Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 616 ggr
Peppe
0

Krokodiljägaren

Som många säkert redan vet så avled han idag. Fy fan va hemskt! Han blev bara 44 år, efter sig lämnar han en dotter på 4 år och en son på 2.5 år

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

Jo, men det var ju nästan väntat så som han höll på och lekte med döden.

Wiemona
0

Vad hände? En annan har ju varit på hans zoo utanför Brisbane

gejsa
0

Han blev stucken av en stingrocka i bröstet.

hjullan
0

menar ni han på animalplanet? va sjukt.. osis att det va just en stingrocka isåfall .. när han alltid plockar upp de farligaste ormarna o grejer.

emsems
0

steve irwin? synd, han var ju som frän…

Wiemona
0

Han lär vara otroligt populär i USA, så där blir det nog landssorg nu. Australiensarna själva har inte alltid varit så stolta över honom

Thinka
0

blev han biten av något djur?

AnnaLundin
0

Fast han har ju verkligen levt ett farligt liv och tagit stora medvetna risker. Är det någon som är förvånad?

Men visst är det tragiskt för familjen, naturligtvis. Och tråkigt att det inte blir fler program av honom….

Thinka
0

oj sorry såg nu att han blev stucken  av en stingrocka (läste visst inte så noga)

gejsa
0

Ja, vi trodde väl mera att han skulle bli uppäten av en krokodil eller något sådant. Han brukade ju ha sitt egna huvud mellan käftarna på krokodilerna. Det ingick visst i hans show.

hjullan
0

vart läste ni det? har ni nån länk ?

gejsa
0
Peppe
0

gå in på aftronbladet…

jag tycker inte att det var väntat på nåt vis. han är /var mycket erfaren. ett bli stucken av en stingrocka kan ju hända vem som helst som dyker där dom finns. det är betydligt fler som dör i bilolyckor än blir uppätna av krokodiler m.m

hjullan
0

nej tyckte inte heller att det va väntat, med stingrockan liksom.. som jag sa.. skulle väl snarare varit nåt med krokodiler eller ormar isåfall! tragiskt iallafall. .stackars barnen.

Sehvrin
0

Det är tragiskt, men inte oväntat (ok, kanske det var oväntat att det var en stingrocka som var dödorsaken, men håller man på med farliga djur är det en risk man får leva med) Det är väldigt synd om familjen

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Therese_Melberg
0

stackars familjen….

lisette
0
CBA
0

Jag tycker det är väldigt tragiskt, otippat eller ej.

Han var en sådan eldsjäl som värnade om alla djur, med eller utan päls. Visst till en viss del kanske vissa aspekter var till det extrema när han for runt bland livsfarliga djur, men jag diggade honom skarpt !

Jag tycker det är en stor förlust faktiskt !

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Älskar_hästar
0

Hm , aldrig hört talas om honom ?

Sandra
0

Men vänta nu… den där "nyheten" har varit ute förut. Det var en amerikansk tv-kanal som gjorde ett skämt om det på första april eller nåt sånt. Men då sa de att han blivit uppäten av en krokodil.
Är han verkligen död nu då?

susse
0

Fruktansvärt hemskt !

Alex
0

#20 Jo, man funderar ju lite på det.. Hörde det på radion imorse, och då sa de att det är minst andra gången han "är död" så de var inte helt säkra på att det var sant.. Men är det sant så är det ju hemskt. Och egentligen är det väl inte alltför förvånande att det inte var en krokodil, med tanke på hur mycket han har handskats med de djuren.. Så han lär ju veta ett och annat om hur man beter sig runt dem.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra
0

#22 Ja, jag tror inte på det förrän jag får se liket.
Det här kan ju va ett sätt för honom att gå undan o bli en vanlig "svensson" igen. Eller försöka iaf. En kändis som fått panik o vill bort från rampljuset kan betala multum för att tidningarna ska gå ut med en "dödsförklaring".

Men men, klart det är hemskt om det nu skulle va sant. Men som sagt, jag vill ha bildbevis på det först.

bubbelbubbel
0

stackarn, jag gillade honom. tråkigt…

hjullan
0

jag med! kollade på honom varje morgon

SarahPeace
0

äsch, ja känner mej dum nu, men han får för sjutton skylla sig själv nä han håller på att reta en stingrocka lr hur det var,, dom visade nyss på tv, då stog han med nån kött bit i handen som han lockade en krokoldil med (krokodelen var ca en halv m framför) , och han hade en BÄBIS(människobäbis då) i enna armen, men herrrreeegud det är djur inga robotar, om kookodilen tog tag i hans arm lr vad som helst då skulle han ju tappa bäbisen o.s.v …  nä usch jag hatar såna knäppa folk, och SPECIELLT dom som håller på med  "tjur ridningen" ,tycker et liknar djur plågeri, blir glad när t.e.x det blir en olycka och tjuren tex tar död/skadar  människan., jag vet att jag låter knäppt, men jag är alltid på djurens sida och djuren har det svårt tycker jag , speciellt att det är människan som bestämer, människan är onda(ni fattar att jag mennar inte er och alla, men tänkt så vet ni nog hur ja mennar). punkt slut.Flört

kan tänka mej att det inte är någon som håller med mej  … hihi

hjullan
0

#26. jag tycker precis som dig om tjurfäktning eller vad heter det? :S humm. det är ju bara djurplågeri. :(:(

lisette
0

#26 jag vet inte om jag kallar det för att reta en stingrocka när han simmar ovanför den… :S

jag tror han är död, har oxå hört det där ryktet tidigare, men det stämde ju uppenbarligen inte… men nu gör det nog, annars hade det inte skrivits så mkt om det på nätet.

