Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 942 ggr
Anna
0

Diwa - var är du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det väldigt längesen jag såg min Diwa senast, men det känns ändå som igår när jag sa farväl till henne för sista gången.

Diwa, eller Diwa Min som hon egentligen hette, var ett brunt sto med svarta ben och utan tecken. Hon stod på Tranås Ridklubb (TRK) när jag träffade henne och var fortfarande lektionshäst där när jag flyttade därifrån för ungefär 4 år sedan. Jag älskade den hästen så otroligt och hon var alltid så duktig - hoppade högt över hindrena och bar mig över allt jag bad henne om. Även om jag var väldigt liten och inte kunde så mycket så gjorde hon ridningen till en dröm för mig.

Nu vill jag veta var hon är, hur hon har det och allting om henne! Så, om någon känner igen henne, hör av er.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

fridak
0

vad var det för pålle? min kompis har nämligen ett travarsto som fick en liten fölis med en ung russhingst och resultatet blev en diva el diwa. det enda hon hört om avkomman är att hon var rätt duktig i hoppning men hon vill veta mer. så om diwan du letar efter råkar vara en korsning russ/varmblodig travare så kan det vara samma.

Anna
0

#1 Tyvärr har jag ingen aning om vad Diwa var för häst. Men storleken stämmer väl på ett ungefär, russ/varmblodig travare. Ska kolla upp det lite närmare! Tack!

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försöker på nytt… nån som vet något?

annaattlid.se

Maja
0

http://www.ydreridklubb.se/vuxensektionen_yrk.html

Där står det att det är någon tjej som tävlar henne, om det nu är samma. Ta kontakt med dem och hör! =)

Anna
0

#4 tack maja! :D

annaattlid.se

Maja
0

Nemas problemas, hoppas det är rätt kuse nu bara! =)