Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 459 ggr
jen
0

back on track

har ni provat det? varför har ni gjort det? funkade det bra?

jag funderar på att prova det till min pålle eftersom han har ont i ryggen.

babsan77
0

Jag har provat det på mig sjävl, både männskosakerna och hästsakerna används… Det är mumma det för kroppen… Rekomenderas varmt… Alla arbetsdagar och säkert 90 % av fritiden har jag det…

Vet andra som har haft hästsakerna på sina hästar, och de har tyckt det varit mumma för dem… Men det hjälper inte alla som sagt vad…

Linda
0

Bara posetiva komentarer om skydden, "vår" 31 åring blev av med ALLA gallor över vintern tack vare dem.

MVH Linda

MiaMaria
0

Jag har ryggvärmaren till Musse. Fungerar super!! Kommer han in och är kall lägger jag den över framförallt länden (räcker ju en bra bit till) och låter den ligga 10-15 min och sen är han varm och go. Har även använt den till mig själv och det fungerar det oxå =)

jen
0

någon som provat det mot muskelspänningar eller värk?

MiaMaria
0

#4 japp på mig själv, använde Musses ryggvärmare på min egne rygg och det släppte!

jen
0

nu fick jag en bra länk från babsan. TACK!

http://www.backontrack.nu/

där kunde jag söka återförsäljare och priser…

jag ska skicka efter ett täcke så fort min plånbok tillåter detta!!

NinaToy
0

Vad kostar ryggvärmarna för hästarna? Och vad kostar ett stalltäcke och ett vintertäcke? Hittar inte priserna. :P

jen
0

här är en  försäljares sida

http://www.svenskabutiker.se/phen/

gå in på back on track

jen
0

ryggvärmare 690kr

jen
0

#5 hur ofta använde ni det? och hur länge hade han på sig täcket/gång??

babsan77
0

Till en början skall man ta det lite pö om pö säger försäljarna, jag vet inte hur länge det gäller häst, jag testade ett tag i taget, men eftersom det var på mig själv så kunde ju jag känna efter själv… Hästen talar ju inte om hur han känner sig…

1111
0

Jag har Back on Track på ryggen på en av mina hästar över nätterna och lindar med back on track på de egna även.

Är mkt nöjd med BoT, har själv provat att sova med täcket för ryggen, och det märks ju skillnad!

Men om det hjälper beror ju på varför din häst har ont i ryggen…

/V

jen
0

han har ont pga muskelspänningar troligen efter en sträckning i hagen. equiterapeuten har varit ute och gett akupunktur o laser.

kommer en 3dje gång på måndag och ser om det har blivit bättre.

1111
0

#13, då kan det mkt väll hjälpa.

Har ni kommit fram till om det sitter i någon särskild muskel? (är intresserad av att höra om det inte råkar sitta i en särskilt muskel/musdkelgrupp som jag träffat på flertal hästar som råkat sträcka ut för mkt i hagen…) 

/V

jen
0

ja, det sitter i en muskel vid sidan av korset upp emot ryggen, sträckningen i hagen kan även vara när vi släppte ihop hästarna. De sparkade ganska rejält på varann Fundersam

NinaToy
0

Min ponny har muskelspänningar i ryggen pga han spänner sig när man rider ut, kan det hjälpa då?

1111
0

#16, vad BoT gör är att det värmer på, vilket mjukar upp musklerna och öppnar upp så att blodet pumpar ut bättre. = Späningar får hjälp att släppa/blir mjukare.

Tyvärr är BoT täcken rätt dyra att köpa, jag skulle nog prova att låna någons en kortare tid om det går för att se om det känns bättre innan jag bestämer mig för att köpa ett själv om du är osäker…

/V

jen
0

det finns ryggvärmare för 690kr, så det ska jag köpa. Det är ju ganska rimligt pris om det kan hjälpa hästen.  utetäckena ligger på ca 2500kr

NinaToy
0

#17# Jag har redan BoT paddarna och de fungerar jättebra, han har knappt några gallor längre.