Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 807 ggr
Bobby
0

Ser ni någon skillnad??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det 9 månader sedan vi fick hem en mini shetlands hingst på foder. För ett par veckor sedan köpte vi honom. Vad tycker ni?

Bobby
0

Igen

Bobby
0

En gång till…

Bobby
0

Jämför sedan med denna bild tagen för exakt 9 månader sedan… Skillnad?

[Zkold]
0

Oj vilken skillnad!

Bobby
0

Nu är han vår och jag får göra precis vad jag vill med honom. Det första vi gjorde när vi varit och betalat honom var att tvätta honom.

VeNyRa
0

vilken skönhet han blivit (om man nu kan säga så om grabbar) =)

exitingsvillemo
0

fick ni inte tvätta honom för förra ägaren då?

[Zkold]
0

Han ser så glad och frisk ut, jättefin i päls och man!!

exitingsvillemo
0

har han haft ett dåligt liv förr?

Jag har sett många skimlar se värre ut en så när dom kommit in från hagen en regnig dag :O) Vissa är riktiga lortgrisar!

bell
0

Vilken söt nos :) Ska ni börja köra honom nu? Eller vad är planen?

Aribigga
0

Jag vill ha honom i sängen! Snälla! *hundvalpsögon*

lurvponnyn.vimeddjur.se

tezzie
0

Ja, han var ju söt :)

Men jag undrar oxå om ni inte fick tvätta honom innan?

*** Kärleken övervinner allt ***

Bobby
0

Förra ägaren var väldigt knepig. När vi fick hem honom i december var vi tvugna att tvätta honom och även klippa honom, då han var hemsk i pälsen. (Detta vet inte hon om…)  Ivåras frågade jag om det var ok att klippa honom då han svettades som bara den, bara av att gå i hagen. Fick blankt nej! Men nu är han vår och jag gör vad jag vill med honom… Skulle vara roligt att visa honom nästa sommar, men vi får se. Han rids lite då och då, inkörd är han men inte körd på ca 12 år. Får vi tag i billig vagn och sele kanske vi testar. Han är inte hanterad över huvudtaget på ca 12 år, men han r snäll och älskar verkligen att bli ompysslad. Hans huvudsakliga uppgift är trots allt att vara sällskap till Sunshine.

Flaxii
0

Stor skillnad! Sen att han är smutsig och står i en osmickrande miljö gör inte saken bättre, men visst ser man skillnad :) Jättesöt ponny för övrigt.