blöt häst?
om det regnat under dagen och hästen inte haft täcke. hur gör ni då när ni ska rida?
skiter ni helt enkelt i att de är blöta o sadlar eller ni låter de torka?
jag brukar låta de torka, men har det bara duggat den senaste halvtimmen så sadlar jag ändå.

Jag kan sätta på ett fleecetäcke en liten stund som suger upp det mesta blöta. Sedan på med sadeln.
jag sätter på ett fleece täcke så dom får torka
fleece täcke så nisse får torka helt!
Hinner jag inte de så hittar vi på ngt annat utan sadel :)
/Elin
bra fråga… beroende på vart dom är blöta.. är det blött under sadeln brukar jag försöka mocka eller annat innan så det får torka upp, kasnke lägga på en filt. men är det blött på halsen eller så, så brukar jag rida ändå
fleece en stund och sen sadeln på 

men de är inte snustorra utan de är fortfarande fuktiga?

Ja, det är klart att dom inte hinner bli snustorra. Då måste dom ju stå inne hela natten nästan. hihi

Hm.. Brukar ta bort det mesta med en skrapa å sen så e jag en såndär "långborstare" så hon torkar nästan helt med tiden! hahaha
säger som elin.

fleece täcke här :)

en annan har nättäckena från börjes. funkade jättebra faktiskt!
Jag brukar låta han torka ordentligt och ibland gnuggar jag med en handduk oxå.

Torkar bara lite och så sadeln på, kan int se att det sku vara skadligt fast hästen är lite blöt?
#13 är hästen känslig så blir det lätt skav.

#14 Okej, det visste jag int. KAn ju vara bra att veta.

Jag sätter på ett fleecetäcke o låter de stå inne i 30 min eller så. Om de inte torkat så rider jag barbacka.
Imorse forsade det verkligen ner! Åkte till stallet och skulle ta in hästarna. När jag kom med grimmorna och ropade, kom Sandy i full fart och gnäggade!! Så härligt när man möts så! Förstod att hon verkligen ville in då, hon små travade hela vägen till stallet.
Jag brukar ta med skrapan och gnugga lite med halm, har ingenstans där de kan torka eftersom han går ute dygnet runt. Lite tråkigt att sitta och titta på hästen en timme innan man ska rida. Eller binda upp honom och gå hem känns lite taskigt.
Men oftast är jag för lat för att rida när det är regnit ute ^^
#15. japp , men hade din häst varit känslig så hade du märkt det ;)
jullan får skav bara av grimman, o då har hon inte på sig den ute.. så jag är extra kinkig med att torka henne!

Brukar borsta Hotten så länge så att han hinner torka under tiden.
Är som morrhoppa, hyr inte ens en box så är hästen blöt när jag ska rida så tjuvar jag lite halm och gnuggar med, tycker det funkar bättre än handduk. Fast regnar det så rider jag sällan :)