Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2372 ggr
gejsa
0

Finns det ingen som:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • inte har ekar i hagen
  • taggtråd i hagen
  • hö som är bra vintertid (helst analyserat)
  • bra hagar sommar som vinter (beteshagar)
  • är kunnig i ridning och körning
  • vet hur en fjording är
  • är intresserad av skogsmulleridning/körning och inte hoppning
  • inte vill ta föl helst
  • vet med sig att hon får stanna helst livet ut
  • inte har tåg eller motorväg bredvid hagen/stallet
  • är beredd att alltid sko henne
  • osv osv osv osv

Ja, ni ser, listan är lång. Jag har haft annons hela sommaren och det är alltid något som inte stämmer. Jag söker en som vill ta min fjording född 1994 och är diplomsto som sin nya vän. Fick ett föl 1999 så jag tycker att det räcker för hennes del. Hon blev så tung och stor efter födelsen. Hon är jättesnäll att rida, köra, hantera, sko, lasta osv osv. Kan bralla ute precis som alla hästar. Kan vara lite tittig ibland när du rider ut själv men går om du inte är rädd, utan är envis. Hon lär ju även sluta med tiden. Tål bara hö och ev lite torrare hösilage. Har du bra hö med bra värden i så räcker det med mineraler och hö oftast. Beroende på hur hon rids osv.

Vill du veta pris så får du mejla privat för att veta det. Är du seriöst intresserad så vill jag ha foton på stallet och omgivningen om det är långt bort. (detta har avskräckt många, har man rent mjöl i påsen så förstår jag inte varför) Du måste komma och provrida både på ridbanan och ut. Givetvis får du provmånader med hästen. Vi kommer överens om hur många månader. Skriver givetvis kontrakt. Jag säljer henne inte rakt av utan måste veta att ni trivs ihop både du och hästen. Obs! Jag har ingen panik att sälja henne även om denna annons ser ut som det. Det är bara så att jag är väldigt noga. :) Vill helst att hon ska få det bra och helst stanna livet ut. Själv har jag ägt henne i över 11 år.

Lorita
0

Jag tycker nog att är hästen diplomsto så vill troligen nya ägaren ocks ta föl och använda henne i avel om några år i alla fall. det skulle vara slöseri på en så fin häst att inte använda henne i avel, sen behöver hon inte bli stor nästa gång för att hon blev det förra gången.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Wiemona
0

Det är inte fel att vara noga med var hästen hamnar, bryr man sig om sina djur så vill man naturligtvis kolla upp hur de får det. Men jag kan förstå att även de med rent mjöl i påsen ryggar tillbaka…Skulle jag sälja nån av hästarna nu skulle jag fokusera på fyra saker: Långvarighet, Hästkompis, mycket utevistelse och varierat arbete.

gejsa
0

#1# Eftersom hon fortfarande är stor om magen så lär hon fortsätta vara det. Vi har ju prövat att få ner hennes mage. Hon behöver användas eftersom det varit dåligt med det hemma hos mig dom sista åren. Hennes öde ska inte bli att stå i hagen och föda föl efter föl år efter år. Så blev det ju tyvärr med Soya vilket jag försökte undvika.

gejsa
0

#2# Ja, det ingår också i mina frågor. Sa nej till en ridskola som hade utevistelse 4 timmar per dygn tex. Gejsa är ju van med minst 12 timmar även på vintern.

Sa även nej till Sindarve på Gotland. Där var det rid- och körskola och i mitt tycke alldeles för många hästar. Ingen box skulle hon få heller.

Jag försöker att hitta ett bra ställe åt henne. Tycker inte att det är så fel i det. Visst! Jag är petig. Men hellre det och hon har det bra än att få höra att hon säljs hit och dit.

thilda-
0

Varför får det inte vara ekar i hagen?

gejsa
0

#5# För att ekollon är dödligt giftiga för hästen.

exitingsvillemo
0

det är smörblommor också, trots det så finns det smörblommor i det flesta sommarhagar, även i min gamla. Hästarna äter det inte.

exitingsvillemo
0

sen är ju frågan också: Lägger du priset för henne som Diplomsto eller som skogsmulle? En köpare som lägger ner pengar på ett Diplomsto vill nog gärna ta föl på henne.

