Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6472 ggr
anna.
1

Presentera era hästar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skulle jag vilja att alla presenterade sina hästar/ponnyer (medryttarhästar, sköthästar) gärna med en bifogad bild :)              vet inte om det redan finns ett sånthär inlägg..?

Dun Taura (medryttarhästen)

Donna är född 1981 imp från Irland, ingen stam men det är nästan sjklart att hon är connemaraponny/fullblod. Hennes nuvarande ägare har haft henne i ca 14år och är vääääldig noga med henne. I yngre dar har hon tävlat upp till Msv och löshoppat runt (över?) 150, det är altså inte direkt en dressyrpolle vi snackar om. Hon är som en gammal förstående mormor, och pratar mkt med kroppsspråket om man tex borstar på magen så isf för att bitas gör hon massa fula grimasher. :D Altså en riktigt snäll gammal ponny som kan hetta till som i yngre dar då körde hon alltid rodeo och Kerstin var nästan rädd för att rida den galna ponnyn, men hon var ju bara lycklig när hon bockade runt och hade sig så om hon gör sånt nuförtiden blir man bara glad för att hon fortfarande är sig lik :D Annars en snäll ponny att lasta, sko och pyssla med.. 

Bilden är fotad av Elin Östberg

Beundy
0

Scandal även kallad Scadde, Scaddius, Scandalicous och Sacddelicous.

Scadde är född 1982 och är e: Scandal Sheet och u: Rangoona Star. Han är en f.d travare, han har aldrig startat utan blev ridhäst som 4-åring. Hans gamla ägare, som jag fick honom av hade honom i 17 år. Unga Scadde tävlade i hoppning upp till 1.20 och var även med på någon hubertusjakt. Scadde är en underbar skrutt men som kan ha "gubbhumör" ibland ;) Han är jättesnäll mot alla, barn som vuxna.

Believer
0

**Nafud Jalaal
**"Lucky"
1999
e: Shahin
u: Saghira

Lucky är min ögonsten. min fina arab. köpte honom för lite över 4 år sen och sen dess har han vart min bästa vän. han vill alltid mitt bästa och jag älskar honom nått otroligt.

Believer
0

**Kiara
**2005
e: Aramis RNF 128
u: Bazilka

Kiara min lilla buse. Korsning arab/new forest. tog hem henne när hon var 10 månader. nu är hon 2. hon är en j*vligt envis häst men med hjärtat på rätt ställe =P

Mixie
0

Har sedan en dag tillbaka ingen häst alls men presentarar hästen som åkte igår… Hon kom till stallet för 1½ år sedan och sen dess har hon varit som min egen.

Oddny f.00, Gotlandsrussto e. Juventus u. Olga

Oddny är en jättemysig ponny som både rids och körs. Tävlar trav och hoppning. När hon kom till oss var hon relativt ohanterad så jag fick göra allt från början med hantering och tömkörning. Jag hade med henne vart jag än gick runt i stallet eller på "gården" det slutade med att jag inte ens behövde grimma på henne, hon följde mig vart jag än gick :) Efter några månader var hon både inriden och inkörd och vi kvalade in på travet, första gången gick det ungefär en halv minut för sakta men gången efter klarade vi det ;) våran första start blev vi oplacerade men fick tiden 2.40.9 vilket är helt ok för en ostartad häst. Våran andra och sista start gick KANON hon sänkte flera sekunder, ända ner till 2.29.8 och slutade på en 3e plats. Efter många funderingar hade jag bestämt mig för att köpa egen häst och hade därför inte möjlighet att fortsätta köra min lilla prinsessa så då lades hon ut på annons… Hennes ägare ringde mig efter en vecka och sa att det var några från norge som var intresserade och skulle komma och kolla på henne.. NORGE tänkte jag ?!?! Dom var och tittade på henne igår och bestämde sig för att ta med henne direkt.. Kändes värre än väntat och jag vet inte än om jag tagit rätt beslut. Visar sig med tiden antar jag. Måste tillägga att det är världens snällaste ponny. en 3årig tjej i stallet red runt själv på henne utan minsta problem och hur många små barn hon än hade runt benen som borstade och höll på stod hon blixt stilla.

//Mickan

Believer
0

**Charlotta
**"Lotta"
1997
e: Gletness Rockhall
u: Wicktoria 5

Lotta är vårt nya stjärnskott i stallet. en STOR shettis hehe. hon kan vara väldigt envis när hon sätter den sidan till, men oftast är hon hur mysig som helst!

