OT: projektarbete
Jag har idétorka och behöver hjälp med vad jag ska skriva om. Jag vill gärna skriva om hästar då de intresserar mig. Vad skrev ni om och har ni några bra ideer?
Jag håller på med mitt projektarbete nu och jag gör en kokbok för ryttare 
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

jag och en kompis gjorde en hästalmanacka. vi hade en liten bild varje månad och sen en massa tips och fakta om hästar. bilderna ritade vi själva. vi hittade ingen sponsor så vi bekostade själva tryck av enbart 5 ex.
Jag gjorde en film om hästarnas evolution, från eohippus till idag :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Jag skrev om örter till häst :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
En kompis jag har körde in en häst :)
Jag fick tyvärr ej göra nått om hästar.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag gick naturbruksgymnasium, inriktning häst. Jag gjorde lite horsemanship med min dåvarande medryttarhäst, för att få honom lydigare vid hand. Han liksom bara knallade på och man fick gräva ner fötterna i marken för att få stopp på honom. :) Då skrev jag såklart också information om dom övningarna jag skulle göra. DEt var rätt kul!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jag ville skriva om hästens anatomi, frågade om jag fick vara med vid obduktion men det fick jag inte.
Slutade med att jag gick en pilot utbildning på högskola, och skrev projektarbetet om samma sak-estetik i vården
Jag skrev om ungdomsbrottslighet ;)
Vi ska börja med ett projektarbete snart och funderar på att skriva om kommunikation mellan häst och ryttare..
Jag skrev om hur djur kan användas som rehabilitering för människor som hamnat på särskilt boende.
#10, det måste varit riktigt intressant!

#10 Samma som mig :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag skrev om nedladdning på nätet och om varför folk laddade ned och hur man kan motverka det. Lagomt spännande, gick IT, så det eller prrogrammera nåt typ.
#11 Ja, ämnet är intressant! Men jag tog det lite för att göra det lätt för mig. Mamma har ju massa hästar, hundar och katter och familjehem ( då hade hon vuxna med psykiska sjukdomar). Så jag gick hem till henne och intervjuade och fotade och satte ihop en liten brochyr. =)

Ungefär EXAKT samma som mig ;) Fast min mamma jobbade med Psykiskt funktionshindrade ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
#14, låter ju kanon! varför göra det svårt för sig själv när man kan göra det lätt ? :D
#16 Exakt, finns så mycket annat man kan krångla till ändå.
#15 Nu kanske jag är världens trögaste… Men vad är det för skillnad på psykiskt sjuka och psykiskt funktionshindrade?
(jaaa, kanske kom på det själv?! Man kan vara mer eller mindre psykiskt sjuk, men är man mer psykiskt sjuk blir det till ett funktionshinder. Alltså mer omfattande psykisk sjukdom blir till ett psykiskt funktionshinder. Eller???)
Isf var mammas boende psykiskt funktionshindrade.