Om hon motioneras rätt och fodras rätt så kanske hon inte skulle bli lika stor och tung nästa dräktighet

Cilla89a
0

#7 jag kan intyga att hästar äter ekollon ;) våra gör ;) rasthagen är precis brevid ett ekträd och de brukar ramla in lite ekollon i hagen, så vi brukar räffsa bort dem..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

exitingsvillemo
0

ok, det jag menade att dom inte åt, var smörblommorna :O)

jn84
0

Förstår att du är petig Carola. Om jag nån gång måste sälja Dandelion så kommer jag vara minst lika noga!

Men sen tror jag att jag möjligtvis skulle sänka kraven något om någon som passar perfekt ihop med honom komma och provrida. Rent farliga punkter skulle jag aldrig rubba förstås.

Hoppas du hittar någon köpare!

gejsa
0

#11# Ja, det skulle jag med göra. Sänka kraven alltså om jag verkligen såg att dom två skulle passa varandra. Men än så länge har det inte klickat iaf. :)

gejsa
0

#7#,#8# och #10# Ekollon är så luriga att dom smakar inte gott första gången när hästen smakar av det. Men får dom smak av ekollon slutar dom inte äta. Sedan blir dom skadade i njurar, lever bla, får förgiftningssymptom osv. Dom klarar oftast inte det utan får mycket inre skador. Avlivning eller sjuk resten av livet blir domen. Vet flera hästar som varit tvungna att avlivas. Och just min fjording är en mycket matglad dam. Så jag riskerar inte att sälja till en som inte bryr sig om att hägna in eller ta bort dom i hagen. "bara för att dom andra hästarna inte rört ekollonen", Någon gång ska bli den första. Eller hur?! Och varför chansa när man kan ta bort träden?

Priset för henne är defenetivt inte mycket.  En fjording har inte så högt pris som du kanske vet. Men jag dumpar henne inte heller. Jag ligger tex 4000 kr under än vad som rekomenderats av fjordfolket. Hon är mycket riden i dressyr och även mycket körd för vagn. Så det priset jag har är inte för mycket. Att hon är diplomsto och AB-premierad följer liksom med i köpet om man säger så. Och eftersom hon fick stå den sommaren hon fick sitt föl så går det inte att motionera bort. Det jag vet i dag visste jag inte då om man säger så. Men detta har jag skrivit om många ggr här på forumet. Och för att hon blev tung och stor vid sin dräktighet kan man inte styra. T o m veterinären trodde att hon skulle få tvillingar. Och det var inte maten det lovar jag. ;)

Smörblommor har jag med i sommarhagen. Men det har dom flesta och dom är inte så farliga som ekollon vad jag vet.

Aribigga
0

Jag tycker det är bra att du är noga men om jag var ute efter en fjording skulle jag nog bli skrämd av alla kraven man såg i annonsen och inte ringa.

Har du många krav tar det nog bara lite längre tid innan hon blir såld. :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Mari
0

Jag stämmer in på de där punkterna och jag letar en fjording ;)

Men får hon inte hoppas något alls? Har inte hängt med i dina andra trådar om du skrivit nått så jag vet inget alls :) Är det bara skogsmulleridning i skogen som gäller så inge små träningar på ridbana?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zahara
0

Hur stor är hon? Hur gammal är hon? HAr en vän som letar häst till sin dotter, är ute efter en skogsmulle häst som hon kan rida och möjligen lite små klubbtävlingar. Ammman har själv häst och de är hästvana människor som spenderar mycket tid och pengar på sina hästar! Dottern rider för tränare och alltid under uppsikt av vuxen eller med vuxen. dottern är 13 tror jag och har ridit länge då mamman haft häst hela dotterns liv! Något som låter ok?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

gejsa
0

#14# Kraven framgår inte i min annons. Utan dom kommer varteftersom. Då börjar folk dra öronen åt sig. Precis som om det är jag som inte har rent mjöl i påsen.

gejsa
0

#15# Klart hon får hoppas lite. Men inte flera ggr i veckan. Hon är en tung häst och just nu väldigt stor mage av gräs. :)

Men många hör av sig och vill hoppträna och ev tävla. DET är hon inte byggd för. Då lär hon inte hålla så länge. Jag tänker på framtiden också att hon får leva länge. Hon är en allroundponny. Man kan göra allt men i lagom proportioner.

gejsa
0

#16# Hon är född 1994, alltså 14 år. Jag har ägt henne sedan hon var 3 år. Köpte henne från uppfödaren.