[OliviaT]
0

Det här är min arab kille, världens snällaste och försöker verkligen alltid göra sitt bästa :) Han är en riktigt stjärna på hoppning, han är ur simpel att hoppa, han taxerar och gör typ ALLT själv. Han får mig alltid att skratta när vi rider ut för då är han så jävla rolig ^^

Believer
0

#6. bild! =P

[OliviaT]
0

Han hoppar med lätthet 1,35. Men om högst två år måste jag sälja honom, Usch min lilla vän :'(

[OliviaT]
0

Världens bästa D ponny :')

Peppe
0

Tajpas Peter Pan
1993, welsh, 140 cm
Anglian Gerald - Wärnanäs Peng

Kallas för det mesta Peppe eller Pepson. Är en mycket speciell ponny med lite egna idéer. Slänger varje kväll ner sina täcken på golvet som hänger på boxdörren om han inte får sin mat i tid (det vill säga, 2 timmar innan fodring) Han gillar att plaska runt i översvämningen på vägarna

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Flowerhill Dysart
1996, ridponny, 147 cm

Blacky är en riktig busponny, hittar alltid på något. Peppe får inte en lugn stund i hagen *fniss* Han brukar också roa sig med att slänga ner sina täcken, och allt annat han kommer åt. Gillar inte sin flughuva så den tar han av sig direkt innanför grinden och går sen och sliter i Peppes så den är inte så hel längre. Han står alltid och fifflar runt med mulen på människor som kommer nära, och kliar man honom så brukar han klia tillbaka. Han blir lätt svartsjuk på Peppe om man står hos honom så man får alltid ha en hand inne hos Blacky och en hos Peppe, tur att dom står bredvid varann.

Lånar din bild Louise

__iE
0

**Ballerina
**1995
e: Bernstein
u: Tina

Ballerina är inte min, utan är medryttare på henne ;)  Hon är ganska lat av sig, men kan även vara pigg o frmmåt när det gäller :) Hanna o Marie (ägarens dotter o ägaren) tävlar henne i både hoppning o dressyr, jag är mest en skogsmulle med henne ;) :P

Danuta
0

Danuta af Jäboruder

1993, shettis, 106cm

e:Maurice van de Horst, u:Xavier van de Noodweg

Peppe
0

#13 vad är det för häst i bakgrunden? tjusig färg

Danuta
0

Triniton

1999,shettis, 105cm

e:Donar Vd Molenweg u:Thrixi

Danuta
0

Blixtra R.B.

1999, Kallblodstravare, bork

e:Bork Rigel u:Fuxsätra

Mixie
0

#14 gissar på norsvensk travare om man kollar på märkningen?

//Mickan

ellema
0

Garon

2001

e:great plesure

u:

Garon eett holländskt halvblod. han är igentligen en hopphäst hoppar som en klocka men jag är däremot inte så intresserad av hoppning, han är just nu på la nivån i dressyren. synd så är han en lättsressad häst och däremot lite svårt på dressyrtävlingarna men det kommerju komma med åren. jag har sjärl ridit till honom han var reden i 2 månade innan jg fick honom och har nu haft han lite mer är ett halvår.

Danuta
0

Celcius

1998, russ, 124cm

e:Temp av Allg.G u:Cherie

Danuta
0

#14 De ä Blixtra R.B de står om henne i #16

Danuta
0

Smedens Regent

1995, russ, 127cm

e: Jucent u:Reina

wewwa
0

Rasmus
Shettis, ca 96 cm…
Stam okänd
Född -97

ellema
0

Gallehöjgards Chivas star

e:Ignatius Van Twellaarshoeve

u:gallehöjgards Frida

Chivas är dansk miniatyrhäst. han är 81 cm hög och en urgullig polle. jag andvänder bara honom som körhäst och agillity

Mixie
0

#21 Reina står i grannstallet ;) mamma till din häst :)

//Mickan

Danuta
0

#24 okej, har du någon bild på henne?

Mixie
0

http://www.geocities.com/eggeby/Reina.jpg

hittade en bild jag länkar till. hittade ingen jag själv tagit. adressen till deras hemsida e www.eggeby.tk :)

//Mickan

[Emma123]
0

jumper

shettis, 118cm

mammma:gullan

pappa:valentijn V.D amstel hof

född:-98

(inte riktigt säker på stavningen på pappan)

joytick
2

Jag tar väl och presenterar:

