O.T. Fåglar.ifokus
Jag har en syster som länge tjatat på mig om att det borde finnas en fågel-sajt, och nu har jag ställt frågan på mååånga av våra sajter här och jag ställer väl även frågan här då :-) Kan tillägga att jag själv är rätt skraj för fåglar ;)
Jag tänkte höra runt lite om det finns något intresse för en fåglar.ifokus (tamfåglar)?
Det är Sweelin som efterlyser en sådan sajt, men tyvärr är hon för ung för att starta upp den själv :(
*** Kärleken övervinner allt ***

Det skulle vara väldigt intressant, då jag själv har massa undulater!

Skulle vara intressant, då jag har en liten kakariki här hemma. Sambon min är även inne på att skaffa sig en dvärgara.
Tror inte det är något fel på intresset iaf
Snart får väll du Therese starta upp den om vi inte hittat nån, och det är synd eftersom du är rädd för dem :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Haha är du rädd för undulater tezzie?!
Jag har också två undulater hemma.

Ja, jag tycker att dom är lite halväckliga, jag har svårt för allt djur som flyger eller kryper ;)

hihi du är rolig du! Inga djur äcklar mig.

Då är du en modig liten kvinna :-) Jag tycker fåglar är otäcka, är rädd för råttor och är livrädd för grodor och ormar, haha!

Haha ja, liten var rätt iaf. Jag tar dom flesta djuren med handen. Utom då huggormar. Då tar jag handskar. :)

Fåglar gillar jag inte. Har tom. svårt att ta upp döda fåglar med en spade.
Inte roligt då småfåglarna flaxar omkring i stallet och snor havre.

#10 Jag har faktiskt oxå stora problem med att ta upp en död fågel, skönt att det finns fler :-)
Inte intresserad av fåglar.ifokus men gillar vissa fåglar såsom burfåglar..hade själv en nymfparakit och en underlat när jag var yngre…
MEN avskyr duvor o andra vilda fåglar..Usch! Skitar ner en massa överallt..(allra helst på nytvättade bilar;-P) har grymt mga duvor i byn samt fasaner som skriker o skränar och skrämmer hästen när man är ute o rider…

*ryser* fåglar måste vara ngt av det hemskaste som finns… de flyger ALLTID runt huvudet på en… en jobbkompis har en fågel som heter loke som flög ett par cm från håret på mig. hon fick sätta in honom i buren för jag fixar inte sånt. likadant med duvor.. *ryser*
#15 - Haha.. Loke. ;)

#14 Verkligen jättesöta Elin ;)
#15 Håller med dig, jag går inte gärna in till Elins rum heller, för där flaxar det alltid fåglar fritt. Dessutom så ska de alltid flyga så äckligt nära… Men i bur är dom ju söta!

Men herregud vad är ni för mäniskor??? Jag har inga problem med fåglar varken ute eller inne. Då skulle ni aldrig mata utefåglarna på vintern som jag gör. Betalar över 800-1000 kr i månaden på deras mat så dom överlever vintern. :)

Joo, men dom fåglarna matar jag faktiskt, dels för att jag tycker synd om dom sen gillar katten att sitta och spana på dom :-)
Haha, tamfåglar är underbara och vildfåglar äckliga. Punkt slut.

Haha, det är din åsikt och inte min :P

#18 tamfåglar är helt annorlunda. vilda fåglar är ju jättefina. o de flyger inte så nära en heller.. bara de där dumma duvorna. fast de får nästan räknas som en tamfågel.. ;)
Mina undulater vill inte ens komma nära dej Therese, så du behöver inte oroa dej ett dugg! :)
Ps, vad ska du in i mitt rum och göra? :o

#23# Akta dig så hon inte släpper in katten bara. :)
Dom är där rätt ofta :D

Ja, jag har också katter. Så mina fåglar får inte flyga ute tyvärr. Bara i badrummet och det blir inte så långt då. Vi duschar dom i badkaret det gillar dom.

hmm svägerskans dvärgpincher tog deras undulat när den flög lös. lite dumt att riskera ngt sådant tycker jag.

