Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 790 ggr
Johanna
0

Börjar bli så...

fruktansvärt sugen på häst igen! :) det blir bara mer o mer för varje dag som går…

saknar att åka till stallet o mocka o rida, att få köpa massa grejer o att vara "jättefattig" ;)

har kollat runt på lite medryttarannonser, men vet inte om det är det jag vill… har ju haft egen häst sen jag va 9år…

kanske skulle ta en på foder? lr köpa.?

åh, jag vet inte.. det enda jag vet är att jag saknar o ha en mule att pussa på!

jen
0

om jag var dig, så skulle jag försöka ta en häst på foder som är till salu senare.. då hinner du ju känna på hur du vill ha det innan ev. ett köp. Nu till hösten brukar det ju finnas folk som behöver ett nytt hem till sina hästar

Cilla89a
0

Du sålde väl precis ett fullblod?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Johanna
0

nej, jag sålde mitt halvblod pga av graviditet, men fick missfall ganska snart efter

Lindbygarden
0

Mmm.. det är en livsstil med häst..förr eller senare saknar man dem förfärligt mycket!

jen
0

#3 OJ, vad tråkigt för dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Alex
0

#3 Usch då, tråkigt. :/ Men då är ju frågan om du tänkt försöka igen? Om du nu vill ha barn, och sålde hästen pga att du blev gravid, så kanske det är dumt att köpa en nu, om du skulle bli gravid igen? Då är det väl kanske bättre att bli medryttare ett tag, så slipper du sälja igen pga nåt sånt. Bara min tanke…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Johanna
0

jo, mina tankar går ju lite så oxå…. men sen tänker jag, tänk om jag inte blir gravid igen?.. kan ju vara så illa om jag har otur…. o jag har väl lite medvetet försökt välja bort hästar just av den anledningen att jag vill ha barn(o vi jobbar på det haha)… men börjar som sagt känna mej sugen nu igen…

fast köpa väntar jag nog hur som med till våren andå… trist o köpa häst på vintern ;)

o har jag inte blivit gravid då så lägger jag det på hyllan ett tag…

hade jag haft kvar min Plutten så hade jag inte sålt han fast jag va gravid, det här stoet jag hade var ju så hoppig o tossig att jag inte "vågade" rida henne m liten i magen..

jn84
0

Jag förstår verkligen dina tankar!

Och jag förstår att du sålde stoet för ni passade väl inte ihop? Jag fick känslan av att du hade sålt henne oavsett om du hade blivit gravid eller inte? Även om det kanske hade dröjt lite längre…

Förnuftet säger att du inte borde skaffa häst om ni försöker få barn. Men ibland säger hjärtat nånting annat…

Jag tycker du ska titta efter en häst på foder så du har tid på dig att fundera över hur du ska göra den dag du blir gravid igen. För det är verkligen svårt!

Lindbygarden
0

Det hänger ju också på om du köper unghäst eller ridhäst som är i full kondition.

thilda-
0

Jag tycker att du borde bli medryttare :)
Ha häst, men ändå inte bunden.. Bara att sluta om du blir gravid igen..

Skaffar du foderhäst och sedan blir gravid så "måste" (?) du lämna tillbaka den sen eller leta efter ny fodervärd..

och köpa och sedan sälja den igen om du blir gravid? eller låna ut den på foder då du har blivit gravid..

FridaSimonsson
0

Jag har ett varmblod till salu världens underbaraste häst.

Det medföljer en dressyrsadel värde 2000:- och täcken skydd och träns (:

FridaSimonsson
0

**