**Darty
**_e. Dartser F
u. Mary Li
_*1986

Darty är en gammal travare som sammanlagt sprungit in 2000 under sin travkarriär. Efter det vet jag inte mycket om hans historia men när hans nuvarande ägare köpte honom så hängde han liv på en väldigt skör tråd. Han hade stora problem och hade haft allvarliga tarmvred. Veterinärerna trodde inte att han skulle klara det. Men nu mår han prima men är fortfarande känslig så man måste vara ganska försiktig med honom. Han är jättesnäll men har lite svårt att lita fullt ut på nya personer. Nu för tiden rids han bara, och han skulle bli en riktigt duktig dressyrhäst om nån tränade han lite.

mazze
0

SHEERONA
"Bus"
F.1995
Okänd härstamning

Bus är ett korsningsto (vbl/arab) som kom till mig för 7 år sedan. Då var hon mager,eländig och ohanterbar. Idag är hon hästen jag inte skulle klara mig utan. Hästen som sparkade emot en, sprang över en mm är nu en häst som aldrig skulle skada någon medvetet. Hon älskar när man kliar på henne och helst så ska hon rugga håret på en annan.
I dagsläget är hon dräktig med en arabhingst vid namn Karnawal.

steffy
0

paulina född:   15spetember 1994 e: Prince grå u: poly brodern:  Picasso
ägare:  jag medägare: min lillasyster, mamma och pappa bästa kompis: phantom egenskaper: en mycket go ponny att ha med att göra, en cool ponny som litar på min till 150%, gnäggar och kommer när man kommer till stallet. min absoluta bästis.

steffy
0

**phantom
**född 25 april 1994
e. flyingehingsten phaéton 812
u. pomara
ägare: mamma och jag
medägare:  jag
egenskaper:
en go häst som är lätt att hantera och cool lugn att rida ute i trafiken med, han bryr sig inte om tyex skördetrösker 1m ifrån honom. han är våran perfekta häst.När man kommer in i hagen kommer han gnäggande och i galopp till oss.

Forssen20
0

Min d-ponny, Banana Split. En riktig pärla i båda hoppning och dressyr och klipepr till på alla hinder.

146 cm i mankhöjd
född 1998
Tävlad t.o.m Lb hopp 
Deb. Fällt. 

Vinner och får placeringar i varenda tävling :)

Forssen20
0

Min förra c-ponny, Spitefire. Min bästis genom alal dagar som jag verkligen älskade tills det var dags att sälja då :/

Var sjuk i 7 månader och blev en omstart på inridningen typ :/ Men men, nu går han lysande i både hopp och dressyr :)

137,5 cm i mankhöjd
född 200
Tävlad t.o.m Lc hopp

Musblack i färgen ;)

Eve
0

LYkka är min medryttarhäst sedan två år tillbaka. Kallblodig travare, 7 år, älskar att hoppa och träna över huvud taget. Stubbåkrar är det bästa hon vet :D..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Ainavi
0

#32 Är Banana Split från Sörmons ridklubb i Värmland?Bara en gissning då jag vet att det fanns en häst vid samma namn och färg där.

Min nuvarande häst.

Shirley Arab/Paint

Fux med bläs

Var ute efter en ren arab från början men efter att ha haft Shirlan på prov så var det ingen återvändo.Mycket glad att det blev hon.

Eve
1

Pepini är min foderhäst som jag hade för ett par år sedan (innan Lykka) en dag togs han ifrån mig och sedan dess har jag inte vetat om hans ens lever.. På söndag tar jag hem honom igen på foder för senare köp :).. Han är flugskimmel och 17 år :).. Älskar att hoppa, träns dressyr och western :).. Även han älsakr långa stubbåkrar

AusaBausa
0

Lord Ajrim 1992 e:Lord Quick u:Mirja Way. 150hög, fux m bläs o en vit kota bak. Han är en varmblodig travare. Valack

Född i Säffle o blev min juni 2001. Han älskar att rida i skog o mark och älskar att hoppa naturhinder, fungerar på banhinder också men inte lika kul. Gillar inte vatten(igen;-D).

En mkt härlig o speciell häst. Envis o tjurig samtidigt väldigt go o mån om en o hästarna. En enmans häst. Avundsjuk på minsta tjejen sen hon föddes…han största arbete just nu är att fostra fölingen i hagen…mitt arb m honom är att få honom i kondis  t jakten den första helgen i nov. Har dock inte ridit på ca4-5 veckor pga en skada han fick när han snubbla över en sten i vattnet.

AusaBausa
0

Östertorps Kefir är min foderhäst. Hon är en shetlandsponny född 1996, 101 cm hög o fux.

Hon ä re:Almnäs Orio u:Östertrops e:Östertorps Effi.

Hon har varit hos mig sen januari o kommer att stanna här då jag ska köpa henne o hennes föl Kelda.