Lorita
0

Täcker livförsäkringen en sådan "olycka"Fundersam

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

#29 ja det måste ju räknas som vilken dykolycka som helst tycker man…

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,881639,00.html

trex
0

Dom har sagt det flera gånger på nyheterna i tv,tråkig nyhet han var så entusiastisk i sitt arbete.

Sussi
0

#26 JO men han värnade ju om djuren, tjurfäktarna skadar ju dem medvetet för att det drar in pengar, det är en liten skillnad där.

Jag tycker också att det är rätt åt tjurfäktarna när de dör, så som de pinar de oskyldiga djuren.

SarahPeace
0

#32, jag menna inte att han är dum i mot djuren ; D

Sehvrin
0

#23 Om jag fattat rätt så kommer de visa när han dog på tv O_o;; eftersom det var vad han hade velat…..

Tror just denna händelse kan räknas som en vanlig olycka… är ju bara tre människor som har dött av stingrockor….

Maja
0

#34 - De kan väl inte VISA det på tv?! :S Usch.. Hemskt nog redan.. :(

Tittade ju ibland på hans program.. Svårt att föreställa sig att han är död.. Jag lider med hans anhöriga!! :(

zimba92
0

Det är fruktansvärt det som har hänt. Vi har mist en stor man inom naturfilm. Det finns ingen som kan ta hans plats, och det p.g.a. hans djärvhet när det gällde våra farliga och giftiga djur. Men men många gånger har hans djärvhet gått över till dumdristighet istället. Det är synd om hans fru och hans två barn. Jag lider och sörjer med dom.

lisette
0

konstigt att det inte kommit ngr kommentarer från frun om det hela. det brukar vara ngt av det första som kommer ju.

Sehvrin
0

#37 Men var hon inte och vandrade i några berg? (vill nog ta sig hem och hinna sörja lite innan hon går ut till media)

lisette
0

#38 jo det var hon enligt tidningarna. men eftersom han var så pass känd så tycker jag det är konstigt. men det kommer nog.

AnnaLundin
0

Alltså ärligt talat, hade jag mist min make på det där sättet så hade jag själv inte varit kapabel att prata med media på ett bra tag! Och jag hade hållit på mitt privatliv och gett råttan i vad andra ansåg! Självklart är det viktigaste att hon finns hos deras barn!! Detta oavsett hur offentliga de varit fram till nu!

Steves bästa vän har ju uttalat sig, även om Terri och barnen, det räcker väl absolut!

(sitter just nu och tittar på Animal Planet där de visar flera dokumentärer om Steve och hans filmande…. Och tårarna rinner, FY vad bräckligt livet är!)

bebbe
0

Han fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen mer än en gång, och han var alltid så glad och lite busig. Kommer att sakna hans program

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

#26: Där han står med människobebisen är med sitt eget barn. Hans och Terris son. Och både han och Terri informerade om att barnet inte var i farosonen. Och med hans kunskaper om djur tror jag helt klart på det. Han hade aldrig gjort det annars. Han satte sig själv ofta i blåsvädret men var väldigt överbeskyddande gentemot familjen även om de fick vara delaktiga de med.

Detta är en stor sorg och saknad anser jag. Har aldrig träffat honom irl, men det är en eldsjäl som dött- och han är saknad av många.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

#40 Hade jag varit hon skulle jag nog ta det så snabbt som möjligt, för att slippa alla reportrar som lär vara efter henne..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

#43 ja och inte bara det, det är många som har uppskattat honom ju. klart att folk vill veta vad hon har att säga om saken.

AnnaLundin
0

#44 Men ärligt talat! Är inte hennes eget och barnens mående prio 1?? Har hon verkligen en skyldighet att ställa upp när media kallar, i den svåraste stunden i livet?? Ska hon verkligen ställa sig själv åt sidan för att allmänheten är nyfikna?

Jag är helt övertygad om att hon kommer uttala sig när hon känner sig redo för det! Men klandra henne inte om hon låter det ta tid!!

lisette
0

är man en offentlig person så är man. klart hon uttalar sig när hon är redo. men alla har rätt att uttala sin förvåning över att hon inte har gjort det än.

Peppe
0

#22 Dom visa en massa program med Steve i tisdags för att han avlidit. Det Stod t.o.m "in memory of Steve Irwin" och så långt tror jag inte dom ksulle gå om de inte va sant…

Ju mer jag tänker på det ju värre känns det! Han är en enorm förlust i denna värld, och trots att jag aldrig träffat honom saknar man honom redan…det kommer ju inte bli några nya program…

Vet inte om det sagts förut, men dom vill ju visa filmen där han blev stucken… är inte säker på om det var han själv som skrivit ett brev nån gång ifall han skulle dö eller om det är familj och släkt som vill det (att han typ sagt det nån gång till Terri elr nåt)

gejsa
0

Ja, han har sagt att dom aldrig ska sluta filma oavsett om han blir uppäten av en krokodil eller något annat. Sedan har han sagt att filmen ska visas. Men dom har bestämt att den inte ska visas troligen förstöras. Den är hos polisen nu.