Hör gärna av dig per mejl och berätta mer.

tezzie
0

Klart man ska kunna ställa krav som säljare. Det är ju ändå en familjemedlem man säljer…

Sen kan man inte göra mycket åt om den nya ägaren byter hö, hagar, stall mm när hästen väl är hennes. Men man kan ju hoppas att folk har lite sunt förnuft!

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

#20# Precis! Så länge som hon är min bestämmer jag. Men hoppas att folk då tycker om henne lika mycket som jag och bara vill henne väl.

jn84
0

Jag skulle inte bli avskräckt även om det var en annons som innehöll alla dom där punkterna. Jag skulle visa vad jag har att erbjuda och sen är det ju upp till säljaren att bestämma om det räcker eller inte. 

Att skicka bilder på sitt stall tycker jag inte är konstigt alls och drar sig en eventuell köpare ur på grund av det så låter det som att dom har nåt att dölja…

Zahara
0

Har du en mail adress så kan jag ge den direkt till de som letar häst! Är alltid bäst om ni pratar så blir där inga missförstånd :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lovis01
0

Jag tror inte att jag är den enda som blir lite avskräckt av såna krav, hur vet man att det stannar där? Vem vill ha en fd. ägare som ska lägga sig i allt man gör med hästen?

Nu säger jag absolut inte att du kommer göra det men jag tror det kan göra att folk drar öronen åt sig…

gejsa
0

#23# Jag har ju en mejl här men även gejsas@gmail.com

gejsa
0

#24# Ja, det är antagligen sånt som gjort att folk har hoppat ur. Men betänk att jag har sagt nej många ggr själv också. :) Väldigt många ggr faktist. Nu sist var det pga 2 stora ekar i hagen. Och vill man inte ta bort dom för att hästen kan dö av dom, ja då letar jag nog upp någon annan ev ny ägare till henne.

Förstår om jag lämnade henne dit och sålde henne. Sedan får man ett telefonsamtal några månader senare att hon avlivats pga förgiftning. :( Nej, jag vågar inte chansa som många hästägare gör. Dom säger att dom inte äter av ekollon. Men rätt som det är får dom smak av dom. Och då är det försent.

Lindbygarden
0

Jag skickar bilder på stall om ngn vill det.. Dock är det inte tjusigt men hästarna trivs då de har stooora boxar öppet upp i nock samt står inne endast dygnets mörka timmar:O)

Samt går de in för hetta under sommaren så öppnas en av tv åstora skjutportar så då kan de stå och kika antingen på oss eller ut över betena:O)

Nu söker jag inte fjording men även om jag gjorde så skulle jag avlida om jag inte finge ta ett föl på ett så fint stoFlört

gejsa
0

#27# Ha, ha tur att du inte är intresserad då.

Jag tycker att det finns hästar att köpa så det räcker. Hon är så pass stor och behöver röra på sig och få bli använd mera än hon varit hos mig. Inte få stå i hagen och föda föl. Körning tex är ju bra för magen. Men som sagt vi har inte tid eller intresset längre. Nu står ju t o m min Gobban mer än vanligt för jag måste rida Fille 5-6 dagar i veckan. Vi har för många hästar helt enkelt.

Lindbygarden
0

#28 Det är inte lätt att hinna med!

gejsa
0

#29# Nej, precis! Och jag tycker synd om gejsa som bara blir riden 2-3 ggr i veckan. Hon behöver aktiveras mera.

lovis01
0

#26 Det är ju ett val man får göra, och har du ingen brådska att bli av med hästen så finns det ingen anledning att sänka kraven heller, det är bara att vänta tills rätt köpare dyker upp..