Hon är enmkt mysig o snälll dam men mkt fart i om man vill. Hon är inrien o körd. Jag ställde ut henne för ngn vecka sen o då fick hon 39 p o det var ju inte fy skam.

QuickStep
0

Quick Step f 06 
Efter Flyinges  Camiell Flamingo Z… Hoppas på den här hästen ska bli nästa hopphäst.
Han har ja haft i 3 månader nu och vi börjar lära känna varann. Men d e tufft o ha hand om en 1åring hingst.. **phu*

Fabulus
0

VICKY

f.2002

u.Karisma  e. Days of thunder

ue. Ekelunds Bingo   ee. Magini

C-ponny som dottern rider. Härlig häst som vill väl, är ärlig och tycker om, kräver att vara i centrum. Snacksalig, hälsa med ett gnägg och pratar sedan hela tiden vi är i stallet om inte all uppmärksamhet riktas mot henne.

Hoppat ur 140 hage, hoppat enstaka hinder med ryttare 1 meter. Tävlat LC dressyr med 4 stycken 7:or i protokollet.

Kan gå hur långt som helst med rätt träning och ryttare.

emsems
0

Detta är Ramira

2001

Rathenow - Dellamara -Decano

Mecklenburgare, Imp Tyskland.

Kom till mig 2005-11. Tävlad LA hopp, LB dressyr. Världens snällaste och trevligaste lilla (170 cm) pålla. Lätthanterlig och blir aldrig rädd för något. Hoppar allt och gärna. Enorm kapacitet och vilja inom hoppningen, dressyren har hon bra gångarter och bra psyke men behöver mer rutin. Blir snabbt bättre och hoppas på Msv inom några år inom båda disipliner.

linasvovvar
0

Min älskade kille King Fritz är en shire (korsning har ej papper)

Han är världens goaste pojk som älskar att kela, jag har inte ridit honom ännu, då hans hovar va hemska när han kom hit, jag har haft honom sedan juni någon gång och hoppas att han alltid ska stanna här.

linasvovvar
0

Ramona är ett sto på 6 år, hollänski import ! Gudasnäll. Hon är dräktig med okänd hingst ! Ramonas fötter'r inte heller så fina så vi håller på att jobba på det, sen ska min kompis sätta igång henne för jag är för stor =0( El iaf för lång !

SofiaR
0

Mozarella även kallad "ella"

Född 2004 och är efter hingsten Ragazzo. Ella är min sköthäst sedan en vecka tillbaka så känner henne inte så jätte bra. Men hon är i alla fall väldigt snäll och är en häst med lite humor. Hon kommer ifrån en uppfödare i Kisa.

inte världens bästa bild, men hann inte ta några fler på henne.

AusaBausa
0

Här kommer då föling. henne har jag också på foder men så småningom är hon min också.

Hon heter Risslas Kelda född 6 maj 2007. Hon är fux. e:Kölnäs Camillo u:Östertorps Kefir.

Hon är en mkt trevlig o go föling som fick hela 41 poäng på utställningen…inte lite nöjd!

fotot är från hon var ngn dag bara…

[piraten90]
0

Jag har en häst som heter Långbo Oliver  e DEFIANT ONE  u VIBEKE PRIDE

Han är en varmblodstravare född 1999. Jag fick hem honom i fredags! Jag har honom som ridhäst, vi ska börja hoppträna om några månader!

Danuta
0

Ekslätts Poseidon 060606 Russ e.Korsnäs Brådis u.Diké

Alex
0

Sylgja frá Hömluholti, islandshäst, född 2001 på gården Hömluholt på Island där hon bott hela sitt liv. Men i oktober kommer hon med flyget hem till mig. ;)

Glad och positiv tjej med lite egna åsikter. 5-gångare med stark pass, men bra tölt också bara hon är mjuk. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kimpiish
0

#27   min förra ponny var e. valentijn vd amstel hof!:D   har du ngn bild??

