Arg på Slitz! Om kamphundar!
Läste slitz hos en kompis idag. Fyfan så arg ja bli.
Handlar om kamphundar! Får reportrar följa me å kolla på olagligheter å sen skriva om det? Å vissa bilder e nog från det åxå. Dom låter sånna där kamphundar försöka ha ihjäl varandra. Å hur dom tränar dom på å sloss osv. Dom skriver om några i sthlm.
Borde inte dom måsta anmäla när dom ser sånt å vet vilka som håller på. Hade ju lika gärna kunna va Kalle 53år som e pedofil. Här e han när han antastar lilla Pelle. Osv, ni förstår! Det är ju båda två olagloga grejjer som idoter blir upphetsade av å göra å se.
Å de värsta är att dom som har skrivit artikeln på 5 sidor som smygreklam nästan. Helt sjukt!

Ja det är sjukt! En sak är om dom har nakna/halvnakna kvinnor/tjejer i tidningen men inte något som är olagligt!!
Läste tidigare idag på nätet att Riksidrottsförbundets ordföranden Karin Mattsson har medverkat i Slitz och det blev det ett himla liv om det. Klaga på det som är värt att klaga på ist, som tex det här med kamp-hundarna!!
Va?! Vilken idiot-artikel! Det måste dom ju få skit för?!

Läste i "Härliga Hund" igår, hade en artikel om hundar som stjäls. Man befarade att en del stulna hundar stals för att användas i träningen av kamphundar. Fy fan vilket öde, man blir ju rent iskall. Tänk om någon skulle ta vår älskade lilla Tekla och utsätta henne för något sådant! Direkt när jag läst det så tänkte jag att "det här ville jag nog inte veta egentligen…" Världen är full av as i form av människor. Måtte hundar pinka på deras gravar!

Men undrar om inte journalister har förbud för att ingripa om nåt olagligt sker. Har för mig att jag läste det i skolan nånstans. Men jag är absolut inte säker. Men att de får skriva om sånt som kan va olagligt, men att det är deras jobb. De ska inte blanda in sina egna åsikter o inte agera som privatperson. Eller nåt i den stilen.
Samtidigt kan jag ha drömt allt det här…
Men jag säger som ni andra.. det är hemskt att det får ske över huvudtaget.