Ja, jag råkade"tappa" min undulat. Den flög rätt in i gapet på en katt. Men jag skrek till och då släppte katten. Så den skadades aldrig. Den lever än. Dog inte ens av kattens andedräkt. *fniss*

ja det gjorde ju tvyärr inte deras hund. elvis är numera ett minne blott. :(

Stackaren! Men det händer nog tyvärr allt för ofta. T o m med kaniner. Att hunden biter ihjäl den menar jag.

Alla ni fågelrädda: Kom för gudskull inte hem till mig! Har en undulat som riktigt klänger på folk. Kommer och sätter sig på huvudet, vare sig du vill eller ej :) Om han slår sig ner på axeln kan man få ett ordentligt nyp i nacken…
Men Molle, som undulaten heter, kan även busvissla, klättra i dockhus, gå igenom tunnlar, gå på vippbräda, säga: Molle Polle Kille´och han säga mkt mkt mer :D

#31# Förr innan jag hade katter och hundar hemma så fick våran undulat också flyga fritt. Han åt ur munnen t o m. SToppade in hela huvudet i munnen. Haha
Skulle vilja lära mina att prata, men det krävs tålamod och ork till det. När dom har lust så kan dom sitta på fingret men sitta på fingret=gå in i buren, så dom gör det inte ofta. Dom får flyga fritt och sedan gå in i buren när dom vill och flyga ut när dom har lust så det är rättvist tycker jag :) Men ibland sitter jag och gosar med dem på sängen

#32 Hihi det gör våran ofta också! :)

#34# Verkar vara vanligt beteende då. :)

Puttar upp denna gamla fråga med förhoppningen att vi har fått hit fågelintresserade medlemmar som tycker att det skulle vara spännande att driva en egen sajt ;)

kanske slår önskan in? vem vet…

Haha, ja, vem vet ;)

Om den startas blir jag gärna Medarbetare!
#40 man får inte göra reklam för olanserade sajter.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Oj då, det visste jag inte :(

Nej, det är ju inte lätt att veta om man inte är Sajtvärd eller Medarbetare :-)
Precis =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Gör reklam för en ny sajt =)

Vad tråkigt att det blev undulater. Fåglar vore ju roligare. Om man inte har undulat menar jag. :)
Jag tycker att det är bar att det är bara för undulater :) annars blir det så mycket gojor :P

Men tänk på mig som inte har ngn undulat då utan andra fåglar…. *snyft* ;)

#48 du får säkert vara där ändå. fågel som fåge. ;)

Haha, jo det har du rätt i. ^^
#50 skulle vara kul om du skrev lite om någon annan fågelsort :) Jag kan bara undulat ^^

Haha, bara undulat? Tsssss! :D
Zebrafinkar, små finkar! ^^
Hihihih.
#52 Jag är lite förtjust i Zebrafinkarna, dom har så snygga färger och lite roligt utseende
Kan det vara samma jobb med dom eom en undulat, tro?

Jag tror nog att ni vågar ta upp alla fågelsorter på den sajten, åtmisnstonde tills det kommer upp en egen sajt om de andra sorterna.

#53 Nej nej, det är väldigt lättskötta fåglar. Haft tre olika par. :)

#55 Skicka gärna bilder på dem
Hur många har du och vad heter dom?

Får se om jag orkar fota ngn dag. De är inte lätta att ta kort på kan jag lova. ;)
Hihi, de heter Kallekula och Bianca. :D
#58 Zebrafinkar har så roliga läten, nästan som en hundpipa (hundleksak)

Haha, ja såååå störande. Dom piper precis heeeeela tiden!! Hahaha. Men det har väl sin charm antar jag. ;)
#60 Haha, undulaterna är inte dirket tystare
Men det är en del av dem