Sen kan ju jag personligen tycka att det är synd om ett fint sto inte går i avel, därmed inte sagt att hon bara ska gå och producera föl :)

Zabbio
0

Hade nog uppfyllt kraven utom att vi inte har hö, utan torrt hösilage :P (fast blir det lika otorrt nästa år byter jag till hö.. men bonden vi köper av är bra och har bra kvalitet)

Mycket utevistelse, men en del otyg som mygg och knott i hagarna. Dricker ur ån, och tyvärr blir det översvämmat ibland i sommarhagen, då stänger vi av så att de bara har torr mark. Skog i hagen men inte ek :P

Däremot hade jag inte velat visa bilder på stallet.. det ser lite annorlunda ut och jag vill nog helst att man i så fall kommer och tittar så att man kan ställa frågor och få lite svar. Finns säkert en hel del som tycer att stallet är oseriöst eller rent av farligt, trots att det är designat för att hästarna ska må bra och kunna ha lite socialt liv även inomhus. (Gäller att hästarna trivs, men de har plats nog att flytta sig utom räckhåll vid behov).

Måste nog säga att jag tyvärr inte har råd med ny häst.. och egentligen inte tid heller. Men dagar som denna hade det varit underbart med en inriden pålle… *suck*

Och så saknas en boxplats, har bara två boxar :P

Lycka till att hitta rätt, bra att du är noga.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ElinLilja
0

Jag tycker absolut inte att du har för många krav på dina köpare! Absolut inte det är som du säger har dom rent mjöl i påsen så kan man berätta om allt och visa allt utan att blinka! Stå på dej en dag dyker den rätta ägaren upp och då är du så glad att du väntade.

Själv väntade jag i 3 år! på att sälja min maxade b-ponny och det gjorde jag rätt i, dom hade inte världens flottaste stall, nyaste transporten osv men dom tog min mycket nervösa och fakstiskt väldigt svåra häst och fick honom till världens bästa och snällaste på 1½ år han dom fått honom från att aldrig innan vågat hoppat ens ett 10 cm högt hinder till att flyga över 115 cm! Och dressyren ska vi inte prata om.

Så vänta du med tiden kommer även du hitta den perfekta!

gejsa
0

Tack ska ni ha alla som svarat! :)

Ja, man börjar ju undra om det är mig det är fel på eller den intresserade.

Men som sagt jag har ju inte bråttom. Hade annons förra året med halva sommaren men hittade ingen som jag vågade lämna till då heller. Får se om det blir något napp snart. :) För mig går djuren före allt annat iaf.

#31# Ja, ett föl till kanske men inte fler. Och inte inom något år eftersom hon skulle behövt få bort lite fett först.

tezzie
0

#32 Man börjar ju undra vad du har för stall :-)

gejsa
0

#35# Jag tror jag förstår hur hon har. Knappt inga väggar emellan boxarna för att dom inte ska känna sig ensamna. Fast boxarna är stora så dom kan gå undan en ev arg hästgranne.

Rätt?

Zabbio
0

#5+36

Jupp, har tjocka, kraftiga ekbjälkar med bra mellanrum (så att de inte fastnar) och öppet mellan boxarna och halva sidan ut (med de ekbjälkarna). De kommer lätt undan varandra, men brukar stå och gosa med huvudet både över och under den översta bjälken.

Den typen av boxar hade inte passat i ett stall med mycket circulation av hästar, men här hemma med detta sammansvetsade paret går det utmärkt :P Och jag tycker att det är smidigt och mysigt.

gejsa
0

Ha, ha jag hade rätt. Fast jag kan ändå inte se det framför mig. Hur det ser ut alltså. :)

Zabbio
0

lägger väl in bild då..:P gammal, från att det var nästan klart

(ursäkta trådkap, btw.. O_o;;)

Det ska bli en vägg bakom dem nu, förut ledde det ändå bara in i en tom, oanvänd del av ladan, men nu är den riven och väggar håller på att byggas. Finns pressenning och tillfälligt vindskydd…

Kallstall med god luft och ventilation. Hästarna trivs och håller sig friska:P Bjälkarna är mkt tjockare än det kan tyckas..samma tjockleg som de som står upp. (jag kan sitta på mitten av bjälken utan att den sviktar alls..;)

Just det, nu har de fönster ut, med fönsterluckor som stängs vid storm.

gejsa
0

Trådkapning gör inget. Det är ju min tråd.

