Söker tips på bra stall.
Vad det verkar så kommer jag och familjen flytta söderut inom en inte för avlägsen framtid och då får ju givetvis min prins följa med.
Problemet när man kommer till ny ort är ju att man inte vet vart det finns bra stall…och det är där ni mina vänner kommer in i bilden ;o)
Jag söker stall runt Vimmerby med rimlig omnejd.
Krav är ridbana och ridhus, ej kollektiv.
Har några tips på bra stall så tar jag tacksamt emot dom.
Vi skall ner dit nästa helg för att kolla in lite olika bostadsområden och då kan man ju passa på att kolla in lite stal oxå…bara man vet var de ligger :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

varför inte kolla gård direkt? ;)
kunde ni inte begett er längre söderut än så? ;)

He he, jättefin gård men på tok för många pengar ;o)
Vi har vänner där och det är fortfarande relativt nära att åka och hälsa på släkt och vänner i Sthlm.
Jag vill inte ha egen gård, för mycket jobb och passning samt att man måste ha inackorderingar eller skaffa sig en till häst så Mirabil har sällskap.
Va spännande med flytt!!

#4 man måstei nte ha inackoderingar! ;) men jag håller med dig. smidigt att vara inhyrd ngnstans.
hmm…lite mer åt väster charlotte!!!!!
så du hamnar hos mig :D

#5 Ja det känns jätte spännande och samtidigt lite "läskigt" att lämna det invanda mot något helt okänt :o)
Men det som känns mest nervöst är faktiskt att hitta ett bra stall till min prins där vi kommer trivas lika bra direkt som vi gör i stallet vi står i nu.
Jag vill inte att han skall behöva flytta något mer sen, vi har ju stått i en del stall redan :o/
#6 Måste man inte, men var det inte någon ny lag som sa att hästar inte får vara själva?
Inte för att jag vill att Mirabil skall vara utan kompis…sen är det ju alltid trevligt att själv ha stallkamrater :o)

Tror inte den lagen gick igenom, men naturligtvis ska ett flockdjur inte stå själv någon längre period

#8 jag menar att du får skaffa en liten häst till dina pojkar ju =)

#7 He he tycker du deeeet :o)
#9 Nä det tycker inte jag heller att de skall göra, så det alternativet finns inte för mig.
#10 Jahaaa var det såååå du menade ;o)
Mjo det skulle ju vara en möjlighet men jag känner att det ändå är för låst att ha egen gård…vill ju gärna kunna åka på semester ibland ;o)
hörru, vi har ju faktiskt 14 hästar hemma och hade inga problem att åka en månad till marocko ;) Bara att ha någon som vill bo på härliga landet en vecka eller två, hur länge ni nu är borta. Har ni bara Mirabil och en häst/ponny till är det ju nästan obefintligt arbete…
Ett annat tips är att göra som jag gjorde nu när jag fick panikleta stallplats (igen)
jag mailade alla "sköthäst finnes" "medryttare önskas" "häst säljes/utlånas/leasas/etc" med ett mail där jag beskrev min situation och att jag leta efter stallplats, frågade om de själva hade ledig plats eller visste någon som hade och att alla tips emottas tacksamt.
av 30 mail fick jag kanske 5 svar, varav 3 med väldigt bra konkreta råd om stallplats och en som sa "jo, vi har en ledig plats, ring stallägaren här har du numrena :)"
Nu flyttar vi i månadsskiftet :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#12 Mjo men vi kommer inte ha en enda hästintresserad människa i närheten som vi kan leja :o)
#13 Jo jag tänkte annonsera längre fram när jag vet mer bestämt när flytten kommer bli av :o)