Förslag på Shownummer?
Den 31 Augusti ska jag ha ett tömkörnings nummer på en "Kick off Lets Ride!" - show på Ljungskile Ridklubb. Jag ska ha min egen shettis April, hon är trygg och lugn för allt. Men jag har lite idétorka om vad jag ska ha med på numret, så jag tänkte att ni skulle kunna ge mig lite förslag?
Jag har kommit på:
Gå under ett högt hinder (hon är ca 105 cm)
Gå över/under en pressening
Slalom
Tömkörnings longering
Vinka med hoven till publiken
Det ska vara något som går fort att ta fram, och absolut inget farligt för hästen. April är VÄLDIGT lugn, kan göra saker som skulle kunna få andra hästar att gå i luften, inga förslag är dåliga!
Hon kan inget trick? Typ buga/vinka eller nåt? :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#1 Jo, det glömde jag, hon kan "vinka", så hon ska vinka med hoven till publiken!

Kan du inte hoppa något lågt hinder?
Nån agility övning? =)

#3 Jo, det gillas! Tack ^^
#4 Är inte så inne med det här och agility, vad finns det man kan göra ex?
Jag vet inte, men om det går så kan du ju ta ett bildäck som hon ställer frambenen i och sedan flyttar hon bakdelen runt. Kanske inte något bra förslag, men ialla fall :)
Du kan ha en lastpall (sådana som finns under spån och torvbalar när man beställer pall) som hon ska kliva upp på. Tips är då att skruva fast en skvia så hovarna inte fastnar.
galoppombyten på töm är snyggt :D
bara såhär i förbifarten…. har hjärnröta.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Ellar kanske slalom mellan koner med bollar på som man ska försöka att inte riva ner.
Man kan även ta en lastpall (med inte förstora mellanrum mellan plankorna) som du kan gå upp på och sen göra halt när hon har alla fyra hovar på den och sen kliva ner från den :)

Tack för tipsen!

Ta en ordentlig lastpall bara! En förvuxen a-ponny i närheten gick igenom en lastpall då dom tränade.. Så hon fick ha boxvila!
#10, Vad var det för en lastpall? Min stora nordsvensk står utan problem på våra lastpallar… därför jag undrar =)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Testade laspallen idag, hon gick som en klocka! Sedan gick hon upp på lastpallen med en pressening över sig.
Ngt ni skulle gilla i fall ni var i publiken?

#11 finns olika sorters pallar. dels de riktiga som heter EUpallar som är stadigare. sedan finns det "engångspallar" som bara är hopspikat skräp typ.

kanske en gungbräda, vippbräda elr vad det heter?
gå igenom en rockring? :P

#14 Gungbrädan tkr jag låter lite farligt+att det för lång tid att bygga, men att gå genom en rockring låter inte helt fel!! Tack :D

Idag blir det av!
Lycka till! :)
Lycka till idag :)
(eller va man ska säga ^^)
håller tummarna för att allt går super!

Det gick jättebra!Jag ändrade lite grann, så vi tog med toleransövningar istället för tricks, och så pratade speakern om hu viktigt det var att träna med sin häst osv. Vi smällde upp paraply och siktade fotbollar på hästarna (ridskolan ligger precis vid fotbolls anläggning), det gick i alla fall jättebra!
(aprils ser ganska avslappnad på bilden, hehe)
Vad kul att det gick jättebra! Vilken cool häst du har =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Härligt att det gick så bra =)
*** Kärleken övervinner allt ***

:D