För stor??!!
Det är svårt att säga genom en bild. Jag är 175 och min häst är 154 cm.
ja, det är svårt med bild, Det såg ju rätt okej ut, lite för korta läder.Men att glida runt i skogen går la bra.Det känner du ju bäst själv..

Lena.P är jag i verkliga livet.
#2 .. okej,men jag skulle hoppa då:)(de korta läderna)
Å vi ska ut på hopptävlingar,så hon ska inte användas till skogshäst…:)

jag tycker du ser för stor ut..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Om ni ska ut och tävla tkr jag att hästen är lite väl liten.
Men att rida ut på lite lugnt nångång ibland hade kanske inte varit någon större fara.
#5 okej..Men den som red henne innan var längre än mig, och hon tävlade 120 på henne…hihi,..tack:)
#6 Okej. Det är skillnad på vad hästen klarar och vad som är rätt.
#7 .jo jag förstår det, det var inte så jag menade:)…

Jag tycker du ser för stor ut de är nog daks att buta upp sig till häst.
Har ju sett värre, men ja. Du är förlång. Bilden är tagen snett framifrån, ta en HELT ifrån sidan, så är det nog lättare att se. Men som det ser ut som det så är du förlång. :) tyvärr..
gud va alla ska vara så utseendefixerade då. Så länge man själv känner att man kan rida hästen på ett bra sätt så ska man inte bry sig om hur det ser ut, så länge inte benen släpar i marken då (:
#11 Jag tycker inte att det har med utseendefixering att göra utan om vad som är bäst för både häst och ryttare.
#12 jag är själv gansak stor för min ponny, men jag har bra balans. och hon verkar inte ta skada utav att jag är lite lång.
Det är många tränare som har sagt att längden inte är allt. Så länge man rider häst rätt och har balans! så kan man va i princip hur lång som hellst. (kanske inte 170 ryttare på en b-ponny menar jag inte..)
svårt att dömma av en bild som sagt, men det ser då inte ut som om det skulle vara några större problem =)
Vad kul att ni ska ut och tävla , ;)
#13 Visst spelar det även roll hur pass bra man rider, men jag skulle inte rekommendera någon att rida en för liten häst/ponny, då en för lång ryttare faktiskt påverkar balansen mer eller mindre.

Jag är 173cm och rider stor häst :) Brukar rida D-ponny ibland men hon som jag har min häst hos säger att jag e förlång för D-ponnier. Läste någnstans att men e förlång för ponnier när man är över 170cm.
Äntligen lite positivt:D …Men när jag har tränat så har dom sagt att jag har bra balans och så ,så jag är ju stadig:) …
# 14.Taack:D, ska bli skitkul:)
haha, det är cheryl lr ? :D kände igen dej (Y)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
hahah japp:D:D
Lite svpårt att dömma av den bilden, du ser ut att sitta lite säckigt också, men du ser för lång ut för att tävla med henne..

På den bilden tycker jag du ser stor ut
#10 - Den är väl tagen från sidan? :P
Mja, fråga inte mig. Jag rider en 135 cm kuse och är 175 själv så..
Islänning dock. =)
#22. tänkte fel ;)
#19 vilken är den här ponnyn ? ;D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#24 Det är gunillas ponny^^…Men ska bara tävla den typ detta året,som sagt, 'är "lite lång" hahahah
tkr folk är alldeles för kräsna med det här med stoleken , idag ska ryttarna nästan se små ut för sina hästar för att passa.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
hahah, mja håller med,…om hästarna inte tar skada av vikten, å man har bra balans så gör det ju ingenting^^
jag tycker att enligt den bilden så såg det ut som att du har korta stygläder, men ne det där ser ändå inte dumt ut. #26 du ar så himmla rätt, jag vill itne se ut som en liten myra på en häst men itne heller som en elefant :) jag passar rida d-ponny lr litenstorhäst, både vikt o längd.
#0 sen är du allså 27 cm längre än ponnyn det är allså exakt samma skillnad på mig om jag rider mina/våra b-poonys på 129 :P hmm jag tycker att jag ser stor ut, men andra som ser mig tycker det ser okey ut, o det kanske man gör eftersom dom är så pigga o håller huvuden högt o är grova russ dessutom.
Jag tycker inte att du ser alltför stor ut. Så länge du har bra balans så ska det säkert inte vara några problem att hoppa henne om hon klarar av det.

