Skoning?
Hej! Undrar bara, Skor ni era hästar själva eller skor en hovslagare era hästar?
Hovslagare.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Låt mig svara på det senare om jag fått tag på en hovslagare…

hovslagare som skodde pålle senast igår.
Jag skor mina hästar själv, i den mån det behövs.
Fast jag är ju hovslagare, utbildad sådan…

Hovis. :)

Hovslagare, kan om det krisar slåpå tappskor och raspa till lite ojämnheter men inget verkande.. Man kan ställa till det lite för mycket om man inte vet vad man pysslar med..
Hovslagare men kan ´dra av skor själv samt raspa lite försiktigt om hoven är söndertrasad..
hovslagare
Hovslagare
hovis:) skulle aldrig våga själv eftersom jag inte är utbildad och han är väldigt bra, så jag är väldigt nöjd med honom som hovis:)
Hovslagare

Hovslagare, kan rycka av en sko och en i stallet kan slå på tappskor. Men verkning och skoning överlåter jag till en utbildad hovslagare som vet vad han gör!
*** Kärleken övervinner allt ***

Iregel hovslagare. Ibland händer det att fader min får rycka ut o sko, men han är ju utbildad så =) Gäller det tappskor fixar jag det oftast själv - har tappskolicens

Hovslagare.
Drar av skor som sitter löst själv.
Slår även på tappsokr om jag har en som är "färdigböjd" av hovis.
Om inte möjlighet finns till påslagning av tappsko, raspar jag av kanterna på hoven lite försiktigt om de har flisat sig…
Hovslagare
När hästen var barfota verkade jag själv; hovslagaren brukade kolla så att det inte gått åt helvete när han skodde den andre. Nu behöver min häst skor och det sköter hovis (som kommer idag btw)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.