sjuk?
om ni är sjuka, men inte döende. håller ni på med hästarna då eller? rider etc…
Beror på hur jag mår.. Har jag feber åker jag bara dit å mockar om jag måste… har en tendens att bli jättedålig om jag överanstränger mig när jag är sjuk, sist fick jag lunginflammation.. Har jag bara lite ont i halsen ller nåt så åker jag dit..

Jag har reumatism så mitt var måste bli ja, det gör jag. Eftersom jag är ensam i stallet så måste hästarna ha skötsel ändå, så jag får vara bra sjuka om jag inte sak vara med hästarna en dag och be min man eller barn om hjälp.
Om inte jag minns fel så är väl Reumatism en muskel/ledsjukdom va? Hur påverkar det dig i stallet? *nyfiken*

Olika…red en hopplektion med migrän en gång, de va inte så skönt…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
usch.. jag red en dressyrlektion med magknip, det var också mindre skönt

#6 Det stämmer så väl hörru du. En kille jag känner är lika sjuk som jag är nu. Han tror han ska dö vilken sekund som helst… typiskt killar ;P
Jag är sjuk. Har feber och är hyperförkyld. Igår åkte jag upp för att borsta lite bara. Anstränger jag mig så blir jag liggande i 2 veckor istället för 1… det har jag inte råd med. Men har jag bara ont i halsen eller så så åker jag iväg o rider.
Nejnej, du tror bara att han är lika sjuk som dig men i själva verket är det mycket värre för killen, så är det alltid… Vi drabbas värst :p

#3 Jag, har ont i fingerleder, armleden och underfötterna som reumatiker kan jag också känna mig väldigt trött under vissa perioder. Jag också lätt feber i perioder, så det är som att vara förkyld men inte snuvig, typ.
Nu går sjukdomen i skov (perioder) så det är inte alltid jag är så dålig. Jag alternerar, det jag gör i stallet jag mockar inte alla boxar i ett sträck utan kan först mocka en box, fixa foder, borsta en häst för att sen ta en box också rida det är bara tre hästar i stallet (en till salu) och ett väldigt lättskött stall. Jag bor ju vid stallet så jag kan gå in emellan och ta en liten paus också om det behövs. Jag jobbar mycket hemifrån så även det gör att jag kan styra mina tider och dela upp arbetet, mellan stilla sittande dator och aktiv häst.
Mår jag riktigt dåligt en dag så kan det bara bli det nödvändigaste jag gör. Nu är det så att motion har en klart positiv effekt på mig och är jag i stallet då mår lederna bättre och jag är piggare. Något som gör mig riktigt dålig det är åska men åska det gör det på sommaren och då går hästarna ute och det är mindre av måsten i stallet.
#9 din sjukdom är väldigt lik min 
men min påverkas även av vädret och hur man mår psykiskt…

#10 Psykiskt är jätteviktigt och då är hästar inte någon nackdel

Om jag är riktigt sjuk såsom hög feber så gör jag bara det nödvändigaste. Jag rider aldrig när jag har feber iaf.
#11 nej, hästarna är till stor hjälp där.

Oftast, beror på hur sjuk jag är. Men på sommaren kan man slarva lite, men på vinter är jag i stallet om jag är sjuk eller ej.

jag har panik just nu. för jag fick reda på idag att jag bara få vara hemma ett tag. får inte prata, inte jobba, inte anstränga mej på något sätt=inga hästar… jag började gråta när jag fick veta detta. hatar att bara vara hemma!!!!!
#15 varför får du inte prata?

Just nu är jag förkyld och ont i halsen o huvvudet . men ja sköter om mina hästar och mockar o sånt nu. men jag får inte rida när jag är hemma från skolan då…. och jag väldigt sjuk, så jag inte orkar nått (kanske magsjuk,lr väldigt mkt feber lr nått liknade) då fixar mamma hästarna åt meej ; D, det är bra att man har en hästvan mamma när man har hästarna hemma , ihihhih

har öppna sår i halsen å neråt så kan inte äta eller sova heller för den delen…. kommer nog sitta här under dagarna…..
själv är jag förkyld och har feber…
stackars,stackars,stackars oss 
vi får krya på oss…

tycker me de! bara det inte blir lång sjukskrivning, blir tokig då!

#8 Jaha, jag visste inte. Men jag ska försöka komma ihåg det i framtiden =)

#20# Hur har du fått öppna sår i halsen? VAd har du gjort?

jag åkte hem från jobb igår för att jag var helt svimfärdig, hästarna behöver ju röra på sig ändå. men det känns fel att rida när man åker hem från jobb. stannade hemma idag med, har inte fått sova mkt i natt, så jag är helt färdig. känns lika fel nu faktiskt…

Lisette, hästarna klarar sig utan motion några dagar, om de vill kan de ju själv springa runt och busa med varann, ta du det med ro och tänk på din egen hälsa, det enda du behöver göra nu när hästana går ute och har tillgång till mat är att se till att dom har vatten, om du inte är rädd om din hälsa blir du kanske ännu sämre och då klarar du kanske inte alls av hästarna till slut
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#23 Kan man rida då kan man jobba, så ner i sängen och bli frisk, mocka, fodra och annat livsviktigt det kan man göra när man är lite förkyld.

#24 busa? de står mest och latar sig och äter… :D men du har rätt…

Jag är sällan/aldrig så sjuk så att jag bara ligger, kanske händer en dag var tredje år… utan jag är förkyld med snuva och hosta istället å då brukar jag hålla på som vanligt, fast det slår ju tillbaka för man blir ju inte frisk så fort då men man kan ju inte ligga inne i en vecka heller, då skulle jag bli galen i alla fall!

#22 nåt virus. som borde ge sej snart. annars ska mer utredning göras. imorrn e de jag som åker till stallet.

Det beror på vad det är. Var i stallet en gång med magsjukan det var inte trevligt, men hon som ägde min medryttarhäst var utomlands o det var inte någon annan som ville hjälpa mig. Jag red dock inte…
#23 ta det bara lugnt å vila, så löser det sig nog ;) Bättre att hålla sig frisk än å chansa :D

Shirley, du vet att jag och TopGun hjälps åt och sköter dina hästar nu när du e dålig… du får inte anstränga dig. Du kan bli mkt värre då och blir liggande ännu längre. Som jag messade dig innan idag så får du gärna åka med mig ut och bara vara där, men INTE mer än bara vara…. topgun och jag sköter det tills du e bra. Förstår att det e fruktansvät att inte få träffa sina hästar, detkan du ju göra utan ansträngning eller hur?! Vill du ut där imorgon så åk med mig om du vill