Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1479 ggr
Scandi
0

Har ni stallat in?

Idag stallade jag in Eli hade gärna väntat lite till men då hade jag inte haft någon boxplats..:S hela stallet blev typ fullt på nästan en vecka. Vad ger ni dem att äta nu när de kommer in?

Eli som är ca 1.52 och väger ca 450-500 ? får

Morgon 7.00: 1kg hö, ska få 1/2kg hippo breed nu när jag börjat rida på mer och muskla upp honom. + 2dl vetekli för att blanda ut kalk,atroflex,bvit,evit och kiselgur med.

I hagen ca 8.00- 21.00: Ca 4kg hö la jag i en säck idag så får jag se hur mycket det går åt. Finns fortfarande gräs i hagen.

Kvällen 21.00: Ikväll la jag in 3kg mest för att se hur mkt han äter innan åt han det och då fanns d lite kvar på morgonen också. Får 1/2 kg hippo breed + artroflex.

Ska öka på höet mer sen tänkte jag har räknat med att han ska äta iaf 10kg hö sen får vi se hur mkt han orkar äta och sen se vad analysen visar !

Lindbygarden
0

Nope mina går ute ett bra tag till:o)

Mandysan
0

1 oktober ska vi "stalla in", till utebox ;o)

lisette
0

ute fortfarande, får se hur länge det går.

Peppe
0

Blacky har gått inne på nätterna hela sommaren men fårr gå ute länge om dagarna. Nu är an dock "installad", dvs han går in lite tidigare. Han får nu

Morgon:   2 kg hö
                   0.3 kg müsli

Middag:    1 kg hö

Kväll:        2 kg hö
                   0.7 kg müsli
                   E-vitamin
                   B-vitamin

Går i sjukhage. Har 3 st att variera mellan så han har lite gräs där ute

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

Våra har stått inne exakt 2 veckor ;)

Just nu:

Ut klockan 6.00, och 1 kg hö var i hagen..

In klockan 20-21 och 3 kg hö var inne i boxen + krafft miner grön och lite betfor..

De, går fortfarande i sommarhagen och vi kommer öka på grovfodret när det behövs, dem är rätt runda och goa om magen ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Cilla89a
0

Ska lägga till att Japp rids inte, och Schrek skrittas bara..
Ska även lägga till att i vinter kommer dem komma ut senare och in tidigare ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AusaBausa
0

Ute i sommarhagen ännu men tar hem dem 1/10 men om vädret tillåter kommer de fortsätta vara ute ett bra tag till här hemma…MKT gräs i hagen så funderar nästan på o få det klippt:-) för shettisarnas skull…svårt när man har stor häst (som tål mkt gräs) och shettisar som  kommer rulla fram m all den maten..Hrm!

lisette
0

#7 dela av?

AusaBausa
0

mmm funderade på det men får se…

Repoort
0

Stallade in fem dagar men nu är de ute igen. Får se hur länge de blir ute. Någon vecka till iaf

Spiritinthesky
0

Mina hästar har gått inne i ca en månad redan (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

jen
0

regniga nätter får mina stå inne. Och de regniga nätterna verkar bli fler"suck"

när de kommer in får de 3kg hö var och lite korn, och på morgonen får de 2kg hö var innan de går ner till betet.

wewwa
0

Våra är fortfarande ute, men eftersom vädret snabbt har blivit sämre har Chessa regntäcke och om någon vecka eller två blir det dags att stalla in.

Lyrik
0

Installade sedan den 17 augusti. Har en hel del gräs i hagen, så hö ute behövs ej ännu.

Morgon (ute senast 8.30): 5 dl havre, 5 dl korn

Kväll (mellan 19-21): fri tillgång på hö runt 10 kg, 3-4 liter lusernhack, 5 dl korn, 5 dl havre, 5 dl betfor, 5 dl vetekli, 1 dl bryggerijäst, 1 dl nypon, ½ dl timjan, ½ dl loppfrön, 75 g miner grön, 2 mått flexijoint, 1 mått biotin, 1 mått kiselgur, ½ mått profeed. 1 mått tokosel 1 gg i veckan.

Lyrik ska skos i morgon, sedan ska han sättas igång efter klippning.

Lorita
0

Dom går på lösdrift men jag kommer att stänga av sommar hagen när frosten kommer och gå över till fritt med hö.

Önskar mig en lång varm höst Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

Mina har varit inne på nätterna hela sommaren utom när vi högtrycktstvättade stallet. Då fick dom vara ute i 4 nätter.

Vi gör som vi gjort hela sommaren ännu. Ut i sommarhagen och äta gräs hela dagen och in vid 18.30 pga alla myggen och få mellan 1-4 kg hö beroende på vilken häst det är. Mineraler har jag börjat med och så får dom äpplen och lite betfor. Ut klockan 6 på morgonen igen.

Ledin
0

mina får gå ute ett tag till. har ju en bra hage med träd o granar så skydd finns även e det kuperat så vinden kan dom komma undan helt.

exitingsvillemo
0

stallade in mina igår :O) Hela förra veckan hängde dom vid insläppet och ville gå in, trots ligghall.

Båda såg väldans nöjda ut när dom fick gå in i box :O)

bell
0

Har flyttat hem dom till vinterhagen. Så de betraktas nog som installade, har lösdirften igång nu. Men om vädret blir kass i flera dagar ställs de in i boxar  på nätterna.

muirab
0

Har våra ute ännu. Brukar stalla in i november-december beroende på väder och hur mycket gräs det finns kvar i hagarna.

fridak
0

stallets hästar går fortfarande ute.