Eve
1

Million Wind, varmblodssto på 10 år. Efter Smasher. Jag har haft henne sedan april och sedan dess har det nästan bara gått framåt. Hon är av ridmodell, har lätt för galoppen och går fint i både dressyren och hoppningen. HAr henne på foder just nu men ska snart köpa henne.

kimpiish
0

GOOFY     f.2005

E. Gläntans Domino U. Lady  EU. Titol

Goofy är en liten gullig shettis fux på 1m, han har rek. 2.52.4 och har sprungit in 3.250 kr! han är också bra ridponny för att vara shettis,han kan hoppa(ca 60cm),gå på tygeln skänkelvikning m.m :)  han kom till mej som 2-åring och har sprungit riktigt bra tkr jag! han har startat 12 ggr och varit bland dom 3 där framme i alla starter utom  1gång då han var 6:a!:D

joooossan
0

Dite sto - 99

Dite köpte jag för sex veckor sedan och historien med henne blev lång, första som hände var skadan.. Men räknar man bort all skit som hänt är hon underbar! En gulbrun flicka som dock någon gång i livet varit med om de tuffa stunderna, någon eller något har gjort ngt med henne vilket har gjort henne vääääldigt rädd om sina öron och det är först nu jag kan klappa henne utan att hon får panik och stänger sig bakåt.. Hon är pigg och sammarbetsvillig med stor personlighet, mycket pga just hennes rädsla men allt som tiden går blir det bara bättre och bättre.. Då jag bara ridit henne ett fåtal gånger kan jag inte säga så jättemycket om just det, men en stjärna i mina ögon <3

Josefinejumpforjoy.blogg.se

joooossan
0

Stjärnfall valack - 98

Min ponnytravare som jag ägt nu i snart 2,5 år. Jag köpte honom som "problemponny" från Ung Jägersro, en sparkandes häst som alla var rädda för.. När han var där hade han rätt usla förhållanden, behöver inte gå in på allt. Iallafall när han kom till mig släpptes han ihop med andra hästar och började gå på lösdrift vilket var helt tvärt emot vad han gjorde innan. Dock visste han inget om hur man vet social mot andra hästar men han lärde sig ! Han är nu världens underbaraste och min goshäst :) Inga problem med han alls, en mycket smart häst som tar vara på alla tillfällen och kommer han till bara säger det PANG sedan är han iväg som ett skott ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Loa-bg
0

Storm Dancer

American Curly, val f-99, D-ponny

e: North Big Boy u: Dream Dancer

Storm är uppfödd i Norrland, kom till Skåne som 3-årig hingst, knapp hanterad. Blev kastrerad, sedan hände inte mycket mer. Han reds in som 4-åring sedan hände ännu än en gång inget mer. Som 8-åring köpte en tjej honom och som 9-åring tog jag honom som foderhäst. Har haft honom sedan februari och lagt ner mycket arbete på honom. En super häst på alla vis! Snygg, okomplicerad och snäll, rör sig och hoppar otroligt bra. Ska bli tävlingsponny.

Loa-bg
0

Wild West

American Curly, val f-99, D-ponny

e: North Big Boy u: West Wind

Storms halvbror! Uppväxt tillsammans med Storm, ändå fram till ett års sen då en tjej köpte Storm. För ett par veckor sedan köpte jag West för ynka 10.000 kr för han ansågs vara en problemhäst. Vilket han inte är! Ganska lik Storm i lynnet, lite oerfaren och knappt hanterad. Mycket läraktig och godtrogen. Dundersnäll och kelsjuk. Rör sig mycket bra, t.om. bättre än sin bror. Har en snygg hals och är lite grövre i typen.

Mer rastypisk än Storm, blir pudellockig på vintern, har mer lockar i manen och lockiga ögonfransar(!) En riktig tjockis för tillfället…

Loa-bg
0

Casanova

Holländsk ridponny, val f-00, D-ponny

e: Carl NRA u: Koedijk's Joanna ue: Mermaids Jeroen

Casanova kom till mig som 5-åring från Holland, mager, omusklad och mycket misskött. Han är smäcker och mycket vacker. Otroligt mycket energi, står inte stilla en sekund. Tuff, kaxig och testar ens tålamod till max. Min älsklingshäst trots hans knäppa personlighet, har ett hjärta av guld och ögon som borrar sig igenom en…

Vi har haft otur han och jag, han har bara fått vara frisk nån ynka vecka under de tre år jag haft honom. Vi kämpar dock tappert på. Hans hoppkapacitet är fantastisk och jag skulle så gärna vilja se om honom göra det han är bäst på och som han älskar mest igen; hoppa.

Loa-bg
0

Samson

minishettis, val 20-30 år

En liten skit som jag lånat av en kompis som sällskap till de andra. Är egentligen inte alls glad i shettisar men coolare ponny en denna lilla krabat kan ju inte finnas ^^

Det ryktas om att han gått på cirkus i Köpenhamn, vad han har gjort där vet jag inte. Ponnyridning är inte troligt för han kastar av alla som lägger till en skänkel :) Han är en jäkel på att stegra… och boxas om hästtandläkaren kommer!