Så länge du inte är över 18 år så kan du rida henne hur mkt du vill.. Håller med Spiritinthesky !!!
#29 #30 ..TACK:D …för jag känner mej inte stor å har bra balans å så,eftersom att jag alltid har varit lång,tack:)

#30 fast det har ju verkligen inte med åldern att göra! bara för att du kan rida ponny tills du är 18 betyder det inte att man SKA göra det. man får ju se helt o hållet till hur hästen bär upp ryttaren och om man hoppar - att hästen kan hålla balansen ordentligt.
#11 Svaren hon fått beror väl på att hon frågat och folk svarat ärligt, är man utseendefixerad då?
Jag tycker du ser ut att vara lång till hästens storlek. Om släpper stigbyglarna når nog dina ben en bra bit ner på hästens ben.
Därmed inte sagt att du är FÖR stor, hästen orkar dig, men som sagt, du frågade hur det ser ut.
Ut och tävla du! Du kommer säkert att få kommentarer, men se till att vinna så blir dom nog tysta!
Jag förstår inte varför du frågar. Om du inte känner dig för stor så är det väl bara att strunta i vad andra tycker och rida på. Har man bra balans spelar inte det någon roll hur lång man är. Det är nästan en fördel att vara lång. Titta hur str man är på westernhästar, araber och islandshästar. Mår dessa dåligt av längden kanske??? Nää, knappast. Rid på du och strunta i vad andra säger. Många har faktiskt för stora hästar att rida på. Mycket vanligt inom dressyren att framförallt kvinnor sitter på alldeles för stora hästar. Såg det alltför ofta på OS i år faktiskt.
Lycka till med din ponny.

Du är för lång men inte farligt lång. Ska du bara tävla detta året så tycker jag nog det är ok ;) Tänk bara på att rida mycket varierat, och akta så att du i hoppningen inte slänger dig fram eller på något annat sätt lägger för mycket tyngd framtill för hästen.
När det gäller hoppning är inte ålder och tyngd allt, längden spelar stor roll. Det är lätt att störa hästen i hoppningen med ett för långt överliv. Sedan får man ju givetvis tänka på vilken tyngd hästen får på frambenen när den landar! Tänk er själva, hästens tyngd och din uppe i luften som sedan ska landa på två ben…

#35 kunde inte sagt det bättre själv ;)
okej:) 35, tack, jag rider väldigt mycket i skogen med henne å mycket dressyr,:)
Du är lite lång men inte så farligt. Ponnyer mår ju bättre av en längre ryttare som har bra balans och kan rida än ponnyer som rids av små barn som inte riktigt kan rida och bara dansar med i sadeln.
håller med #35 och #38. De säger mycket sant båda 2.
jag tor inte mina russ lider av att mina barn skruttar i sadeln å åker med fast å andra sidan tror jag inte dom lider heller när jag rider dom oxå, det beror väll på hur man rider i alla lägen.
Jag tycker Bättre för kort än för lång! På #0 så tycker jag att hon är för lång + att du har för korta stigläder på bilden. Jag är 160 och min häst är 155 och tycker det är nästan lagomt för mig då :) Man ska inte lägga på för mycket tyngd och längd på en häst för att man vill ha kvar den hästen eller är så fäst vid den. Jag köpte en stor häst än för en ponny som jag tänkte ha först.
#41 du är lagom för din häst, du har den storleken på häst jag vill ha fast möjligen vill jag har maxad D lr 150 häst :) för det skulle passa mig bra i längd o allt.
Du ser inte alls för lång ut :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#43, hihih tack(=

jag tycke att du är för lång o att du har för korta stig läder man kan inte ha kvar en ponny om man är för stor tycker jag eller för lång.O hur mycket väger du jag är 165cm o väger 52kg kan bara ha maxad-D o uppot jag har inget emot att dy har kvar din ponny men man ska tänka på att vad de som är bäst för hästen jag har än film som heter min häst o där seger de att man ska bytta uppsig o ponnyn ska få låv o va den bästa i ett annat hem en ponny(häst)mår bättre av de seger de de va profs typp line vilhemson.

jag mena tine vilhemsson
#45 jag är 163 och väger 50 kg, jag rider C-ponny ;)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#45..Jag väger 56,57,vägde mej nyss;) Men, jag ska ju bara tävla henne typ detta året å så..
du är inte för tung för ponnyn, men du ser lång ut på henne.
Ska du börja tävla, varför inte börja rida storhäst? Hur duktig du än är så är det svårt att komma långt på en för liten häst.
Så är det tävling du vill hålla på med så byt upp dig till ngt större.
#49. jag ska tävla henne nu i år så att jag kan komma igång lite,sen går jag över till stor häst;)