Ja, jag förstod lite av det iaf. Ja, så kan man ha om dom är riktigt sams. Men vill en häst vara mer ifred och äta osv så är det inte bra.

tezzie
0

#39 Okej, ja den lösningen kanske funkar för dig :)

Inget jag skulle välja… Men det hör inte hit nu :-)

Zabbio
0

#40 - 41

Även om de gnabbas nån gång kommer de ju lätt undan varandra, såå..:P Inte värre än att ha dem i samma hage. Men som sagt, passar inte alla hästar och spec. inte stall med mycket cirkulation på individerna. För oss är det perfekt..och skulle det bli sämre är det ju lätt att slå upp en mellanvägg.

gejsa
0

#42# Precis! Får man bara ha så för miljö och hälsa så är det ju ok. Dom kan ju iaf inte slå sönder väggarna där som händer här emellanåt när dom inte håller sams. Men som du säger, ett stall med mycket cirkulation fungerar det inte med. Men har dom gått  ihop länge så ska det nog inte vara några problem.

Zabbio
0

#43 de har väl eg. inga lagar om mellanvägg? Bara att ''galler'' ska ha mindre än x cm  eller större än x cm…

Man kan ju ha två/flera hästar i sk ''grupp box'' ochså om man vill och måtten håller, så att inte ha hel mellanvägg kan väl knappast bryta lagen. Finns väl nån paragraf om att de ska kunna komma undan eller nåt, men det gör de ju :)

fridak
0

#39 det stallet skulle "min" pålle trivas med om han har likasinnade som grannar. Med de grannarna han har nu skulle det inte fungera alls…

#0 jag förstår kraven, och de är absolut inte ouppnåeliga! Bland de som står listade så når jag inte att hon ska stanna livet ut och hagarna. Skulle jag köpa häst så är det väl i tänkt att hästen ska stanna livet ut men det finns så mycket som kan ändra sig. Hagarna vi har är samma sommar som vinter, fast de är rätt stora så något positivt finns med dem;) det skulle väl gå att leta upp ett bete men det känns onödigt att byta till okända hagkompisar för sommarperioden.
gejsa verkar jättefin och jag tror jag sett din annons ute ett par ggr. Hade jag letat häst hade jag kanske varit intresserad men jag tror inte jag skulle varit intressant för dig kanske.

exitingsvillemo
0

skulle som sagt inte funka i större stall, ingen vägg som kan avvärja en spark från grannen.

Men mysigt såg det ut iaf :O)

gejsa
0

#45# Jag tycker ju att man inte ska ha samma hagar sommar som vinter. Till sist blir det ju inget gräs alls att äta och det måste vara väldigt parasitangripet. Så flera hagar iaf minst en vinter- och en sommarhage borde man nog ha. Om man inte har det så tycker jag att man ska släppa hästen minst en månad på ett fint bete. Det är dom värda våra vänner. :)

Visst förstår jag att ingen kan säga att hon får leva hela livet där. Men min förhopnning är ju så. Har aldrig ens sagt det till ev köparna. Utan jag tänker på deras ålder. Är dom unga så funderar jag på att dom kanske får barn snart och då brukar ju tyvärr hästarna säljas eller får stå längre perioder. Så min förhoppning är ju tex en mor- och dotterhäst. :)

Peppe
0

Vi har samma hagar året runt (stora) och har haft 0 EPG på träckproven några år i rad nu =) Har aldrig bränts/harvats/växelbetats eller nåt. Gått hästar där i säkert minst 30-40 år i alla åldrar, främst ston med föl för några år sedan när det var ett halvblodsstuteri och hingststation

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

#48# Ja, för mig verkar det helt otroligt. Du kan ju läsa om hur man sköter hagar på många ställen. Och där rekomenderas def inte samma hagar sommar- som vinter. Går ni omkring och tar upp allt bajs då eller?

Peppe
0

#49 vi mockade hagen en gång förra året, annars har det nog aldrig hänt under de senaste 30 åren! och då mockade vi bara den hage som mina gick i

Peppe
0

För övrigt har vårat stall världens sämsta avmaskningsrutiner. Endast jag och min hagkompis tar träckprov. alla andra avmaskar när dom känner för det (året runt, helt oplanerat), ibland inte ens samtidigt som dom andra i samma hage och absolut inte hela stallet samtidigt. Men vi måste väl ha några mirakelhagar då =)

gejsa
0

Med tiden så borde det vara fullt med parasiter. Då är väl hagarna 5-6 ha per häst eller så? Fast det borde ändå bli fullt av parasiter och hästarna vill ju inte beta där dom själva bajsat och till sist kan det ju inte finnas en plats kvar att beta på.

