute på sommaren eftersom dom går på bete. Och åker någon sådan där sjuk människa förbi på natten så stannar den väl.

jen
0

#13 ja, det är sant. Men jag tänker också på tillgängligheten av sprit och droger.

lisette
0

#14 fast jag tror inte man gör det för att det är roligt (eller för man är påverkad av ngn substans), faktiskt.

det är sjuka människor som gör det.

gejsa
0

håller med lisette där.