snabbt svar om täcken ,tack : )
Imorgon fyller jag år då :D så då fick jag min lilla önskning uppfyllelse att åka till sundsvall :D vi ska på hööks o ikea där ; D , (vi åker vid 8-tiden imorgonbitte,, tar ca 1½-2 h (!) att åka ditt … hihii ; D
Jag ska köpa regn täcke till molly och skrållan (blir skrållans första:P) , , jag ska mäta hästarna ikväll. och derför undrar jag vart jag ska börja o sluta(naturligtvis skajag börja vid manken o sluta bak, ) men ska mäta som bilden visar ? (nu står hon inte korekkt på bilden men på ett ungefär) lr ska jag börja "längre ner/upp" … ?

jag hade mätt hästen som du vistar på bilden.

jag hade mätt hästen som du vistar på bilden.

Tycker det ser ut som ett bra ställe att mäta på. Kanske lite längre fram. Beror lite på vilken sorts täcke, finns ju dem med halvhals och sådant ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag skulle nog oxå mäta så och om jag var osäker runda av uppåt till en större storlek än en mindre
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fast kan ju tillägga, beror ju mycket på om hästen är grov och om täcket är trångt i bogen osv
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#1 okeje tack för svaret :)
#3, Okeej , det är ett "vanligt" täcke :P
Har TÄNKT (kan ju ändras, men jag har iaf tänkt) detta:
Artikelnr 600354 Till Molly : )
Artikelnr 600056 Till skrållan : )

Ett tips bara, om du ändå ska till sundsvall åk in till Bole i Hudiksvall å köp täcken i stället, har bättre och billigare täcken än hööks, ivarje fall till stor häst. ( Tycker jag…………)

Grattis i förskott!!!!!!!!!!!
Ha en super, duperbra födelsedag gummman! 

Om du ska köpa täcken på Hööks så tänk på att Thermo Master är relativt stora i storleken, iaf deras regntäcken.