Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1029 ggr
sunglasses
0

Clinic

I helgen bär det av på clinic igen, det har blivit ett uppehåll över sommaren när vår tränare har vart iväg å tävlat för egen del. Så nu är det dags igen, ska bli intressant å se vad hon har med sig för kul övningar till oss…och hur mkt man själv har tappat på typ fyra månaderFundersam

Rider ni för tränare och hur ofta i så fall?

Skulle även va kul ifall ni har några kul övningar att dela med er…

1111
0

Jag rider för flera tränare för att få mer perspektiv, tyvärr bor ingen av dem i Sverige och blir dyra att betala flyg och bokostnader för om jag vill få upp… Blir istället att jag åker ner och tränar och tävlar veckovis nere i Tyskland intensivt… Fungerar väll på sin höjd hyffsat, hade varit trevligt att kunna ha närmare till bra tränare, men man kan inte ha allt väll…

sunglasses
0

Mm, det är väldigt svårt att hitta tränare som funkar med en själv och hästen… Jag har ju som sagt bara en som jag gillar. Provat lite andra oxå men det har inte funkat bra så jag nöjer mig med en för stunden. Håller med dig om att det annars är bra att rida för flera för att få fram det bästa av sig själv och hästen

MiaMaria
0

Jag tränar så ofta jag kommer åt, lite svårt med riktigt bra tränare här uppe, finns ju självklart dom som bor härikring men passar hellre på när det komemr någon ny och testar lite av varje.

Jag har provat massa olika tränare och gillar dom flesta på ett eller annat sätt. Markus Westergren (hopp, Sthlm) va super att träna för med Musse, passade jätte bra, både för mig och Musse. En av skolans hästar som jag red även privat tidigare när jag gick i skolan red jag för Mats Eriksson (dressyr, Strömsholm) och det passade oxå perfekt. Den hästen va extremt stressad och svår och Mats fick oss att tillsammans slappna av och verkligen arbeta, fast i början va det svårt för när han koncentrerade sig så glömde han att andas och då gjorde även jag det så det blev en ond cirkel men som vi tog oss ut ur tack vare Mats. Har även tränat väldigt mkt för Cecilia Hansson (Vingåker, både dressyr och hopp) och hon passade mig jätte bra, spelade ingen roll vilken häst jag satt på. Både Mats och Cecilia har bott här uppe.

jumpingqueen
0

Jag rider varje vecka för min faster. Tyvär tar det oss 1½ timma dit på sommaren och 2½ timma dit på vintern. Lite jobbigt med skola dagen därpå. Att det är så stor tidsskillnad beror på att det inte är på samma ställe vi tränar vintertid som sommartid

[slo]
0

Jag rider för tränare när jag hinner och har råd… 30 mil med transport är inte billigt :s

sunglasses
0

#5 30mil!? Vem är det du åker till då? Det va reining du va intresserad av va?

sunglasses
0

Nu är första dagen avklaradFlört

Gick jättebra, är nöjd med båda mina pållar… Speciellt med Sally, den nya, gick superfint! Den galoppen säger jag bara…rena himmelriket!

Nu är det dags att ladda för morgondagen…det blir ju trots allt rätt intensivt så nu är det vila för både mig och hästarna som hägrar…

[slo]
0

Åker från varberg till borås, ungefär… 15 mil enkel väg ;) Det är reining jag tränar japp!

emsems
0

en gång i veckan i hoppning plus fre+lö en gång i månaden.

dressyr är lite mer sporadiskt, men ca varanann vecka

sunglasses
0

#8 Vilken tränare är det som bor i borås?