Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1279 ggr
Lyrik
0

Solrosfrön?

Är det någon som vet vad solrosfrön är bra för att ge hästen?

Min kompis ger sin pålle, B, solrosfrön, för att få upp hullet på honom. Hon säger att det funkar dunderbra för honom, att han blir rundare av det.

Mari
0

Har bara hört att man kan ge det för att få upp hullet på dem men har aldrig gjort det själv än mer som godis :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lorita
0

Det innehåller ju fett så kan du få tag på det billig så måste det vara jättebra för hullet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lyrik
0

#2 Ok. Min gamling är ju svårfödd nu på gamla dar. Är dessutom kräsen herre så allt passar inte honom.

Lusernpellets, fibergi, edel müsli häst, hestekraft och soja går bort - äckligt tycker han…Skrattande

Kan ju höra med min kompis om jag kan få en "provpåse" av henne för att se om det passar herrn i smaken.

Vet ej hur mkt hennes gubbe (24 år) får.

tezzie
0

Solrosfrön kan väl inte vara dyrt, det kan man ju köpa en liten påse på ica om man vill prova…

*** Kärleken övervinner allt ***

Ledin
0

ja det e ju feta frön så det bör ju vara okey för den delen men hur e det med att dom tuggar sönder dom lr paserar många frön hela genom hela magen? för isf har man väll fin blommande gösselsack sen :) Jag har dok inte hört nån som ger det till hästar.

bell
0

Måste bara fråga: med eller utan skal?Glad

Denna kommentar har tagits bort.