Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 436 ggr
lisette
0

pris på sadel?

har en underbar lewa allround sadel som min pappa köpte till mig för många år sedan. den har sedan dess blivit använd av och till i sammanlagt ett år ungefär. den var inte ny när jag fick den.

nu passar den inte till ngn av mina hästar och den hänger faktiskt lite ivägen så eMis har den på prov till en av sina hästar.

vi köpte den för 1100:- för typ 10 år sen, den är otroligt välvårdad. nya stigläder och säkerhetsstigbyglar sitter på den..

jag sa 5-600 för allt, det är nog för billigt egentligen. men jag behvöer dels pengarna och sen är ju malena en kompis till mig.

hur sätter man pris på en sadel egentligen?

gejsa
0

Jag hade nog tagit minst 1000 kr för den. Lewasadeln är bra kvalitet på. Har själv haft en gammal sådan. Sålde den för 1500 kr för några år sedan. Trodde aldrig att jag skulle få så mycket ens. För den var ful. Men den var bra.

lisette
0

ful? jag tycker faktiskt min sadel är fin. brun med grått säte… :D

om inte eMis köper den så sätter jag ut den på annons, då blir det nog för minst 1000:-

hur mäter man bomvidden på en sadel egentligen?

gejsa
0

Min var väldigt sliten och ful. Inte särskilt omskött. Men fick ändå så mycket. Det var bra tycker jag. Men hon som köpte den visste att dom var bra och hon skulle ha den till en unghäst.

Lorita
0

Vi har en ridsports affär som tar emot begagnade sadlar och säljer med 10% provision, dom brukar hjälpa till att sätta pris.  Minst 1200 hade jag tagit.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

oj, då fyndade jag när jag köpte en beg lewasadel för 500kr för 2år sedanSkrattande trodde de låg i den prisklassen

MiaMaria
0

Pratade med en sadelutprovare om pris på begagnade sadlar och hon sa det att en sadel går ner till sitt halva inköpspris på 3 år och sen ligger den där i kring om det inte är något speciellt med den eller att efterfrågan är stor.