Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1511 ggr
m'Lady C
0

Stallplats sökes i Eslöv/klippan

Stallplats/lösdrift sökes till snäll kallblodsvallack.

Box min 3x3m stor, krubba. Vattenkopp oväsentligt, ger hellre ur hink.

I hyran ska följande ingå;

Halm/strö/vilket ni nu använder

hö/hösilage/vilket ni nu använder

Utsläpp må-sön, insläpp minst 5 dagar/v.

Daglig fodring 3-5ggr beroende på hur ofta ni fodrar.

Nu och då mockning enligt överenskommelse, och då gärna arrangemang såsom att jag mockar till din/a häst/ar och sen mockar du till min under lika många tillfällen jag mockat till din/a.

Ser gärna att det finns paddock. Rundpaddock är ett stort plus.

Inga fantasipriser…. kring 1000kr…

Eve
0

oj, jag vill inte vara elak eller så, men jag tror inte att du kan hitta en sådan stallplats runt 1000 konor..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Nej, det tror inte jag heller där både hö och halm ska ingå.

bebbe
0

Säg inte det, här i sKåne är det inte lika dyrt som i höglandet,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Ja, det kan ju tänkas. Skrattande

m'Lady C
0

Med tanke p åatt jag betalade 800kr per månad för fri tillgång på halm, hösilage, kraftfoder samt utsläpp må-sön i ett stall här i byn. Dessvärre så hade det blivit fullbokat nu inför hösten.

gejsa
0

Ja, det var ju otroligt billigt! Herregud stallägaren kan ju inte göra någon förtjänst.

m'Lady C
0

Gejsa, stallägaren hon anser att hon håller hellre ett lågt pris och kan be om hjälp av sina inackorderingar när hon inte själv kan.

hon har ju 4 egna hästar också, samt en dotter på 5 och så är hon egenföretagare och har en djuraffär inne i eslöv. Sa jag att hon vara ensamstående?

gejsa
0

Jesus vilket jobb hon har. Hur orkar hon?? Ber hon om hjälp varje dag då kan tänkas?

jen
0

jag betalar box hyra 500kr  för en häst/månaden inkl frukost,utsläpp,insläpp,kvällsfodring,uppvärmd sadelkammare,belyst paddock och fina hagar!! strö och kraftfoder står vi för själva Flört och hö köper vi billigt av stallägaren för 1.20kr/kg

så visst går det!

våran stallägare tänker också att hellre skälig hyra och att vi kan hjälpas åt när det behövs…    det är tur för mig eftersom jag har 2hästar Skrattande

gejsa
0

Det är billigt hos mig med. Vi köper in billigt hö vi med för 1.50 kg. Dom flesta hjälper också till ifall jag behöver hjälp här.

m'Lady C
0

sak iväg o titta på ett stall som visserligen ligger bortom cykelavstånd men det är in o utsläpp dagligen hela veckan, inklusive havre, betfor hö (analyserat o samma bonde som säljer till stallägaren säljer till flyinge också … :D suveränt foder för min växande kille mao :D)

Hon som har stallet kunde tänka sig att om jag mockar till henens 3 hästar så mockar hon till min i 3 dagar, så vi byter så jag ite behöver åka iväg varje dag eller akn ta en helg ledigt om ajg vil ldet :D

samt kan ajg åka på utblidningar utan dåligt samvete eller dyrare stallhyra :D 

Gejsa, om ajg får den stallplatsen, kan du hjälpa mig med en bra foderstat till min kille då?

m'Lady C
0

Hon ber om hjälp kanske 2-3 gånger per månad…… iaf när jag stod stallad på det stället…..

gejsa
0

Det kan jag nog försöka hjälpa dig med. Skrattande

lisette
0

jag är grym… :D

jag hittade annonsen… ;)

gejsa
0

Vilken annons?

lisette
0

på stallplatsen till prins harry… :D

gejsa
0

Jaha! Trodde att du skrev i fel tråd. he he

bebbe
0

Lisette, kan du inte hitta något till Corona oxå?  helst i närheten av HörbyFlört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

corona? *förvirrad*

m'Lady C
0

corona här på forumet, hon letar stallplats o är kompis med Bebbe….

Lyrik
0

Jag ska betala runt 2500 kr för mina stallplats. Flyttar dit på sön, stallägaren har ej riktigt räknat ut vad hyran ska bli ännu, men runt 2500 kr.

Då ingår det: 4 fodringar per dag med ut och insläpp.

Täckesbyten

Halm, hö, havre, betfor, korn och mineraler. Specialfoder får man köpa själv.

2 stora vinterhagar, 1-2 sommarhagar, ridbana till hösten

Stor boxar med vattenkoppar, nyrenoverat stall nu i sommar.

Om man behöver tex åka bort över helgen, kan hon mocka och fixa mat åt hästen, mot en liten summa.

1000 kr/mån finns det inget stall här omkring som tar. Bor i Uppsala.

Min kompis betalar 800 kr/box (har 2 pållar) i kallhyra 12 månader om året. Då får hon själv köpa in halm/spån, hö och kraftfoder, fodra 3 gånger i veckan PER häst.

m'Lady C
0

Så, på söndag skrivs uppstallningsavtalet.

Och förhoppningsvis om allt går som det ska så hjälper lisette mig att flytta hästen :)