Anna
0

Wind of Fields
Arabiskt fullblod/pinto, sto f-95, D-ponny

Jag har varit medryttare på Windy i snart 4 år och hoppade av ridskolan för att få rida henne så mycket som möjligt. Hon har lärt mig tusen gånger mer än vad ridskolan någonsin skulle kunnat göra!

En mycket pigg och framåt dam som tänder till rejält såfort det står hinder framme. Mycket hinderklok - hoppar alltid! Har väl vägrat/rivit sammanlagt 10 gånger kanske under dessa 4 år jag ridit henne. I dressyren kan hon ena dagen gå som en klocka och andra vägra göra som man vill -  ett riktigt sto med andra ord. Ute i naturen är hon väldigt stark och livrädd för rådjur, men hon kastar aldrig av en utan håller man sig lugn blir hon lugn.

F.d tävlingshäst som numera inte tävlar pga ägaren är över 18 samt lite problem med hovarna som gör att hon ömmar lite om hon rids för hårt eller rids mycket på hårt underlag.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Wild Wonder
Arabiskt fullblod/pinto/connemara, sto f-06, D-ponny
e. Hagens Ryan RC 76 u. Wind of Fields

Jag har känt Wilda sedan hon var 4 timmar gammal den 20 juli 2006. Och jag har fått följa hennes uppväxt - ändra fram tills idag när hon är nyss fyllda 2 år (i skrivande stund).

Wilda är en dam som älskar att busa! Hon vet precis vad hon vill och ser till att få som hon vill också. Hon är mycket hanterad på sistone och är mycket lättlärd och villig! Hon löshoppar med bra teknik (när hon vill), är duktig att leda både meds grimma/träns, kan ha sadel på ryggen utan att bli rädd, löslongeras mycket, ska börja longera henne nu också (har försökt innan men inte lyckats, hon förstår inte riktigt) och hon är väärldens gosigaste!

Hon växer ju men är i skrivande stund ca 142-143cm i mkh kan jag tänka mig.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AusaBausa
0

Lille föling för i år:

Kasebackens Keso född 19 maj 2008. Svart utan tecken..

e:Perigueux v Isala u:Östertorps Kefir.

En mkt nyfiken o framåt kille som nog ska kunna göra sig på utställninganra..första blir den 30 augusti..

på bilden 2 månader..

Caspianowner
0

Czarowac

Arab hingst f:1989

e. Crezent u. Norma

Köpte han som 2 månadersföl. Aldrig varit skadad, har varit endast en gång i sitt liv sjuk, abortvirussmittad. efter att han besökt ett travstall. Då trodde jag han skulle lämna in.

Han är ärligheten själv. Snällare häst som hingst att rida, hantera som att njuta ett liv ihop med tror jag inte finns.

Aldrig tävlad i de stora klasserna, då jag varit överårig under hela vårt liv ihop. han är i Kat D.  En häst jag aldrig kunnat låna ut för tävlingar, därför rädslan att något skulle kunna hända honom har varit för stark. Då han är en av mina ögonstenar i livet. 

Tidigare i hans ungdom tog vi oss runt hinderbanor på 130 cm.  

Idag njuter vi med lugna fridfulla turer ut till skogs. Han är en dröm och tryggheten själv. Hans stora passion i livet är morötter som äpplen i stora lass.

LinneaG
0

Troya

Svenskt varmblod f. 94 (hbl)

e: Trofé - Hertigen

Hade henne på foder förra sommaren, men fick lämna tillbaka henne av olika anledningar. Men i mars i år så fick jag erbjudandet att köpa henne, jag behövde inte ens tänka efter innan jag svarade. Så i slutet av mars hämtade jag hem henne. En helt underbar häst i alla lägen. Dock inte så snygg att kolla på då hon har en rätt stor mage, pga att magen inte gick tillbaka efter sista fölet.

Hos mig ska hon mest vara skogsmulle, men lite träning kommer det att bli så jag kan få lära mig lite av henne.

Är tävlad lb/lb.

EmmaSofie
0

Pysen

Gotlandsruss f. före 84 126 cm
Hans papper har försvunnit någon gång i hans liv.

Han försöker alltid göra sitt bästa.
Och han gillar att hoppa.
Han är skön i alla gångarter och gillar att gallopera.
Han är väldigt snäll och älskar att äta gräs.
Han tävlade en del när han var yngre.

Jag är medryttare på honom sedan i våras ungefär.

