Inte nu igen..?!
Allt under samt bilden är hämtat från www.tidningenridsport.se
_Var är Texas?
Den fem månader gamla hingsten Texas försvann i Hallstavik i helgen, efter att ha spenderat två dygn hos sin nya ägare. Trots att gamla och nya ägaren letat i skog och mark, kontaktat polisen, sökt med hundar och satt upp lappar har han inte återfunnits.
_
_Texas är fem månader gammal, brun med svart man och svans, 136 cm i manken och 137 cm över korset. Han har två vita strumpor bak med svarta prickar runt hovarna. Han har stjärn i pannan och smal strimbläs.Han är halvblodstyp och redan ganska stor, uppskattad vikt 200 kg.
Historien om hur det bortsprungna fölet Texas kom till världen är lite annorlunda:
Det var i november 2005 som Emily importerade en häst från Polen för att tävla dressyr med. Men ju mer hon tränade hästen ju tjockare blev hon.
" En dag när jag spände sadelgjorden på henne så var det något som sparkade på min hand", berättar Emily.
Stoet var dräktigt och hade endast en till två månader kvar till fölning. I början på april föddes Texas.
Den sista augusti flyttade Texas till ny ägare i Hallstavik, men försvann spårlöst efter enbart två dygn.
"Vi trodde först att han smitit ur hagen för att leta efter sin mamma, men efter att ha letat i skog och mark i tre dygn utan resultat börjar vi misstänka att han är stulen", berättar Emily._
Har du sett Texas eller vet något om försvinnandet? Kontakta Emily på 070-539 54 54

Det är ju FAN att inte folk kan ge fan i andras saker och djur, utan måste gå och ta andras. Man kan ju undrar hur dom är funntade där uppe i skallet.

De är nog inte funtade alls är jag rädd =/
Stackars föl… inte nog med att han kanske saknar sin mamma (det gör nog alla djur som säljs) han kanske är kidnappad också. Idioter!!! Får man banka in skallen på folket om man hittar de?!

Får och får, man kan ju göra det ändå…

Ja, fy faan säger jag bara….
Jag skulle med glädje banka in skallarna på dom som gör så här….

Förr hängde man hästtjuvar.

#5 Åh! Varför slutade man med de??? :)

#3 Men jag tänkte liksom inte ta några konsekvenser. Får man göra en sak så blir det ju inga konsekvenser. Men om man inte får o gör det ändå, då kan man råka illa ut ju…

Jag kan gott och väl tänka mig att konsekvenserna för att jag spöt en hästtjuv.
Gaahhh, de gör mig så arg.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

För mig låter det inte otroligt att han faktiskt har försvunnit själv. Jag tycker att det är för tidigt för en 5-månaders fölunge att flytta ifrån sin mamma.
Dessutom har ju flera hästar som misstänkts vara stulna inte varit det. De har hittats döda, bl a i brunnar.
#9 Precis min tanke.
Det är ju naturligtvis hemskt om den är stulen, men HUR kan man ta en 5 månaders fölunge från sin mamma?

stjäler man ett djur är nog åldern det sista man tänker på…
#11 Jag tänkte inte främst på den som stulit hästen…….

vad tänkte du då på? *förstår inte*
att lyfta ett föl är nog inte så svårt, man kan plegga mamman etc.

#6 Exakt.
#7 I och för sig….
#13 "Den sista augusti flyttade Texas till ny ägare i Hallstavik, men försvann spårlöst efter enbart två dygn." Han hade alltså tagits från stoet till nya ägare, och sedan försvunnit.
# Visst kan det hända att lillkillen är ute och letar efter sin mamma. Men de har ju letat efter honom också. Åsikterna om hästtjuvar har vi ju ändå.

ah nu är jag med… jag är inte riktigt kry idag…
sorry inger, jag missförstod dig!

stackars fölunge……

#14. Var en ponnytravare som försvann med sulky och allt. De letade också, massor. Året efter hittades han död, hade fastnat med sulkyn i något. Det är inte så lätt att hitta en försvunnen häst.

#17 mellan två träd har jag för mig det var. gud vilket hemskt sätt att dö på… stackars liten.

Ja, det var väl på Gotland eller Öland va? Den hungrade ihjäl kraken.

fy vad hemskt. stackars fölunge