bil och släp voltade ner i dike
jisses hur hade man reagerat om man vaknat upp så där?
*VARNING FÖR LITE OTÄCKA BILDER*
Nej gud vad hemskt 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men usch!! :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Stackars hästar och lilla fölet som inte fick leva.
Men det är ju en relativt ny transport. Har väl bara några år på nacken. Undrar vad som hände eg.

hästtransporten som Emmahs mamma kör kommer plötsligt över kanten till ett brant dike och börjar dra med bilen ned för branten.
skulle inte förvåna mig om hon har legat ute i vägkanten för att bilar skulle kunna köra förbi.
vissa kör ju ruskigt nära kanterna.
Regnet kan ju ha hjälpt till också… Vattenpölar och så.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

men om man ska åka ner i diket så krävs det att man ligger väldigt nära kanten.
kan köpa regn, men då är det vattenplaning som gäller. och då har hon förmodligen kommit ganska fort alternativt haft urkassa däck.

Eller att transporten börjat vobbla pga för hög fart. Och då var väl antagligen dom små hästarna lösa i transporten och blev oroliga och började kanske hoppa eller sparka och då förvärrade allt.
Konstigt för det var ju en boogi som ska vara bättre på vägbanan.
Ja, den står kanske inte emot när den vobblar men ändå.
Usch det där måste vara en mardröm att råka ut för. Det är nog nästintill omöjligt att komma upp om kanten i en sån situation.
Säger nog eftersom jag inte råkat ut för det med hästsläp peppar peppar. Har kanske varit på kanten med bakre hjulen på lastbilssläp på den tiden jag körde men haft tur o inte märkt så mycket av det mer än att det har dammat till.
usch så otäckt!!
kunde itne öppna länken, min dator ville ej godkänna den :-( men kanske bäst o låta bli o se bilderna..

Jag tror att det var Emmah som var ägare till den lilla silverbelönade minihingsten som såldes här.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Oj då!
nu kunde jag läsa…

Det låter som det alla varnar för, man går för långt u i vägrenen, troligen för att släppa för bi någon som vill köra om, och kanten släpper. Det är ju tunnare asfalt där.
Tur att dom klarade sig, synd att mamma häst han få ont innan hon dog.

#10 höger klicka på länken om du får problem och välj öppna länk, då brukar det funka.
åh herregud :(
Isa Aronsson
www.stallequino.se
fy vad otäckt stackars små ponnys :*/