Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1560 ggr
Cilla89a
0

OT Ska man behöva flytta?

Jaa, jag funderar skarpt på att söka jobb utanför Hässleholm nu.. Jag vantrivs nått fruktansvärt att bara gå hemma hela dagarna.. Och i Hässleholm finns det inga jobb överhuvudtaget, eller det finns 9, men inget jag skulle kunna jobba med..
I Malmö finns det 168 jobb!!!

Fast ja, ska man våga ta steget? ;) Det skulle vara kul att flytta hemifrån och klara sig själv, men det är ändå en trygghet att bo hemma..
Men det är nog rätt dyrt att bo i Malmö och ha häst med sig Tyst

Medarbetare på Dressyr.ifokus

lisette
0

du kommer knappt att lösa att bo i lägenhet själv och ha häst inackoderad.

men pendla? tåget går ju bra från/till malmö.

Alex
0

Tänkte också på pendling. Låter ju som att det är bästa lösningen. Om du nu inte kan hitta nåt jobb alls i Hässleholm. Tänk på att alla annonserar inte, att gå in i butiker osv och söka kan hjälpa. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

det är dessutom betydlgit billigare att bo i hässleholm än i malmö. ett månadskort kostar under en tusenlapp och du får du ju använda dig av tåg och bussar i hela skåne.

tezzie
0

Vad är der du vill jobba med då?

*** Kärleken övervinner allt ***

AusaBausa
0

Håller m ovanstående…pendla från hässleholm, bättre tågnätverk finns väl knappt…du kan ju pendla på mga olika håll o inte bara malmö..samtidigt som du har billigare hyra i h-holm OCH säkert billigare stallhyra än i storstan..

bubbelbubbel
0

hur långt är det mellan hässleholm och malmö då?

lisette
0

det tar 45 min med tåg-

Maja
0

Hmm, flytta hemifrån är kul, men väldigt dyrt! Jag ger 4100 för min etta och då antar jag att Malmö är dyrare.. Lägger man då till stallplats så blir det ännu dyrare..

Har en kompis som bor kvar hemma i Uppsala hos sina föräldrar. Guld värt! Hon slipper alla dessa jätteskulder och lån.

Pendla är nog billigast! :)

bubbelbubbel
0

men 45 min med tåg är ju inte så farligt om man har ett jobb man trivs med :)

Cilla89a
0

Jag vill aldrig pendla långt igen.. Dem 3 åren till Önnestad räcker gott och väl.. Min pappa pendlar till Malmö, åker 5.00 på morgonen och är hemma 20.00 på kvällen.. Lyckligtvis kan han jobba medans han pendlar så han får betalt från 5 på morgonen till 20 på kvällen, men jag, som skulle jobba en vanlig 8-16 dag och sen spendera resten av tiden på tåg och buss, neeej, tack..

#8 du hyr väl bara? jag skulle i så fall köpa en lägenhet.. har kollat och det kostar 5-7.000 att hyra en liten etta i Malmö, men om man köper en kostar det bara runt 2-3.000 i hyra..

#9 det är inte bara till att gå utanför dörren och hoppa på tåget.. jag bor på landet..

Cilla89a
0

#4 jag vet inte exakt vad jag vill jobba med.. jag har ju bara gått gymnasie utbildning, och ska läsa vidare i framtiden, men just nu vet jag inte till vad.. och just nu går jag bara hemma hela dagarna och läser en kurs på flexvux.. och här där jag bor finns inga jobb :/ och han på arbetsförmedlingen, är ju inte till nån hjälp..

pippa__
0

#11 Vill du jobba me hästar finns ju möjligheten att bo hos personen..

Maja
0

#10 - Joo, det är sant. =)

Mandysan
0

…sen behöver du ju inte flytta till just malmö ;)

VeNyRa
0

jag vill slå ett slag för norrland ;)

lisette
0

#10 men ursäkta mig. har ud ngn koll på priserna på lägenhet i malmö överhuvudtaget? det går inte att få tag på en lägenhet i ett vettigt område till ett pris som går att lösa.

min vän letar lägenhet o max priset är 500'000, det får hon inte mkt av.

Ledin
0

ja malmö är väll väldigt poppis att bo i oxå o kö för att få hyra lägenhet är väll skit lång antar jag. man kan ju hyra in sig hos någon men det e ju inte så kul blir ju iget eget då :/ jag tror på att det bästa du kan göra är att pendla du får väll spara å sätta dig i kö för lägenhet heltenkelt.

AusaBausa
0

men du kan ju flytta in t "city" i Hässleholm o ha nära t tåg/buss..då komer du säkert billigare undan..än o ha lgh i malmö..

Norrland blir långt o pendla till…;.P typ 18h m tåg enkel resa..hihi

Cilla89a
0

#16 jag har kollat vad det kostar.. och mamma och pappa hjälper mig med köp o.s.v. dem köper hellre en lägenhet till mig, än att bara hyra, dem ser det som en investering..

men vi får se hur det blir.. igentligen vill jag ju bo här eller i hlm, men eftersom det inte finns nått jobb och jag inte vill gå hemma bara :/

lisette
0

#19 jovisst är det en investering, men vem vet hur länge priserna håller?

jag hade helt klart bott i hässleholm om jag fått jobb i malmö.

malmö är verkligne ingen höjdare. har bott utanför malmö hela mitt liv.

Cilla89a
0

#20 det är klart man sparar sååå mycket mer om man bor i Hässleholm, men det är inte lätt att få jobb heller om man bor långt i från, jag fick precis ett nej, bara för jag bodde för långt i från.. jag fick ingen vidare anställning på bauhaus, bara för jag bor för långt ifrån..

Cilla89a
0

#20 det är klart man sparar sååå mycket mer om man bor i Hässleholm, men det är inte lätt att få jobb heller om man bor långt i från, jag fick precis ett nej, bara för jag bodde för långt i från.. jag fick ingen vidare anställning på bauhaus, bara för jag bor för långt ifrån..

Alex
0

Men kan du inte flytta in till Hässleholm då? Antar att du bor billigare där än i Malmö..? Eller var de där jobben i Malmö, som du fick nej från?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cilla89a
0

#23 jaa, jag sökte ett jobb i Malmö, men fick inte det då jag bor för långt i från..
sen har jag jobbat på bauhaus lite i sommar, som ligger i Helsingborg (7 mil härifrån) och där fick jag ingen vidare anställning för dem tyckte jag bodde för långt ifrån..

och i hässleholm finns det verkligen inga jobb om man inte är utbildad..

så det känns inte som det tjänar till så mkt att jag flyttar till hässleholm, för jag lär inte få nått jobb då..

Alex
0

Aha okej då är jag med. Men finns det inget annat, lite mindre ställe än Malmö? Utanför nån lite större stad eller nåt, där du bor billigare?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

det finns ju jättemånga som pendlar både upp o ner i skåne. jag har folk här på jobb som bor i helsingborg o kör hit varje dag.

men du hade ju kunnat flytta till eslöv/svalöv. där går tågen oxå bra.