Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 897 ggr
StiinaH
0

Fodervärd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är på min och min kompis sommarhästar som vi hyrde 3 veckor i somras.

Fjordingen heter Ella och var 15 år. Den andra, Zelman, är en New Forest och är ungefär 16-17 år. Vi lämnade tillbaka dem i Juli.

Nu är vi på jakt efter två st. foderhästar i ett halvår.     April-September. Men det är svårt att hitta, fast just nu är vi ju för tidigt ute.

Men om du har en (eller känner nån) Som har en D-ponny eller mindre häst kan du ju höra av dig! =)

StiinaH
0

Om du rekommenderar eller vet nått ställe de hyr ut hästar, eller om du vill ha mer information om oss och stället så hör av dig! ;)

JoJos
0

om ni vill ha fjordingar så kan jag rekomendera taffsnäsfjordhästcenter…

gejsa
0

#2# Taffsnäs hyr bara ut sina hästar över vintern. På sommaren har dom ridläger.

JoJos
0

Oj tack gejsa, bra o läsa hela tråden ;P

StiinaH
0

Okej. Tack för tipsen, men vi har inge värme i stallet :]

gejsa
0

#5# Vad menar du nu?

FridaMariedahl
0

#6 Dom har ett kallstall och kan därför inte hyra över vintern för där StiinaH bor blir det uppåt -25 och mer vintertid.

Mari
0

#7 Hästar, speciellt fjordingar klarar sig väl i ett stall fast det blir kallt? Huvudsaken de är vindstilla :)

Min fjording + halvblod jag hade stod i mitt kallstall och det blev över -25 på vintrarna och de klarade sig. Så klart fick de ju ha på sig stalltäcke och täcken ute men de tog inte någon skada alls.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tezzie
0

Vem har inte kallstall?? Min häst mår då bara bra =)

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

Kallstall har väl alla. Finns ingen som har element i sina stall. :)

Men att det kan bli upp emot -25 i ett stall tycker jag låter mycket. Men då måste det ju vara bra kallt ute också. Bor man uppe i norrland så kanske det blir så kallt, jag vet inte.

tezzie
0

Vi har jättekallt i stallet på dagtid när hästarna är ute, men på morgonen så brukar det ligga runt 1-2 plusgrader…

*** Kärleken övervinner allt ***

Mari
0

#11 Så är det för mig med när det var som kallast så hade vi någon minusgrad för vattenhinkarna hade ett lager is. Men tror inte att det blev kallare än -5 grader någon gång under vintern.

jag menade att det var över -25 grader UTE och inte inne i stallet :O

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

gejsa
0

#12# Ha, ha jag missförstod dig tydligen. Ja, vi får också några minusgrader inne i stallet när dom inte är där på dagen. Men då ska det vara över -10 grader i några dagar. Vi har ju sten som grund och det håller ju värmen ett tag. Men blir det kallt så tar det längre tid att få det varmt igen. Men hästarna värmer upp lite grand på natten inne. Då blir det 0 gradigt eller några plusgrader.