Beskriv för mig o alla andra
Om hur mkt din häst betyder för dig.
Berätta dina känslor o betydelse.
De här låter skit fånigt kanske.. men då får du tycka det..
I dont care!
/Elin
Jag kan inte uttrycka i ord hur mkt mina hästar betyder för mig! Dem är verkligen allt, det är dem som gör det värt att leva! <3
har ju nu ingen häst… saknar det som tusan… dels betyder det ju en lönecheck för mig, efterson att jag jobbar med hästar, men det är ju något jag skulle göra gratis, för jag älskar det, men nu känner jag mig precis som ordspråket "en häst utan ryttare är laltid en häst, men en ryttare utan häst är bara en människa". det är precis vem jag är nu.. en människa… hate it!
**~¤*'~¤ Nisälla ¤~'*¤~
**- Världens bästa vän som världens ngnsin skådat -
Utan Nisälla e ett som ett liv utan hopp, hon är det bästa som någonsin kunde hända mig, hon kom som en ängel från himmlen igen. Hon fick mig att må bra igen, att fortsätta leva framåt att inte stanna upp o fortsätta tycka synd om mig. Nisälla e värd än mer än allt guld o diamanter in the whole world, det är för dig mitt hjärta slår, det e för dig jag går upp varje dag o orkar fortsätta.
Det du har gjort med mig e helt fantastiskt, det lyckades ingen annan med. Vi har ett speciellt band som aldrig kommer slitas ut, för du e min bästa vän o det kommer du vara förevigt.
Du får mig att resa mig när jag faller gumman!
Klarar mig inte utan dig sweety. Vi förevigt!
/Din elin
/Elin
min häst ger mig styrka och ro i själen! hos honom kan jag slappna av och vara den jag är utan att bry mig om annat.
sen är stallet ett ställe där jag och min dotter har kul ihop utan vardagliga mamma/dotter tjat om tex läxor,städning mm.

Min kärlek - Whispering Fox
Du tog mig upp från det svarta hål jag var i. Du fick mig att leva igen. Min kärlek till dig min vän är obeskrivlig. Du fick mig att le igen. Du har hjälpt mig så otroligt mkt lika väl som jag har hjälpt dig. Du och jag är ett team och så kommer det alltid att vara, vad som än händer.
Du var min enda vän ett tag, den enda jag kunde lita på. Så är det fortfarande, du är den enda jag vågar lita på. Du är mitt allt.
Jag tycker det är ganska läskigt att läsa att ni förmänskligar hästen så mycket som ni gör… Håller med jen, stallet överhuvudtaget är avslappning.
#7# För mig är Foxen likvärdig med en människa.

Hästarna för mig är avstressande och harmoni i allt det vardaglig

#10# Vad mysigt det såg ut att vara. :P
Säger som Mandysan, Bino är min bästa vän. Inget fritidsintresse som är kul, han är en del av mig och mitt liv. :)

Jag kan inte riktigt beskriva det. Eftersom jag blev jätte fäst vid min första häst, Jana, och sedan tog de henne ifrån mig så har jag inte riktigt våga fästa mig vid en annan. Låter kanske lite löjligt, men jag har inte kunnat det! Visst, Sandy betyder väldigt mycket för mig, hennes hälsa och vård går före allt! Och jag vill att hon ska ha det bra. Jag hoppas att jag kan fästa mig lika mycket med Hades som jag gjorde med Jana, för vi hade det underbart ihop!
(en bild från idag på Hades)
Vad menar du med "förmänskligar", slo?

Hästar är inget fritis intresse det är en livstil!
I stallet och med hästarna kan man slappna av och bara vara. Skulle göra nästan vad som helst för mina älskade pollar.
#14 Det var en mycket bra artikel.
#13 "hästen är min bästa kompis" o liknande, hästar vet bara vad som är flock och inte, och att ty sig så till ett flockdjur känns lite… Konstigt?
Läs lisettes artikel, även om jag är tveksam till lite av innehållet så var den bra överlag ;)
Går inte att uttrycka i ord. Nel betyder allt. Håller med jen oxå.
Jag tycker inte att det är konstigt att ens djur är ens bästa vän. Alla har inte lika lätt att finna riktigt nära vänner i människor. Jag tycker att det i många fall kan vara lättare att få känslor för ett djur än för en människa.
Jag tycker också att det var en bra artikel. Men! Närhet, smekningar, osv. ger så mycket mer än "tryggheten att tillhöra en flock".
#19 håller med. Ofta känns det som om djur är mkt snällare och har mer förståelse.