Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 793 ggr
jen
0

ET kommer ut imorrn

I morgon kommer Equiterapeuten äntligen ut för att kolla upp Wambezi.

Han har ju precis som för ca 2 år sen börjat gått så stelt när det har varit hårt underlag. I skogen där det varit mjukt går han bra.

Hovis har klämt och ingen ömhet i någon hov. Och benen är fina och ingen värme.

Så mina misstankar blev ryggen,korset eller nått uppåt som inte är ok.

Tänkte först ta ut veterinär, men sist jag gjorde det så konstaterade vetten bara att han hade ont någonstanns längre upp…

så håll tummarna för att det är något lätt-behandlat!

pippa__
0

Håller alla tummar!! Ska göra samma sak inom kort =)

gejsa
0

Klart man håller tummarna!

AusaBausa
0

Trodde E.T. skulle komma ut..hahahaha..alien som va på film för hundra år sedan alltså, för ni som ej vet ;-P

AusaBausa
0

Håller självklart tummarna för er!!!

jen
0

#3  HAHA! vem vet?

tezzie
0

Haha, trodde jag med ;)

Hur har det gått?

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

Nu har ET (inte  alien) varit här.

Antagligen så har han sträckt sig i hagen den lilla klanthästen..

Hans högra muskel mellan höftbensknölen och korset var spänd och kortare än den vänstra. Så han har gått och avlastat höger, och överbelastat vänster.

så han fick akupunktur, och ska vila 2 dagar, sen ska jag ut och se om det är nåågon skillnad

lisette
0

då håller vi tummarna att det har hjälpt jen!

hur trivs du? du flyttade med jobbet väl? eller vad hände?

jen
0

#8 Ja, jag följde ju med och veckopendlade ett tag.

Men jag slutade, det var alldeles för jobbigt att vara hemifrån from sönd em tom fredag kväll.

lisette
0

ja det kan jag tänka mig. vad gör du nu då?

Ledin
0

hoppas att det har löst sig nu o att han rör sig normalt även på hårtunderlag. :)

jen
0

#10 arbetslös :(  

men,Jag jobbar lite extra som Personlig assistent som jag jobbat som för flera år sen.

#11 Ja, vi får hoppas det!

AusaBausa
0

Åh vad trist att det inte fungerade m pendeljobbet..håller tummarna för att du hittar ngt snart…

jen
0

#13 tack. Det är ganska svårt att hitta jobb tyvärr. Det märks att vi går mot sämre tider nu…

men, det är bara att söka,söka o söka  :)

Alex
0

Får hoppas att det är en mild sträckning då, som sitter på "rätt" ställe! Sylgja sträckte sig ju ordentligt i juni, uppe i ryggen/baken nånstans. Hon är fortfarande inte helt bra…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jen
0

förra gången så tog det 2 månade innan hans sträckning var ok.

ET kom ut 4 ggr vid den skadan

Alex
0

#16 Ja okej. Jag hade ET ute då också, men när hon kom andra gången och det inte hade blivit någon förbättrning så ansåg hon att det bara var bortkastade pengar för mig om hon skulle behandla henne igen, så det fick bara bli vila istället.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

jen
0

#17  ska du massera eller nått? Själv ska jag massera  och stretcha honom lite mera. Jag har varit slarvig med det ett tag

Alex
0

#18 Nej, hon kunde inte säga till 100% att det var en sträckning då heller så… Utan tyckte jag skulle låta en veterinär kolla henne. Och veterinären sa att det bara var att vänta ut det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

jen
0

ok. hoppas våra pållar blir bra snart

Alex
0

Jaa får vi hoppas. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport