Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 827 ggr
SarahPeace
0

snabbt svar om täcken ,tack : )

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon fyller jag år då :D  så då fick jag min lilla önskning uppfyllelse att åka till sundsvall :D vi ska på hööks o ikea där ; D , (vi åker vid 8-tiden imorgonbitte,, tar ca 1½-2 h (!) att åka ditt … hihii ; D
Jag ska köpa regn täcke till molly och skrållan (blir skrållans första:P) , , jag ska mäta hästarna ikväll. och derför undrar jag vart jag ska börja o sluta(naturligtvis skajag börja vid manken o sluta bak, ) men ska mäta som bilden visar ? (nu står hon inte korekkt på bilden men på ett ungefär) lr ska jag börja "längre ner/upp"  … ?

steffy
0

jag hade mätt hästen som du vistar på bilden.

steffy
0

jag hade mätt hästen som du vistar på bilden.

Faxlin
0

Tycker det ser ut som ett bra ställe att mäta på. Kanske lite längre fram. Beror lite på vilken sorts täcke, finns ju dem med halvhals och sådant ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Peppe
0

jag skulle nog oxå mäta så och om jag var osäker runda av uppåt till en större storlek än en mindre

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

fast kan ju tillägga, beror ju mycket på om hästen är grov och om täcket är trångt i bogen osv

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

SarahPeace
0

#1 okeje tack för svaret :)

#3,  Okeej ,  det är ett "vanligt" täcke :P

Har TÄNKT (kan ju ändras, men jag har iaf tänkt) detta:

Artikelnr 600354              Till Molly : )

Artikelnr  600056            Till skrållan : )

På http://www.hooks.se/butik/default.asp

jennie-w
0

Ett tips bara, om  du ändå ska till sundsvall åk in till Bole i Hudiksvall å köp täcken i stället, har bättre och billigare täcken än hööks, ivarje fall till stor häst. ( Tycker jag…………)

www.bole.nu

E_hjo
0

Grattis i förskott!!!!!!!!!!!
Ha en super, duperbra födelsedag gummman! Skrattande

MiaMaria
0

Om du ska köpa täcken på Hööks så tänk på att Thermo Master är relativt stora i storleken, iaf deras regntäcken.