*bilder* ridkjol
Har sytt en ridkjol som jag gärna visar :) Ingen speciell stil men väldigt bekväm.. är/blir nog lagom varm sen.
Massa fel på ridnngen, vi har inte kommit så långt och jag var livrädd för att han skulle börja konstra igen idag, gjorde det förut och nu hade jag dessutom en kjol som fladdrade.. men han skötte sig relativt fint :3 Jag visste vad jag gjorde för fel, men kunde inte tänka och komma på hur jag skulle flyta kroppen för att få det rätt..massa spänningar i mig! >< Normalt sett har vi mer fram-ner sök.
Iaf, här är bilderna:
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Har du ingeting under kjolen när du rider (förutom trosor då, haha).
*** Kärleken övervinner allt ***

Testade egentligen bara om det gick att kommentera och det gjorde det inte. Men jag redigerade inlägget och raderade något konstigt i slutet på det så nu funkar det för alla som vill kommentera igen :)
Men jag är fortfarande nyfiken på frågan #1. Man måste få skavsår av stigläder mm om man inte har några byxor på sig?
*** Kärleken övervinner allt ***

jag har också planer på att göra en kjol att rida i din var fantastiskt fin och snyggt med rosetten i ryggen 

vad läckert!"

skitsnygg! =) men undrar samma som #1

Någon speciell anledning att rida i kjol, tycker du inte om ridbrallor?

Tack Tezzie för att du fixade :)
Jätte fin kjol. Berätta mer om mönster o material.
JAg vill ochså ha en kjol, bara för att det är kul.
#1 m.fl. Har ett par såna ''craft' underställsbyxor på mig, och får inte skavsår eftersom stiglädren på espaniolan ligger under kåpan ;)
Man kan naturligtvis ha ridbyxor under om man känner för det, och använda kjol istället för thermobyxor tex. Men jag avskyr ridbyxor. :P Dessutom är det väl skoj att vara lite annorlunda.. och tycker att det ser och känns trevligt med kjol. Gillar ju bara de omoderna, långa kjolarna som denna, och det kan man ju inte ha när man är ute på stan, så jag får ha det när jag rider XD Passar dessutom rätt fint till prärievagnen vi nyss byggt:P Och är mycket mindre klumpigt än thermoridbyxor. (fast för en theormokjol bör jag nog ha ylle eller iaf fleece..)
Tack för alla snälla kommentarer och för att kommentar-funktionen blev fixad! :)
#7 Hade inget mönster utan lekte bara XD Men den är sydd av 6 st fyrkanter, 20cm breda i överkant och 70 i nederkant. 90-100 i längd. Sydde bara ihop dem och krånglade dit en linning. Färgade tyget i tvättmaskinen och sydde dit banden :P Den knyts omlott, så det finns ett band på insidan som nte syns och som knyts i kjolens ena ''ände'', den andra änden går runt och knyts fast i ryggen. Det är för att jag ska kunna rida i den och den ändå inte glappar när jag går.
Tyget är lakanstyg för 19kr/m på IKEA XD Har sytt allt dubbelt så det gick åt 8m. Kostade ca 160kr :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
om du ska sy en riktigt bra vinterkjol så skulle jag rekommendera att du investerar i vadmalstyg, litet dyrare men det håller dig både torr och varm även i det värsta ösregnet :D
Eller snöstormen! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag vill också sy en!
Men blir nog en i svart vadmal. Vore coolt att rida i den och min lååånga svarta kåpa i vadmal, räcker som ett ländtäcke till hästen också.. Och huva så man täcker hjälmen.. Jag ska bli coolast i stan. :)
Skithäftigt! Ursäkta uttrycket.

lina, detta borde vara ngt för dig ju! ;)

Kan tänka mig att det ser jäkla snyggt ut med prärievagnen, kan du inte visa bild på vagnen? Låter svårt att bygga en sån.