Peppe
0

#52 bajset bryts ju ner såklart ;)

Den hage som Blacky och hans kompis går i är L-formad, vet ej hur många ha. den längsta sidan är nog 120m ungefär

Hagen syns i bakgrunden på bilden. Har markerat lite där staketet går. Den fortsätter en bit bakom fotografen och även upp som ett L längst bort till vänster

gejsa
0

#53# Bajs bryts inte ner så lätt om dom skiter i en stor hög. Ja, hagarna ser inte särskilt stora ut för att bli parasitfria. Har ingen förklaring faktist. Ni måste ha en jäkla bra väldrenerad hage som inte blir nertrampad med sådan vinter och höst som vi har. Skulle jag låta mina hästar gå kvar i en sommarhage skulle det snart inte finnas mycket att äta och def inte på våren om dom gått där hela vintern.

Peppe
0

Ja vi måste ha en välditg tålig hage då… Den blir typ aldrig lerig förutom precis vid grinden. I sommras grävde dom dit ett nytt rör vid bäcken och fyllde igen ett "hål" mitt i hagen, därav all sand/jord

[Teddy]
0

Gejsa, om du hittar en köpare som går med på dina krav och allt verkar ok och ÄNDÅ betäcker henne efter något år? Vad händer då?
Våran gamla fjording var som allra finast (smalast) när hon hade föl vid sidan som sög ur henne.

Nu har vi världens finaste treåring!!!

*hjälmlös bild*

Rita-S
0

men sen är det kanske lite skillnad på nån som ändå jobbar med hästen även under ett föl eller två och nån som köper ett avelssto som bara skal gå i hagen och kläcka ur sig föl? :) det går ju bra att rida en dräktig märr, om man bara tar det lugnt på slutet :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lorita
0

Jag avlar ju på Kiara, men hon rids regelbundet och tränas, lite fet nu men det beror mer på bete Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

#56# Den där fjordingen hade ju också en stor mage. :)

Vad som händer är väl att jag blir besviken. Men vad kan jag göra? Om jag sålt henne menar jag. Jag kan också låta henne få gå här i hagen och föda föl efter föl. Men jag vill henne inte så ont. Hon hade jobbigt när hon gick med föl i magen. Hon var inte så bra mamma heller. Brydde sig inte så mycket om fölet. Men det kan ju ha ändrat sig till nästa gång. Men hon var tung, väldigt tung. Och tung är hon nu med utan föl och det är ju inte bra för kroppen. Hon behöver röra på sig mycket mer än vad vi kan erbjuda. Så det är för hennes eget bästa. Inte för mitt bästa.

gejsa
0

#58# Det är ju just det vi inte hinner med. Och första gången ville jag låta henne få gå och njuta. Det var vår första sommar i vår egna gård och hon fick sitt första föl. Jag visste inte bättre då. Men det är för sent iaf. Hon får inte upp magen. Vi har som sagt prövat att jobba henne stenhårt.

gejsa
0

Ha, ha det blir bara värre och värre. I går fick jag ett mejl från någon som undrade om hon fick träna henne.

Jag skrev tillbaka "träna"?

I dag kom det tillbaka. Ja, träna henne och du betalar en slant för att jag gör det. Haha ett sätt att få ha en häst och ändå få betalt. Antagligen får hon inte ha häst för sina föräldrar och tror att hon kan få en häst på detta sätt.

Herregud! Men hon var nog inte så gammal troligtvis. Men ni skulle bara veta vilka konstiga mejl man får. När allt nästan är klart så har dom inte pengar, dom ska skiljas osv osv.

Johanna
0

jag kanske skulle skaffa mej en fjording ;)

fast jag skulle nog vilja ta allafall 1 föl om några år…

det va ju det jag ville göra m tassa..

wewwa
0

Här är det fullt i stallet och jag vet ingen som jag kan tipsa om heller. Men det är bra att vara nogrann och inte vara tvungen att sälja för snabbt. Oss tog det flera år innan vi sålde, vi hade ingen panik med att sälja snabbt, bara det att vi fick vara utan stor häst ett bra tag. :)