Malin_L
0

Sannes Bozz

Amerikanskt varmblod född -99. e: Savoir Ås  u: Sannes Dream. Gjort 40 starter med fina resultat, men såldes som ridhäst. Köpte honom i vintras av en privatryttare på ridskolan där han gick mellan box o hage.. Står nu i ett travstall ute på landet och trivs som fisken i vattnet, då han får köras på fina skogsvägar o busa med sin lilla russ-kompis. Kan vara tjurig, men han gör alltid sitt bästa :)

Mandysan
0

Whispering Fox

Korsningssto med okänd härstamning från Irland. Född -95, brunskimmel, 152 cm. Det finns mycket man kan säga om Foxen men det viktigaste är att hon har ett stort hjärta och litar man fullt ut på henne litar hon på dig. När man är i hennes innersta krets gör hon allt för en. Hon vill alltid vara till lags och är otroligt duktig på att känna av hur jag mår. En klippa helt enkelt.

Hon har gjort allt för mycket i sitt liv vilket börjar sätta sina spår. Hon har kronisk bronkit och är otroligt känslig för olika preparat och mot infektioner. Detta medför att jag alltid är extra försiktig och kan inte välja vilket foder som helst eller vilken salva som helst.

Ett tag (när vi stod på ridskolan) tränade vi för att kunna tävla men då hon inte håller och jag är för lång nöjer vi oss numer med att luffa runt i skogen när vi orkar.

Ett liv utan Foxen är helt otänkbart, hon har gett mig så mycket. :')

Malin_L
0

# 64

Här kommer bilden.

Forgein
0

Imma Vips

Gotlandsruss, född 1997, 119 cm, ljusfux med sjärn.

e:Primat G 444                                                                                      u:Solglimt 3018   

Hon har tävlat i ponnytrav med rekordet 2.20.0. Tävlat i galopp med kom på 3: placering. Hon är väldigt pigg. Men ändå jätte snäll. Hon gillar att hoppa, galoppera och mycket mer. Hon har jätte skäna gångarter. Hon har fått 2 föl och hon är betäckt så det blir 3.

Jag är medryttare på henne. Hennes riktiga ägare heter Josefina heter Jossa här på iFokus.

pumper
0

Saga IV

Efter komet 338 och Silivia 3222

Gotlandsruss
Mitt lilla gotlandsruss, som jag har haft i 4 år <3
Mest dressyrponny men vi har placeringar i hoppning också :)

pumper
0

Robin
Korsning mellen halvblod, arab, eng fullblod och russ.:p 12 år.
Isabell m stjärn

Mest hopnning , har placeringar i Lc.

Har haft henne sen 25 mars.

Saga som jag skrev om innan är född 1993.

Caspianowner
0

# 56 Vacker häst. En häst jag själv skulle vilja ha. Tråkigt att höra att han inte kunnat vara frisk.

casandra
0

Brian Udsen 1997, sv. varmblod, ca 160 cm.
Crown Bones (US) - Gabrielle (FIN)

Brian/Bruno är min ridhäst som jag fick i födelsedagspresent för 4-5 år sedan.
Han är världens goaste häst, social och trevlig individ som alltid gör sitt bästa även om han inte förstår.
En riktig allroundhäst, en del tränad i hoppning & dressyr, men "hobbyrids" mest vilket han trivs med.
Så kärleksfull kille, man kan inte annat än älska honom!

Just nu är han utlånad sedan 26e april och ett år framåt, eftersom vi hade så många hästar vid det laget och tiden inte räckte till.
Går inte en dag utan att jag saknar honom!

casandra
0

**Moses
1996, gotlandsruss, 125 cm.
Trojka Viking - Russilina
**
Moses är en härlig, pigg russkille på 12 år (dock tror han själv att han fortfarande är en 3årig hingst).
Han har ett underbart temprament och älskar att bli tränad!
Vi tävlar (tävlade) i ponnytrav & monté, där han har ett rekord på 2.05,1, men nu de senaste två åren har han titt som tätt varit skadad och det har inte blivit många starter alls.
Vi har även tävlat på klubbnivåer inom hopping, dressyr, marathon/precisionskörning, dressyrkörning och dylikt.
Han är även guldbelönad på utställning. 

Vi har en lång historia, men för att göra den kort; Jag var skötare på honom i 3 år, hade honom på foder 1 år, sedan tog ägaren hem honom, och ett år senare blev jag förfrågad att köpa honom, och jag tvekade inte en sekund.
Detta var i mars förra året som han återigen kom hem till mig, den här gången för att stanna.

