Älska alla?
Om man är en sann djurvän, vilket jag anser mig vara. Måste man då älska alla djur?? Jag kan med handen på hjärtat erkänna att det finns hästar i min närhet som jag avskyr, inte rasen utan personligheten. En av mina bästa vänner har en hund jag hatar mm.
Hur är du?
Älskar du alla djur?
*** Kärleken övervinner allt ***

Nja, inte riktigt alla. Det finns faktist en del som jag inte får in mitt hjärta heller.
Haha trodde du hade blivit religös på kuppen.

Haha, No way… Är inte ens medlem i svenska kyrkan ;)

Jasså, det är jag. :)

nej det är klart man inte behöver älska alla djur bara för man är djurvän.
jag kan villigt erkänna att vår ena hund inte betyder speciellt mkt för mig. ganska hemskt va?

Inte ett dugg hemskt. Vi har två hundar, och den ena har jag noll känslor för så han fick flytta till svärmor :)

synd inte andreas inser att hunden måste flytta… =(

Ja, det är ju helt klart det bästa för hunden isf!
Älskar inte heller alla djur.
Inte syrrans hund. För den bet Doris, min hund, så allvarligt att vi fick åka akut till Ultuna. Är ff livrädd för andra hundar, kommer alltid vara det.
Inte Blenda, araben i stallet. Hon har sparkat mig i huvudet, utan orsak…
Inte Timmy, en häst som stod på Surmulen för länge sedan. Han sparkade mig i bröstet, utan orsak. Fick 2 spruckna revben, kunde gått värre.

Klart att man inte behöver älska alla djur bara för man är djurvän. Det finns djur som jag verkligen inte kan med men bara för den sakens skull betyder det inte att man inte behandlar dem väl.

#8 Där har du ju exempel på djur som gjort dig något, de djur jag inte tycker om har ju egentligen aldrig gjort mig något. Det är bara deras personlighet jag inte gillar!
#9 Självklart behandlar jag alla djur väl, men tror du inte att en hund känner på sig att jag inte är lika älskad som de andra hundarna i ett hem? Därför fick min border collie flytta till svärmor!

#11 Haha, det finns mååånga människor jag inte älskar, men jag behandler de även dessa väl ;)
Jag känner också avstånd till vissa djur. Men jag brukar tänka… Varför jag känner så, och svaret finns nästan alltid hos djurägaren.
ett djur blir vad man gör det till ;)

#10 Ser inget fel i att din hund fick flytta, talade bara rent allmänt. Djur är smarta och känner på sig när något inte stämmer och visst kan även de bli avis.
313 Håller med dig till fullo. Det är oftast ägarens hantering som gjort djuret, tyvärr!
Jag tycker om allra flesta djur, kan faktist inte säga något djur jag direkt har ogillat pga personlighet, ras eller ägare faktist. Jag ÄLSKAR inte alla djur men jag hatar heller inget.
Människor däremot…
lurvponnyn.vimeddjur.se

#4 Kan du syfta på Vesslan? :P
Nej inte älska alla…har oxå vissa djur och t.o.m. hästar som jag inte kan me…
det har nog med kemin att göra:o)
Finns djur som jag inte charmar mig:o)
Jag tror det är omänskligt att älska/gilla alla djur, lika som det är omänsligt att älska/gilla alla människor.
#18 så sant så sant…

nej, verkligen inte…
jag månar om alla djur(även fast jag är rädd för en del o blir väldigt äcklad av andra;) ,tycker tom synd om myggorna om jag slär ihjäl dom..
, men älskar, ja, det har jag bara gjort m Plutten o Roxie.. sen har jag tyck väldigt mkt om många djur o flera har betytt väldigt mkt för mej

Jag går inte ihop med Blackys hagkompis. Jag gillar inte honom och han gillar inte mig. Men det är en söt ponny
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ja, det är ju samma här. Jag hatar inte några djur men jag tycker inte om dom lika mycket heller.
Nä, långt ifrån. Älskar ytterst få, tycker vissa är okej, tycker mindre om andra och vissa kan jag inte ens ta på. :P
neeesch, inte måste man väl älska alla djur inte.
jag kan dock inte komma på något djur jag inte gillar, men det finns säkert nått :P
#18 Det bevisar väl ännu mer att jag är ett troll och inte en människa. ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Självklart älskar man inte alla djur och människor… Tex jag och Corall går bara ihop, vi går varandra på nerverna och stressar upp varann ;) Men behandlar honom som Foxen, bara det att jag inte har några känslor alls för honom…
Självklart älskar man inte alla djur och människor… Tex jag och Corall går bara inte ihop, vi går varandra på nerverna och stressar upp varann ;) Men behandlar honom som Foxen, bara det att jag inte har några känslor alls för honom…

