Visst har han lite underhals?
Tycker det ser ut som Reddie har underhals och har pratat med en tränare som jag ev. ska börja rida lite för någon gång då och då.
Vad kan man göra för övningar för att träna bort den (iaf få den mindra) och vad ska man absolut inte göra. Då jag rider i skritt så slappnar han av bra och sänker huvudet men i traven så ser det ut ungefär som på bilden.
Massor av tips vill jag ha :-)
Jo hästen har lite underhals. För att få bort de så rider amn i form helt enkelt. Dels så får man den att sluta växa och dels så bygger man överhalsmuskulaturen på det sättet. Jag skulle tipsa dig att rida för tränare så du får till fromen lite bättre på honom. Visste ni att underhalsen är den enda muskeln på hela hästen som man inte vill bygga?
Nån som har en solklar bild på en häst med stor underhals? Vill se ordentligt! =)

#0 Och jag tycker nog inte att det där var mycket till underhals :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag tycker inte den har speciellt mycket underhals. Därimot ser den ut till att ha ganska grov ansättning och lite kort hals.

Han har en grov hals och en rejäl hård muskel på undersidan. Att den är kort gör kanske att det ser värre ut än vad det är.
Som ni ser eller vet så är han en travkille så att samla sig i korrekt form är inte så enkelt utan vi har en lång väg dit. Ska vi hålla oss mest till skritt ett tag framöver, antar att den byggs på då han drar upp huvudet i traven och försöker dra iväg. Traven har blivit hyfsat lugn men huvudet är "uppe". Men jag behöver inte ha bromsen i hela tiden längre utan har börjat kunna släppa efter på tygeln.

Jag tycker som #4
jag tycker också som #4
Jag tycker inte att han har så mycket underhals, men däremot så har han en bred ansatt hals med en väldigt brant bog. Kan tänka mej att en sådan häst har mycket lyft bakåt i steget men inte så mycket framåt då bogen är så brant så tar det lixom 'stopp'
Delad glädje är dubbel glädje :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#2 min ponny hade en ganska rejäl underhals, har bild på andra datan, kmr om en stund…. :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Bara en fråga… Vad gör det om hästen/ponnyn har underhals?? 
#11 Det är ju ett tecken på att hästen använder fel muskler, och inte bär sig på rätt sätt. Får starkare underlinje än överlinje.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#11 Som Alex skriver. Använder fel muskler.
En del kan få det om det är problem med sadel,ryggen eller felridning
#9 Ahh. Ja, där syntes det ju tydligt!
#2 paddie blev VÄLLDIGT felriden hos dom som hade henne innan, hon fick gå med huvudet uppdraget hela tiden , vilket gjordeatt hon blev svankig och fick underhals. hon var så otroligt ful att se på när vi hämtade henne.. men det märktes hur felriden hon var , eftersom deras kommentar om henne var : "hon kan absolut inte hoppa! hon är inte intresserad av nånting utan tjurar bara ihop när man ber henne om nåt." hm, låter inte riktigt som min paddie, nej..
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#15 Ja, där ser man ju muskeln. Tack! =)