Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 767 ggr
lisette
0

stoppade hästtjuvar!

vet inte hur jag reagerat om ngn hade kommit gåendes med min häst. hade förmodligen spöat skiten ur dem!

artikel…

pippa__
0

Helt sjukt…läste det i k-bladet…

Och så ville dom inte släppa hästen heller!!!!! Förvånad

gejsa
0

Men herregud! Ja, jag vet inte vad jag skulle ha gjort. Kanske hade varit bättre att dom tog den andra hästen. Så hade dom nog aldrig mer ens tänkt tanken att ta någon annans häst. Tyst

Idioter säger jag bara.

wewwa
0

Jag kan inte öppna länken, men jag antar att någon sett någon annan komma gående med ens häst..
Jag vet inte vad jag hade gjort isf, men jag hade iaf satt hårt mot hårt och det hade inte blivit kul för den som gör sånt..

bubbelbubbel
0

jag hade nog också gjort något mindre fint med dom, så att säga.
men jösses, vad tänker folk med egentligen ?
man kan väl ändå inte bara vandra in och ta någons häst sådär?

tantnett
0

Än en gång konstaterar man att världen är fullständigt komplett galen idag.

Lätt hade man spöat skiten ur dessa idioter.

# 2 Min första tanke var också att fan att dom inte tog den andra. Men tyvär har vi ju det snevridna samhället idag där lagar o förordningar troligtvis dömt den stackars hästägaren till saftiga böter m.m om hästen skadat dessa "stackars" flickor.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

lisette
0

här är artiklen i kristianstadsbladet.

fridak
0

de vet vilka flickorna är nu iaf.

jag vet inte vad jag skulle gjort då, hoppats på att pålle var på sitt grinigaste humör? Jag hade nog blivit så paff att jag inte kunnat göra något iaf. Tur att hon inte kom lite senare, tänk att komma hem och sakna en häst utan att veta minsta lilla vart den tagit vägen.

tezzie
0

Gud vad sjukt….

Lite synd att de inte tog den yngre hästen… Kanske hade de lärt sig en läxa då. Att de dessutom har mage att vara stor i käften… Nä, lite stryk kanske inte skulle skada (en klapp i arslet som min morfar skulle ha sagt, haha).

*** Kärleken övervinner allt ***

bubbelbubbel
0

tänkte också på det tezzie, att dom hade mage att vara uppkäftiga.
dumma ungar!

gejsa
0

#5# Inte kan det väl bli något rättsligt om ungarna hade gått in i hagen och tagit "fel" häst? Va?!

Cezanne
0

Vilka ungar det finns! Att de har mage att inte vilja släppa hästen när de blivit påkomna är helt osannolikt! Och att de bemötte ägaren otrevligt istället för att skämmas för vad de försökt göra!

tantnett
0

#10 Logisk tanke vore ju direkt att så är inte fallet. Men man vet ju aldrig då man ofta läser om hundar som bitit inkräktare och hundägarna blivit ersättningsskyldiga.

gejsa
0

#12# Jag har även hört att om en inbrottstjuv bryter benet pga is i källartrappan så är husägaren ansvarig. haha

tezzie
0

Ja så är det ju tyvärr, men man får väl hoppas att vi har ett säkrare rättssystem än så i sverige.

Däremot så har jag svårt att tro att de kan klara mig med att de råkade ta fel häst, för jag antar att de inte hade någonting i den hagen att göra..

*** Kärleken övervinner allt ***

[Teddy]
0

#13 Jo så illa är det, men tjuven slipper inte undan åtal för sitt inbrott.
En kvinna som hade en affär anställde två unga tjejer en sommar. En em var tjejerna ensamma när affärsinnehavaren oväntat kom till affären. Tjejerna höll då på att lasta in kläder från affären i sin bil.
Affärsinnehavaren blev (naturligtvis) arg och sa åt dom att sticka och aldrig komma tillbaka.
MEN tjejerna var med i facket, och dom blev uppsagda regelvidrigt så affärsinnehavaren fick betala skadestånd till facket, plus lön under uppsägningstiden.
Visst är det ett underbart land vi lever i!

tantnett
0

#15 Ja ibland undrar man varför man är ärlig i detta landet. Brottets bana verkar ju mer el mindre vara som att flyta runt på en räkmacka. Inget ansvar varken för sig själv el sina handlingar och allra minst sina medmänniskor. Nej FY F_N!!

gejsa
0

Ja, det är Sverige i ett nötskal.

Inte undra på att brottslingar vill sitta i svenskt fängelse.

Det är ju nästan som att ha semster till skillnad på andra länder.

wewwa
0

#13 Ja, det är helt galet, om nån tex ska göra inbrott hoppas man ju nästan att de ska halka på en isfläck.. uscha