Klart att man måste älska alla djur?!
Eller näe…..
Det är ju lika lätt med djurs personligheter som med människors.
Skulle ju vara konstigt om man kom överrens med allt o alla….
Jag älskar inte alla djur, det finns ju arter man tycker bättre och sämre om.. och det finns ju de man är rädd för också ;) Men att vara djurvän innebär väl snarare att man inte vill något djur illa och vill att alla djur ska ehandlas bra oavsett om det är ett djur du själv skulle kunna tänka dig att hantera eller om det är ett djur du inte vill ha att göra med själv… (ex jag och ormar)
Genrellt sätt älskar jag ju hästar, men för den sakens skull älskar jag inte alla hästar. Det är som med människor, personkemin måste stämma. Men, bara för att jag inte gillar Flower i stallet lika mycket som Dollan så behandlar jag inte Flower dåligt för det, hon får bara inte lika mycket pussar på mulen ;)

Det känns jäkligt tungt att säga men jag älskar verkligen inte alla djur. ena hunden tycker jag bara är jobbig, visst han är charmig men hans jobbigthet tar överhanden, och nu har jag jättedåligt samvete för att jag tänker så.. =/

jag älskar inte alla djur heller. spindlar ryser jag av men de klassar inte jag riktigt som djur heller.
i stallet finns ingen häst jag hatar, däremot finns det vissa jag tycker synd om och någon jag tycker är tråkig.
den jag tycker synd om aktiveras inte alls nu och tar istället ut sin energi på de andra hästarna.
att jag tycker att en annan häst är tråkig är för att hon visar ingen personlighet riktigt. hon bara gör vad hon ska göra och tigger lite godis, blir lite stirrig ute ibland men det verkar ändå som att hon inte tycker och tänker själv, hon bara finns till.
mina kusiners hund är jag inte så förtjust i heller, men det beror nog på att de inte uppfostrat den rätt så den är rädd för allt och lite småaggressiv ibland.
mina andras kusiners hund gillar jag inte heller riktigt för ibland slår det slint i huvudet på henne. småhundar klarar inte hon av att se då får hon aggressiva utbrott…
Nej inte måste man älska alla djur bara för att man är djurvän. Man älskar ju inte alla människor och man är ju inte människohatare för det eller tycker illa om andra människor. Har väl med kemin att göra. Alla trivs inte med alla. Man är helt enkelt inte på samma nivå.
Jag OGILLAR alla kamphundraser (lite orättvist kanske mot de snälla hundarna) Men dom är så äckliga, grotteska och så farliga!
Min kompis har en blandras med Amstaff i och han är ju jätte vild, har bitit mej några gånger, och Kompiz blev ju attackerad av en Rottweiler, så det finns nog en anledningen till varför jag hatar kamphundraserna.
Det sista jag skulle göra är att skaffa de där hundraserna
Ursäkta mina ordval i den här kommentaren, men jag säger precis så jag känner för dem, ni som har sådanna hundar, fast snälla behöver inte ta illa upp, men allvarligt så gillar jag inte dem heller;P
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag tkr inte att man måste gilla alla djur för att kunna kalla sig djurvän.
Jag gillar de flesta djuren, men dock finns det ingen orm i hela världen som jag gillar eller någonsin kmr att tycka om, uhh.. synd men sant.
Men om man tänker hästar så finns det nog ingen ras som jag inte gillar, dock finns det raser/individer som jag själv inte skulle vilja ha, men har inte något emot dom direkt.. ;P

Oj, du var minsann hård i dina ord Elin, Men glöm inte att det sitter i ägaren :-)
Jag gillar verkligen inte alla människor heller för den delen!

hat är ju ett väldigt starkt ord, känns fel i att använda det bland djur faktiskt.
jag älskar INTE alla djur, nej :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#35 Haha, jag uttryckte mej lite starkt kanske ;) Men jag bryr mej egentligen inte om vem ägarn är, litar inte ens 30% på hundarna…
#33 Haha, "Ogillar" ;P
är igentligen inga fel på de raserna, vet många som bor i barnfamiljer och är världens goaste familjehundar, det är som sagt ägaren som gör hunden/djuret.
Jag har okså väldans respekt för kamphundsraser, men det är bara för att jag inte vet hur ägaren har uppfostrat sin hund.
Finns många djur jag inte gillar, min mammas katt bla, han är säkert jättesöt och tillgiven, men han är inte min typ av katt. Vi kan vistas i samma rum, men mer är det inte.
respekt har man ju för kamphundraserna, men jag ogillar dom inte (A) min kompis har världens snällaste hund, en rottweiler. sen har jag ju aldrig mött en ilsken , lr aggresiv lr vad man ska säga , så jag vet inte(:
Isa Aronsson
www.stallequino.se