Nu är han dock skadad, rejält skadad. En dag (ca en vecka sen) hämtade jag honom i hagen, då hade han ett jättesår på benet, djupt sådant också. Ett hål in i muskeln och muskelpaketet är av, vetrinären fick komma ut akut, ingenting gick att sy ihop inuti för det var för spännt, han fick sy ihop såret och nu har han ätit pencillin och smärtstillande i 10 dagar. Imorgon kommer vet. ut igen..
Han kunde inte säga om min älskade Moses skulle bli bra igen, allt vi kan göra nu är att hålla tummarna för att han slipper ha ont och att jag kan ha honom kvar..

casandra
0

**Plexis
2002, gotlandsruss, 125,5 cm.
Junisorken - Juliana

**Plexis är en härlig men något speciell russkille på 6 år. Jag köpte honom i Oktober år 2006, då nästan helt ohanterad och fortfarande hingst.
Det har varit så mycket bakslag med denna hästen att man ibland undrar hur man orkar fortsätta, men pga av alla bakslag så ger minsta lilla framsteg såå mycket!
Han är en superfin kille, som helt enkelt bara inte haft det så lätt i livet, nu börjar det mestadels bara gå framåt, och jag tror så mycket på min pojke att jag vägrar ge upp om det så ska ta flera år till.
Vi har så bra kontakt, och han har blivit helt underbar i all hantering nu.

Planen är att komma ut och tävla lite inom ponnytrav, även kanske viss klassisk körning eller dylikt. Kvallopp antingen i slutet på detta år, eller i början på nästa.

casandra
0

**Douglas Star
2000, sv varmblod, 160-165 cm.
Baron Karsk - Erika Örn

**Det är då min syster som äger Douglas, men inom familjen så blir ju de flesta inblandade. Han är en trevlig häst på 8 år, tanken var väl från början att min syster skulle ha honom att tävla med inom travet, men det blev inte så.
Han går knappt att transportera, skulle troligtvis inte klara av stressen, och nu på senare dagar har han fått svullnader i benen efter hårdare träning.
Nu går han mera som hobbyhäst här hemma och det livet trivs han fruktansvärt bra med!
Dom har även börjat träna en del dressyr, och han har blivit mycket fin!

casandra
0

Extrem Dexxa 2005, sv varmblod, ?cm. Extrem - Delicious I.T.

Det här är familjens blivande stjärna inom travet!
Nej, men skämt åsido. Våran egen uppfödning, första och enda (då det andra fölet var dödfött) efter våran egen fölmärr Delicious I.T. som vi numera har sålt våran andel till delägaren. 
Dexxa är en underbar tjej som gör allt man ber om, totalt orädd och är en riktigt fin unghäst!

Hon är numera utlånad i två år framöver till delägaren, då vi bestämde oss för att ta hand om henne i "perioder".
Vi hoppas på att hon kan komma ut i några lopp framöver och se vad hon tycker om det :-)

LinaOhlsson
0

Hemi

f 2003

e Hubertus

u: Sullan ue Ganesco

Min älskling.. Börja jobba med honom när han var två hos hans ägare.. fortsatte rida honom efter inridningen var klar och i våras köpte jag honom..

Heter Hemi för uppfödarens man var mer inne på bilar än hästar så när Sullan skulle betäckas var han lite emot det tills de bestämde att han skulle få döpa fölet, då blev det Hemi, efter en bilmotor. Å nu kan jag säga att han kunde inte ha ett mer passande namn. Alltid lika pigg och framåt. 

Tävlad lite i hoppning (unghästklasser) men funderar på att gå över till dressyr lit mer..

Han är min stjärna, min älskling, min ögonsten (pojkvännen får ställa sig bakom Hemi)

LinaOhlsson
0

Camaro II (kallas Putte)

welsh-hingst f-07

e. Castor II u. Clarissa II ue. Bostorps bravad

Lilla älsklingen.. Vet inte vad jag ska med Putte riktigt än, förhoppningsvis blir han godkänd så han kan bli min lilla avelshingst =)

LinaOhlsson
0

Pojken

f-04

korsninsvalack (fullblod/fjord)

okänd/okänd

Jobbat med pojken i ca ett halvår. Besvärlig i början, men nu är han en riktig mysing…

Har honom för utbildning/försäljning.

LinaOhlsson
0

Småkillarna

Hidalgo och Hiawatha (kallas Angus & Tarzan)

Welsh Mountain valacker.

Är hos mig för inridning/försäljning (köp dom gärna)

Jättemysiga killar att jobba med och rida, 3 år gamla en fux och en skimmel..

Kommer sakna dom när dom blir sålda.

pumper
0

Här kommer en bild på Saga IV, det fanns ingen bild på den datan.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.